Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den traileren gir meg lyst til å se filmen NÅ!!

Selvsagt skal jeg se den. Regi av Nolan, spilt av Bale, Jackman og Caine. SELVSAGT! Det finnes ikke ÈN grunn til å ikke se denne filmen!

Men jeg er ingen kinoganger. Likevel, denne skal jeg få med meg på kino. Den virket som en kinofilm. :)

7409288[/snapback]

Word. Traileren var fin, gleder meg veldig til den filmen.

Lenke til kommentar

noen med gode tips til samlebokser/ spesial-utgivelser? tenkte jeg skulle kjøpe noen fint etter penger fra jul og bursdag. (har bursdag 22 desember). tenkte å kjøpe den Scarface fløyels-kofferten, og har Alien Quadrology, noen andre tips?

kanskje blackadder-boksen :hmm:

kan noen kanskje linke til en side( helst norsk), som har masse special-edition dvd'er? og om noen kunne finne en link til den Scarface-kofferten hadde det vært supert :)

Endret av Spazz
Lenke til kommentar
Den traileren gir meg lyst til å se filmen NÅ!!

Selvsagt skal jeg se den. Regi av Nolan, spilt av Bale, Jackman og Caine. SELVSAGT! Det finnes ikke ÈN grunn til å ikke se denne filmen!

Men jeg er ingen kinoganger. Likevel, denne skal jeg få med meg på kino. Den virket som en kinofilm. :)

7409288[/snapback]

Jeg er så veldig enig, det er en av de beste trailere jeg noensinne har sett, jeg måtte se traileren to ganger!

Lenke til kommentar

The Prestige hadde jeg ganske lave forventninger til da jeg så den på IMDB for et år siden, handlet bare om to magikere og den ene ville finne ut trikset til den andre, noe som virket ganske kjedelig. Men traileren er bare rå.

På IMDB er det faktisk folk som har kalt den tidenes beste film. Selv om den som sier det er en fjortis som bare har sett Shrek og Antz, sier det i hvertfall litt om filmens kvalitet hvis man ser logisk på det. Gleder meg veldig til å se den.

Men både The Prestige og The Fountain er veldig forsinka til norske kinoer. The Prestige har vært i USA i underkant av en måned tror jeg, og kommer 12. januar, mens The Fountain kom på kino i USA siden forrige uke, og kommer hit i mars(!). Hva er logikken bak det? Vente til potensielle publikummere kan få filmene fra USA på lovlig vis (DVD) før den kommer på kino i Norge?

Lenke til kommentar
Jenssen: Sett Casualties of War? Tenkte den kanskje kunne passe inn i det du leter etter, har ikke sett den selv. De Palma og to knallgode skuespillere burde være av interesse?

7409391[/snapback]

Ja, jeg har flere ganger vurdert å skaffe meg den. Den virker veldig god. Gode skuespillere og høy score på IMDB får den til å friste enda mer. Jeg skal definitivt skaffe den - en eller annen gang i tiden.

EDIT:

The Prestige hadde jeg ganske lave forventninger til da jeg så den på IMDB for et år siden, handlet bare om to magikere og den ene ville finne ut trikset til den andre, noe som virket ganske kjedelig....

7411615[/snapback]

Forrest Gump handler om livshistorien til en fuyr med under middels IQ. Du burde ikke forhåndsdømme en film - spesielt når den har en så god regissør og så gode skuespillere. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Den er å anbefalle i det minste. Er ikke akkurat så mye krig, handler mer om livet i krigen enn pow pow.

7411938[/snapback]

Nå snakker du om Casualties of War? Jeg trenger ikke "pow pow" til enhver tid. Klarer meg fint uten. The Killing Fields er faktisk en av mine favoritt-krigsfilmer. :)

7412024[/snapback]

Casualties of war er en ganske grei Nam-film. En del action på lik linje med Platoon, dog et stykke under når det gjelder kvalitet, men likevel undervurdert. Relativt få som har sett den har jeg fått inntrykk av.

Killing Fields er en sinnsykt bra film. Kommer vel på min 4 plass når det gjelder Nam-filmer (1.Deer Hunter 2.Apocalypse Now 3.Platoon 4.Killing Fields)

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...