Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er mer brutalt? Dette har antakelig skjedd i virkeligheten. Roman Polanski var selv vitne til mye av grusomhetene som rammet jødene i Polen under Den andre verdenskrig (han er selv jøde).

:cry:

9406668[/snapback]

Kommer ikke på noe akkurat nå, men det finnes jo brutale ting som er mer detaljert beskrevet.

Men som du sier at siden det har hendt i virkeligheten så er det veldig brutalt ja.

Lenke til kommentar
Hele filmen er brutal. Holocaust må aldri glemmes og latterliggjøres av revisjonistene. :(

9406769[/snapback]

Rullestolscenen er den absolutt verste ja, sammen med den scenen der noen av soldatene tilfeldigvis stopper en rekke jøder, plukker ut annenhver, og skyter de. Den er ille...

Lenke til kommentar
Koffeinkanin: Du og den spoilinga di...  :roll:

Jeg kom plutselig til å tenke på den animasjonsfilmen basert på valhall-tegneseriene! Syns den var veldig artig som liten! Noen som har noen idè om hva den heter, og (om mulig) hvor jeg får skaffa den på dvd?

9407610[/snapback]

Det var vel ikke så ille det jeg sa? Jeg røpte ikke noe av handlinga noe verre enn rullestolen?

Lenke til kommentar
Når folk snakker om den verste scenen de har sett så er min personelige favoritt fra sin city når han river av ballene på han fyren :cry:

9407625[/snapback]

"I take away his weapon. Both of them." ^^

Men apropos snakket om Häxan i FilmID-tråden, da jeg så et bilde fra filmen for et par år siden, slo det meg; dette fjeset har jeg sett før.

FAB078.jpg

Det så så ufattelig kjent ut, og jeg har det på følelsen av at første gang jeg så det var jeg bare barnet. Jeg er ganske sikker på at jeg aldri har sett Häxan, men jeg lurer på, er det noen som vet om en film, eller kanskje tegneserie eller lignende hvor dette fjeset dukker opp, sikkert som en slags referanse. Det vil lette en tung bør av mine skuldre, irriterer meg grenseløst at jeg ikke kan huske det.

Lenke til kommentar
Nettopp sett The Terminal på TVNorge. Ble veldig positivt overrasket av den. Tom Hanks spilte glimrende.

Neste lørdag viser TVNorge 12 Monkeys. Gleder meg skikkelig til den. Ser ut som om TVNorge begynner å vise en del gode filmer i motsetning til det andre rasket de har brukt å sende.

9407680[/snapback]

12 Monkeys er knall, men ikke forvent deg en typisk Bruce Willis film. (aka hjernedød action)

Den er noe langt mer enn det, men du får se hva du selv mener. Jeg ble rimelig overrasket over hvor god filmen faktisk var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...