Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

28 Months Later?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
28 Months Later

All the Rage Director Danny Boyle has said he wants to return to the horror franchise he started, but instead of France, as many would assume, he wants to set the next sequel in Russia. When asked why, Boyle said he just preferred eating borscht to escargot.

Håper han lager en til film,liker veldig godt de tidligere filmene.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

The Day The Earth Stood Still. Three words: Klaatu barada nikto.

En av de veldig få filmene fra den tidsepoken som har klart å holde meg interessert gjennom hele filmen. Fortjener virkelig tittelen klassiker.

Den hadde også en av de kjappe sluttene som jeg har lagt merke til i det siste, men denne funket og gjorde at den avsluttet med et åpent spørsmål til publikum.

Når det gjelder tittelen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Refererer den til dagen Klaatu kom eller dagen da han stoppet all elektrisiteten? Kan egentlig være begge, virker litt snålt å basere tittelen på det da
Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Heh da er det altså en referanse til den filmen i Evil Dead-trilogien.

Der er nemlig setningen som kan stoppe ondskapen Klaatu Verata Niktu, og Ash greier ikke å huske siste ordet så han slipper løs alt sammen i ED3.

"KLAATU! VERATA!! N---...Nektii, Nectarine, nn..definately an N-word"

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Da har jeg sett Death Proof, og jeg er mektig imponert! Definitivt på høyde med Reservoir/Pulp, og den beste kino-opplevelsen jeg har hatt på lenge. Dette er en typisk, voldelig Tarantino thriller med episk dialog og skuespiller-prestasjoner!

Hva synes folket om Death Proof?

Lenke til kommentar
Da har jeg sett Death Proof, og jeg er mektig imponert! Definitivt på høyde med Reservoir/Pulp, og den beste kino-opplevelsen jeg har hatt på lenge. Dette er en typisk, voldelig Tarantino thriller med episk dialog og skuespiller-prestasjoner!

Hva synes folket om Death Proof?

9359892[/snapback]

Jeg syns vel at Tarantino kunne gjort bedre. Karakterene pleier å være mer gjennomførte i en Tarantino-film, og det var litt dødtid av og til. Den kan nok ikke måle seg med Pulp Fiction eller Reservoir Dogs, kansje Kill Bill? Men filmen inneholder mange fine dialoger, utrolig hvor gode kvinnelige dialoger Tarantino skriver. Det er ikke så mye vold og action i begynnelsen, men i slutten er det mer enn nok. Mye sex, vold og nedsatt bildekvalitet gir følelsen av å se en ekte grindhouse-film, noe som resulterer i ganske god filmopplevelse.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...