Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Tenker på å få fått i noen av filmene på IMDB's "Bottom 100"-liste og se dem. Tror dere jeg kommer til å klare å se igjennom dem, eller blir det min død? :p

9373464[/snapback]

Det blir nok din død... For da må du se Epic Movie :ph34r:

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror de fleste filmene på bunn-lista er der ikke fordi de er så dårlig at de er underholdende, men fordi mdet er patetisk møl som det svir i øya av å se på. Og dessuten er kjedelig. Men for all del ;)

9373495[/snapback]

Vet det, vil bare se om jeg takler å se på det mølet. Tror jeg skipper Bratz. :whistle:

Lenke til kommentar
Han ser så... harmløs ut. Når jeg spilte spillene så jeg for meg skallet versjon av en ung Clint Eastwood osv.

Stemmen hans holder jo mål, men han ser pusete ut. Nesten litt som en skallet smørbukk. Ellers kunne han jo spilt lillebror til en eller annen mer voksen figur.

Ideelt sett burde han gått på sultekur og hardtrent så han ble hard og senete uten alt det valpeflesket i ansiktet.

Vant nettopp en trekning i "Den store "gi bort" tråden" på DVDArkivet.no.

Så klarer jeg ikke å velge hvilken film jeg skal velge som premie. Det står mellom disse filmene:

A Clockwork Orange

Dr. Strangelove

Full Metal Jacket

Noen her som har synspunket om hvilken film jeg skal velge. Har kun sett Clockwork men ikke de to andre så det hadde vært litt spennende med en film jeg ikke har sett. :yes:

9373288[/snapback]

Du bør alltid velge en du ikke har sett.

Alle filmer gjenutgis en gang, og spesielt filmer som er regnet som klassikere så du har god tid til å fylle samlingen med filmer du har sett før.

Lenke til kommentar
A Clockwork Orange er bedre.

9373362[/snapback]

Den skal jeg skaffe meg uansett en gang i tiden. Tror ikke jeg har kommet på å kjøpe Full Metal Jacket noen gang så dette var en gylden mulighet. :)

9373381[/snapback]

Aldri tenkt på å kjøpe den?! :ohmy: Det er den ultimate guttefilm! Når jenter tyr til godteri, tyr gutta til Full Metal Jacket!

Tenker på å få fått i noen av filmene på IMDB's "Bottom 100"-liste og se dem. Tror dere jeg kommer til å klare å se igjennom dem, eller blir det min død? :p

9373464[/snapback]

Det blir nok din død... For da må du se Epic Movie :ph34r:

9373498[/snapback]

Åååå, herregud, jeg brukte faktisk over 70 kroner på den filmen på kino, og hadde faktisk forventninger til den. :(

Den topper nok min Bottom 100 liste, sammen med House of The Dead og 28 Dager Senere.

Lenke til kommentar
Jeg tror de fleste filmene på bunn-lista er der ikke fordi de er så dårlig at de er underholdende, men fordi mdet er patetisk møl som det svir i øya av å se på. Og dessuten er kjedelig. Men for all del ;)

9373495[/snapback]

Vet det, vil bare se om jeg takler å se på det mølet. Tror jeg skipper Bratz. :whistle:

9373507[/snapback]

Faen, "Santa with muscles" er på 22.plass?! Det er da den koseligste julefilmen jeg noen sinne har sett! :(

Lenke til kommentar
Hvor fant du 28 Dager Senere på IMDb Bottom 100?

9373707[/snapback]

Min Bottom 100 liste.

28 Dager Senere?!  :dontgetit:

9373697[/snapback]

I second that.

:shrug:

9373710[/snapback]

Sorry, men 28 Dager Senere er for meg en elsk eller hat film, og jeg likte dessverre den ikke. Zombier skal ikke være smarte, og kunne klatre over hinder så lett som bare det. Dawn of the Dead, og de fleste Dead filmene har ordentlige zombier, hjernedøde døde mennesker som bare vil ha noe kjøtt å tygge i seg. Hvis du la merke til i 29 dager Senere så var ikke soldatzombien som ble slept fri interresert i å fråtse i ett mennesket, han skulle bare drepe så mange som mulig. Dette blir feil :(

Lenke til kommentar
Den topper nok min Bottom 100 liste, sammen med House of The Dead og 28 Dager Senere.

edit: Leste begrunnelsen.

Zombier skal ikke være smarte? De i filmen er ikke akkurat smarte... men de er ikke hjernedøde som i andre lignende filmer.

28 Dager Senere er et godt stykke håndverk, mens 28 weeks later er mindre god, ingen av de to hører hjemme i de dårligste 100 filmene du har sett, med mindre du har sett få filmer.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Nei, men de skal liksom følge genren da..ikke lage nye ting. Zombier SKAL være hjernedøde, gå veldig sakte men målbevisst, og spise menneskekjøtt av instinkt. Som det sies i Zombie Survival Guide: Det er ingen vits å springe fra en horde zombier. De kommer sakte men sikkert etter, og de blir aldri slitne. Mens du må hvile tilslutt.

Cirka som harepus og skilpadda-eventyret.

Lenke til kommentar
Nei, men de skal liksom følge genren da..ikke lage nye ting. Zombier SKAL være hjernedøde, gå veldig sakte men målbevisst, og spise menneskekjøtt av instinkt. Som det sies i Zombie Survival Guide: Det er ingen vits å springe fra en horde zombier. De kommer sakte men sikkert etter, og de blir aldri slitne. Mens du må hvile tilslutt.

9373961[/snapback]

Jeg vet ikke helt om du var seriøst der, men er faktisk enig i det. Zombier skal være dumme, og gå sakte. Land of the Dead var ok, der begynte de faktisk å tenke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

9373961[/snapback]

Jeg vet ikke helt om du var seriøst der, men er faktisk enig i det. Zombier skal være dumme, og gå sakte. Land of the Dead var ok, der begynte de faktisk å tenke.

9373996[/snapback]

Han køddet nok ikke.

Lenke til kommentar

Forresten, for å snakke om noe anna:

Så traileren til Tatt av Kvinnen nå, og la merke til at han ene lignet veldig på han som spiller satan i Constantine, han som spiller badguy i Bad Company, og han som spiller soldat i Windtalkers?!

Er han svensk? Han prater jo norsk i Tatt av Kvinnen?

Lenke til kommentar

Danny Boyles Zombier> George Romeros Zombier

Selvsagt er Boyle inspirert av Romero, men totalt sett digger jeg Boyles moderne versjon av Zombiene.

KoffeinKanin: Peter Stormare står på rollelisten, han er vel den eneste jeg kommer på i farten.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Så traileren til Tatt av Kvinnen nå, og la merke til at han ene lignet veldig på han som spiller satan i Constantine, han som spiller badguy i Bad Company, og han som spiller soldat i Windtalkers?!

9374114[/snapback]

Er det Peter Stormare du er ute etter? Uansett, i slike tilfeller så er IMDb din venn :)

Lenke til kommentar

9374114[/snapback]

Er det Peter Stormare du er ute etter? Uansett, i slike tilfeller så er IMDb din venn :)

9374151[/snapback]

Eg veit, eg veit. Sjekka det opp, glemte å legge til navnet :wee:

Men hvis han er 50 % norsk så blir jeg stolt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...