lubo.carson Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Steike, som jeg gleder meg til Tatt av Kvinnen. Har lest boka et ukjent tosifret antall ganger, og så er jo Aurvåg og Stormare er to av mine favorittskuespillere Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Er litt sjokkert over at Captain America ikke er å finne på bunnen av IMDb. Den er et levende bevis på hvor dårlig en film er. De ga han til og med plastikkører. Skal man gi en mann plastikkører utenpå drakten så kunne man i hvert fall prøvd å få de til å se ekte ut.... Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 A Clockwork Orange er bedre. 9373362[/snapback] Den skal jeg skaffe meg uansett en gang i tiden. Tror ikke jeg har kommet på å kjøpe Full Metal Jacket noen gang så dette var en gylden mulighet. 9373381[/snapback] Aldri tenkt på å kjøpe den?! Det er den ultimate guttefilm! Når jenter tyr til godteri, tyr gutta til Full Metal Jacket! 9373657[/snapback] Faktisk så har jeg ikke hørt om den før. Eller har kanskje hørt om den, men har ikke tenkt så mye over det. Men jeg hadde vell kommet over den en vakker dag. Og den dagen ble i dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 ... Hva skal man si etter man har sett en film som The Fountain? Jeg er fortsatt helt lamslått. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Tja, omtrent det samme som da jeg så The Abominable Dr Phibes for første gang? Fullstendig lamslått. Den vakre tjenerjenta hans Vulnavia som gjorde alt uten å si et pip, de spontane dansescenene, den maniske kirkeorgelspillinga, Price sin fantastiske stemme, de utspekulerte måtene mordene ble utført på, det surrealistiske inntrykket man sitter igjen med åpen munn og tenker "fy faen så fett!" når credits ruller til Over the Rainbow. Endret 28. august 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Det er jo en måte å si det på. Denne går garantert inn på min topp 20. Den føyer seg inn i rekken av filmer som har blåst meg helt bort, slik som Ran, Stalker, Eraserhead og 2001. Damn. Jeg vil ikke greie å sove i natt. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Greide ikke det jeg heller etter å ha sett den. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Det er det som er så rått med The Fountain. Man sitter igjen med en helt ubeskrivelig følelse, og man (les: jeg) klarer ikke finne ut om det er en god eller dårlig følelse. Avslutningen er mind-blowing, og fikk meg til å grine, og selvfølgelig ga det meg en dårlig søvn den natten. ^^ Lenke til kommentar
Bone Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Var egentlig på tur til å lage en ny tråd i sted, men vet ikke helt hvor aktiv den ville ha blitt, eller om det bare har blitt en tullete "telletråd", -og da dermed mister sin mening / funksjon.. I hvert fall.. , tråden skulle hete noe sånn som "De gode ikke-på-topp -filmene" Det er veldig mye snakk hele tiden om "superfilmene", om hvem som er best, hvem som er bedre enn andre, osv.. men, alle de filmene har man egentlig hørt om (selv om man nødvendigvis ikke har sett dem). Ta for eksempel Lord of the Rings -filmene, eller the Shawnshank Redemption.. skikkelig gode filmer, og disse blir anbefalt "hele tiden"! Hver gang noen spør "Hvilken film skal jeg se nå?" (eller lignende), så kommer slike "opplagte" svar.. Jeg var med den nye (eventuelle) tråden ute etter filmen som ikke nødvendigvis alle har sett, eller kanskje hørt om.. filmer som til vanlig ikke blir dratt frem når man skal anbefale noe (for da er det liksom så mange andre å velge mellom).. Slikt sett er jeg ute etter filmer som absolutt er seerverdig ++, som man absolutt burde ofre litt tid på, men som kanskje allikevel forsvinner i det store havet.. Tanken har vært der lenge, men kom spesielt frem igjen i går, når jeg så Lucky Number Slevin, for tredje, eller fjerde gang.. En film som jeg egentlig ikke har hørt så mye om fra andre (noe kanskje), men som jeg synes flere kanskje burde ha sett.. Ville ha blitt en liten "anbefalingstråd", men da -som sagt- med hovedvekt på de litt mer "ukjente". Ukjent = ikke fult så profilert.. Hva tror dere om en slik tråd? Eller like greit å ta det her? I hvert fall kunne jeg kanskje tenkt meg å begynne å anbefale * Lucky Number Slevin, og * Fracture (med Anthony Hopkins) -nokså ny Hva tror dere? Kunne det ha vært noe med en slik anbefalingstråd? Har liksom litt tro på at man kunne kanskje ha fått økt kvaliteten og filmgleden litt (ekstra) ved å bli gjort obs på noen ekstra godbiter.. Men, tenkte jeg skulle høre med dere eksperter her.. er jo tross alt dere som henger her, som også fortrinnsvis kommer til å være aktiv i den andre tråden.. Hvis ikke denne tråden dekker behovet da.. Bone.. EDIT: Rettet litt.. Endret 28. august 2007 av Bone Lenke til kommentar
athorb Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) * Fractions (med Anthony Hopkins) -nokså ny Fracture Siden jeg er litt hekta på Jim Jarmusch om dagen griper jeg sjansen: Mange har sett Broken Flowers, men ikke like mange har sett de tidligere filmene hans, som Down By Law og Mystery Train, som jeg mener er mye bedre. Ikke for enhver smak, men likte du BF, liker du nok de andre også. Endret 28. august 2007 av athorb Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Lucky Number Slevin er en herlig film! Må være den eneste filmen jeg har sett Morgan Freeman dø i.... Støtter den tråden din Endret 28. august 2007 av cun Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Fint om folk ikke antar at alle i denne tråden har sett alt av filmer. Selv har jeg sett Lucky Number Slevin, men som man ser her er det ikke alle som har sett den. Endret 28. august 2007 av fredrik Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 * Fractions (med Anthony Hopkins) -nokså ny Fracture Siden jeg er litt hekta på Jim Jarmusch om dagen griper jeg sjansen: Mange har sett Broken Flowers, men ikke like mange har sett de tidligere filmene hans, som Down By Law og Mystery Train, som jeg mener er mye bedre. Ikke for enhver smak, men likte du BF, liker du nok de andre også. 9378028[/snapback] Ghost dog er en milepærle av den mannen! Har facinert meg siden jeg først så den i 2002. Gjennomsyret av symbolikk og metaforer samt budskap en behøver noe mellom ørene å forstå . Hele oppsettet av subkulterer gir filmen respekt status hos meg . Har du ikke sett den, så for all det gjør det! Lenke til kommentar
O.J Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Sett 2 filmer i dag. Fantastic Four - Rise of the silver surfer: Største møkkafilmen jeg har sett. kommer nesten under catwoman, som er i ca. samme genren. Requiem for a Dream: Spesiell, men ganske god film. Endret 28. august 2007 av O.J Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Dere blir nok ikke skuffet av Superbad. Den var kul, men ikke like bra som 40 Year Old Virgin, sånn ca en 7/10 komedie. Knocked up er next! (vet ikke om jeg gidder å se den i dag da) Endret 28. august 2007 av Xtra Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Venter til Superbad ankommer norske kinoer, bilr nok verdt det. Stor mangel på "watch-able" versjoner tilgjengelig ellers ... Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Sorry for at jeg glemte spoiler altså! Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Venter til Superbad ankommer norske kinoer, bilr nok verdt det. Stor mangel på "watch-able" versjoner tilgjengelig ellers ... 9379892[/snapback] Tja.. TS internal Bruker slikt for å sjekke ut filmer, hvis de er veldig gode eller en film som er en typisk kinofilm (eks Bourne Ultimatum) da går jeg å ser den. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Det er scener som denne som får meg til å tro at dataanimerte filmer har et mye større potensial enn å være morsomme barnefilmer. Hideo Kojima gjør Michael Bays stil bedre enn Bay selv. Forresten en av de beste introsekvensene jeg har sett: VsWEh0tSJ_4 Endret 28. august 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå