Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som tror Beverly Hills Cop IV er noe sjakktrekk for Eddie Murphy? Nå som han noenlunde har fått stablet karrieren på bena igjen (Dreamgirls, Shrek). Hører Norbit skal være forferdelig dårlig så det siste han trenger er vel en dårlig oppfølger til hans mest kjente filmserie.

Lenke til kommentar

Han har satt seg litt fast i genren "feite mennesker er alltid morsomt", spesiellt når han skal spille 8 roller selv. Fyren er et geni uten sidestykke, men prosjektene han har vært med på har vel ikke akkurat vært gull de siste årene.

Han er jo en slags profet egentlig, hvis du har sett RAW bruker han nesten 1/3 av showet på å preke om hvor farlig det er å gifte seg, at kona kommer til å skille seg og skal ha halvparten av formuen, "what have you done for me lately" og alt sånt..så dukker Mel B saken opp der det er akkurat det som skjer med han :) Litt komisk.

Lenke til kommentar

Det samme har skjedd med Eddie Murphy som med resten av SNL-eliten - karrieren har stagnert, og nå lager han kun enkle filmer. Dan Akroyd (tidligere Coneheads og Blues Brothers) har kun små cameos uten betydning, Chevy Chase (Caddyshack og hysteriske Fletch) får kun roller i barnefilmer og bit parts og Steve Martin (The Jerk, Dirty Rotten Scoundrels, Roxanne) har blitt til en dårlig amerikansk Pink Panther, 12-barnsfar og "straight man" til en film med Queen Latifah.

Lenke til kommentar
Raw og Delirious er jo obligatorisk for alle som liker å snakke om komikere. Irriterer meg grønn over at DVD'ene gikk tapt når jeg var ute og seilte. Får se til å bestille de igjen.

9368882[/snapback]

Raw og Delirious er klassikere. :love:

Holder meg til alt av Eddie Murphy fra 80-tallet. Det var jo da han var best.

Lenke til kommentar
Det samme har skjedd med Eddie Murphy som med resten av SNL-eliten - karrieren har stagnert, og nå lager han kun enkle filmer. Dan Akroyd (tidligere Coneheads og Blues Brothers) har kun små cameos uten betydning, Chevy Chase (Caddyshack og hysteriske Fletch) får kun roller i barnefilmer og bit parts og Steve Martin (The Jerk, Dirty Rotten Scoundrels, Roxanne) har blitt til en dårlig amerikansk Pink Panther, 12-barnsfar og "straight man" til en film med Queen Latifah.

9368995[/snapback]

Øyh, ikke noe negativt om Pink Panther. Han er overhodet ingen Peter Sellers, men jeg lo nå godt flere ganger i filmen. Kan godt være det var alkoholen, men vi var nå en 20 personer som koste oss :D

Kan jo ikke forvente at noen faktisk skal komme og nå Peter Sellers opp til lilletåen i den rollen der.

Nå skal jo Zwart regissere oppfølgeren, hvor også Cleese skal være med.

Lenke til kommentar

Lurer på om det er noen andre her som tar Exfac på NTNU. Analyse og sånn delvis tolking av film er vel det semesteret går ut på, hvertfall på innleveringsoppgaven. Faget tror jeg er ganske enkelt om man graver seg ned i bøkene. Man skal bruke en film som utgangspunkt på innleveringsoppgaven, og denne filmen endres for hvert år. I fjor var det Moulin Rouge har jeg hørt. I år er det en Harry Potter film. Jeg skjønner ikke hvorfor de tar noe litt mer interessant. Det trenger ikke å være noe skikkelig avansert, bare noe litt mer spennende enn musicals eller barnefilmer.

Lenke til kommentar
Shihiro og heksene (99 % garantert stavet feil, men orker ikke google det nå) er noen år siden jeg så nå, er den fortsatt like bra å se? Nå som jeg har gått fra 10 til 15? Husker når jeg så den første gangen var det rene hakeslepet og full eventyrlyst. Vil jeg fortsatt beholde det?  :love:

9366138[/snapback]

Er redd denne ble oversett :)

Lenke til kommentar
Shihiro og heksene (99 % garantert stavet feil, men orker ikke google det nå) er noen år siden jeg så nå, er den fortsatt like bra å se? Nå som jeg har gått fra 10 til 15? Husker når jeg så den første gangen var det rene hakeslepet og full eventyrlyst. Vil jeg fortsatt beholde det?  :love:

Er redd denne ble oversett :)

Ja lett. Alle filmene til Hayao Miyazaki holder høy standard uansett hvor gamle de er, og uansett hvor gammel du er. Anbefaler deg på det sterkeste å sjekke ut andre filmer fra han:

-Princess Mononoke (199) (Spesielt denne)

-My Neighbor Totoro (1988)

-Kiki's Delivery Service (1989)

-Castle in the Sky (1986)

-Nausicaä of the Valley of the Winds (1984)

-Lupin the Third: The Castle of Cagliostro (1979)

-Porco Rosso (1992)

-Howl's Moving Castle (2004)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Fikk "Behind enemy lines" I og II i dag for å ha kjøpt et visst antall skolebøker. Noe å se frem til? Har aldri sett dem før.

Lenke til kommentar
Fikk "Behind enemy lines" I og II i dag for å ha kjøpt et visst antall skolebøker. Noe å se frem til? Har aldri sett dem før.

9370624[/snapback]

Den første har jeg stort sett glemt, husker Hackman var med sammen med Owen Wilson. Nr. 2 så jeg tidligere i år og den kommer nok til å bli glemt ganske fort. Ikke noe særlig å rope hurra for. Men den første er vel den minst dårlige.

Men er nå uansett tidsfordriv. Greit å se Wilson i noe annet enn komedie også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...