Coffey Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Noen som har forslag til noen gode filmer med noenlunde samme tema som eks. Equilibrium? Dvs. smådystre fremtidsvisjoner etc. 9352906[/snapback] V for Vendetta? Boka anbefales virkelig. Jeg føler også at The Matrix passer her. Kanskje mer Animatrix, men... 9354133[/snapback] V for Vendetta glemte jeg helt, har ikke lest boka (må bli ferdig med Harry Potter serien først) men filmen syns jeg var ekstremt bra, jeg bare elsker stemmen til Hugo Weaving. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Haha, nå som du nevner det er Brazil en sånn film. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 At han prøvde seg på CG blod, men resultatet ble ca. like tamt som 300. Tull. Animert blod i Zatoichi hadde en klar estetisk funksjon og kunne ikke vært gjort på tradisjonelt vis. Det ble der gjort på den måten 300 mislyktes å få til. Blodet var riktignok ikke like vellykket som filmens rytmiske struktur, men noen fadase er det ikke snakk om. Jeg kan ikke se noe grunnlag for å påstå at Kitano hadde som mål å fremstille blodet som realistisk. Husker jeg leste et intervju med ham i filmmagasinet der han påpekte at CGI-blodet ikke hadde som mål å se mest mulig ekte ut. Han mente volden i filmen ville bli mindre ubehagelig å se på når blodet ikke føltes helt ekte. Ja stemmer. Han ville at blodet skulle 'blomstre' ut av kroppene (Eller noe slikt, var noe med blomster) og som tigerdip sier hadde det en viktig estetisk funksjon. Men det ser alikevel helt jævlig ut. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg sjekket noen av kampscenene nå, synes det så veldig bra ut jeg. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Ja de er det, men tenk så ufattelig nice de hadde vært med ekte jukseblod! ^^ Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg mente at blodeffektene så bra ut. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Etter å ha sett "On the waterfront" kan jeg faktisk forstå hvordan Roger Ebert presterte å si, etter premieren på Rocky, at "Sylvester Stallone var den nye Brando". Absurd påstand i ettertid, men jeg klarte ikke unge å tenke på "The itallian stallion" når jeg så den gamle klassikeren Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Så, jeg skal i militæret i oktober. Hva sier dere, blåse bort 50% av det jeg har på kontoen på filmer så jeg kan velte meg i DVDer før jeg drar? (det er snakk om 1600 kr) Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hvor lenge varer den orginale Sin City og Sin City Dc, jeg tror jeg har sett den orginale.. Dum Ting og Ha Dc og den orginale på en plate P.S den jeg så varte i 1t og 53min. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hvor lenge varer den orginale Sin City og Sin City Dc, jeg tror jeg har sett den orginale.. Dum Ting og Ha Dc og den orginale på en plate P.S den jeg så varte i 1t og 53min. 9357582[/snapback] 124 min / USA:147 min (director's cut) Hmm... 123 minutter... speedup på pal (hvis det er sone 2 du har sett) er vel på 4% så originalen burde være på 119 minutter. Kan ikke det stemme? Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Vet ikke hvilken sone det er så jeg bare poster noen bilder av den. Vwt ikke hvordan man spoiler bilder Endret 25. august 2007 av x-nobbit Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Så nettopp Bloody Sunday av Paul Greengrass. En helt sinnsyk film på mange måter. Alle som likte United 93 MÅ rett og slett se denne. Den er i samme stilen, såpass mye at den nesten kan bli sett på som en prequel. Den handler om det som skjedde i Derry 30 januar 1972, og denne filmen påvirket meg mye mer enn United 93. Det er en ting å lese statistikkene om det som skjedde der, men å se Greengrass sin versjon av det gjør det mye mer virkelig. Jeg ble bare mer og mer sint og frustrert over at noe sånt kunne skje etterhvert som filmen utviklet seg. Rett og slett en film alle burde se synes jeg. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Ser veldig ut som R1... Nei det er R2. Står jo SF (svensk filmindustri) på platene. Dessuten er R1 tykkere, har begge platene på samme brett om jeg ikke husker feil, og det er en pocketbok inkludert. Endret 25. august 2007 av _crs_ Lenke til kommentar
Njål Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Så nettopp Bloody Sunday av Paul Greengrass. En helt sinnsyk film på mange måter. 9357765[/snapback] Absolutt enig i at det er en sterk og flott film, ikke uten grunn den fikk Gullbjørnen i Berlin som beste film (delt med Sen to Chihiro/Spirited Away) året den kom. Og James Nesbitt rykket opp et par hakk som skuespiller i mine øyne etter denne filmen. Den gikk jo også forøvrig på NRK for en stund siden. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Vet ikke hvilken sone det er så jeg bare poster noen bilder av den.Vwt ikke hvordan man spoiler bilder 9357706[/snapback] Jeg har akuratt samme utgave, er nok R2 den der. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Den gikk jo også forøvrig på NRK for en stund siden. 9357807[/snapback] Jeg tok den opp. HD-opptagere er dette århundrets beste oppfinnelse. Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 De dødes tjern går på NRK1 i kveld. Noen som har sett den, som vil anbefale filmen? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 De dødes tjern går på NRK1 i kveld. Noen som har sett den, som vil anbefale filmen? 9357931[/snapback] En av de aller, aller beste norske filmene gjennom tidene. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Dessuten er R1 tykkere, har begge platene på samme brett om jeg ikke husker feil, og det er en pocketbok inkludert. 9357794[/snapback] Det stemmer, jeg har special edition av Sin City, den inneholder tegneserien til The Hard Goodbye. Sexylicous. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå