Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Se7en er verdt å få juling for. Ellers kan du gå for en lettere thriller, a'la Rear Window, selv om jeg tror du blir mer fascinert av førstnevnte.

Med tanke på at du overlevde Requiem For A Dream, så blir nok Se7en uansett bare barnemat (selv om jeg veit du kommer til å skvette en gang).

9351119[/snapback]

Nå er det jo slik at jeg så Requiem for a Dream når jeg var alene hjemme + at den har 15 års aldersgrense så da går det fint. Se7en derimot har 18 års aldersgrense så da har jeg ikke noen argumenter for å få sett den.

Men er ikke lenge til jeg blir 18... :dribble:

Litt over 4 måneder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg kommer litt sent inn i debatten her, men jeg må si meg enig i at blodet i 300 er labert. Dårlig animerte bloddråper som forsvinner i løse luften, det la en demper på filmopplevelsen. Når filmens sterkeste kort er det visuelle, og man gransker hvert eneste bilde i beundring, er det kjipt når en sånn detalj ødelegger.

Lenke til kommentar
Du er 17 og får ikke lov til å se 18 årsgrense filmer? Stakkars gutt. Det burde være en lov i mot slikt.

9351215[/snapback]

Herlig ironi i den posten. :p

Men er absolutt enig med deg. Faren min oppfordret meg til å se Kill Bill da jeg var rundt 13-14, etter at han hadde sett den selv. Jeg nøt hvert øyeblikk! :D

Lenke til kommentar
Du er 17 og får ikke lov til å se 18 årsgrense filmer? Stakkars gutt. Det burde være en lov i mot slikt.

9351215[/snapback]

Herlig ironi i den posten. :p

Men er absolutt enig med deg. Faren min oppfordret meg til å se Kill Bill da jeg var rundt 13-14, etter at han hadde sett den selv. Jeg nøt hvert øyeblikk! :D

9351337[/snapback]

Oi!

Hvis det hadde skjedd her i gåren så skal jeg si deg det har blitt rabalder!

Men når jeg tenker meg om så har jeg jo faktisk sett Saving Private Ryan og den har 18 årsgrense. Skal spørre han når jeg kommer hjem om det er greit at jeg ser den. Vil være sikker på at jeg kan se hele filmen uten å bli avbrutt. :)

Lenke til kommentar
Broken Arrow tror jeg den het.

http://www.imdb.com/title/tt0042286/

9350313[/snapback]

En hvilken som helst film med James Stewart er bedre enn 300. Broken Arrow er det lenge siden jeg har sett, men mener å huske at den var ganske god når jeg så den på 90-tallet.

Har selv kjøpt 300 i dag. Tenkte å gi den en ny sjangse. Men har noen tvil på at det hjelper. Kommer sikkert bare til å irritere meg på at jeg har kastet bort ytterligere to timer. Men skal se den med et par kompiser som elsker denne typen filmer, så kanskje det smitter over og får meg til å se filmen i et "nytt lys".

Lenke til kommentar
Så Takeshi forsøkte seg på CG-blod? Da misforstod jeg. Trodde du mente at han prøvde å få blod til å se realistisk ut og at han ikke klarte å få det til skikkelig realistisk, jfr de to første setningene i innlegget jeg kommenterte.

Stemmer.

Hva stemmer?

:p

At han prøvde seg på CG blod, men resultatet ble ca. like tamt som 300.

9351033[/snapback]

Tull.

Animert blod i Zatoichi hadde en klar estetisk funksjon og kunne ikke vært gjort på tradisjonelt vis. Det ble der gjort på den måten 300 mislyktes å få til. Blodet var riktignok ikke like vellykket som filmens rytmiske struktur, men noen fadase er det ikke snakk om. Jeg kan ikke se noe grunnlag for å påstå at Kitano hadde som mål å fremstille blodet som realistisk.

Lenke til kommentar
Så Takeshi forsøkte seg på CG-blod? Da misforstod jeg. Trodde du mente at han prøvde å få blod til å se realistisk ut og at han ikke klarte å få det til skikkelig realistisk, jfr de to første setningene i innlegget jeg kommenterte.

Stemmer.

Hva stemmer?

:p

At han prøvde seg på CG blod, men resultatet ble ca. like tamt som 300.

9351033[/snapback]

Tull.

Animert blod i Zatoichi hadde en klar estetisk funksjon og kunne ikke vært gjort på tradisjonelt vis. Det ble der gjort på den måten 300 mislyktes å få til. Blodet var riktignok ikke like vellykket som filmens rytmiske struktur, men noen fadase er det ikke snakk om. Jeg kan ikke se noe grunnlag for å påstå at Kitano hadde som mål å fremstille blodet som realistisk.

9351900[/snapback]

Husker jeg leste et intervju med ham i filmmagasinet der han påpekte at CGI-blodet ikke hadde som mål å se mest mulig ekte ut. Han mente volden i filmen ville bli mindre ubehagelig å se på når blodet ikke føltes helt ekte.

Lenke til kommentar
Tenkte og se Sin City Dc men lurte på om jeg skulle vente litt med tanke på alderen min(14) jeg mener er den vanskelig og forstå eller en film mest lagt for de store gutta tenkte det siden den var i svart og hvit :whistle:

9352027[/snapback]

"Sin City" er en film laget for folk med fungerende øyne. Alder på filmtitter spiller ingen rolle, dette er en film som SKAL sees, av ALLE. Tviler på du kommer til å bli skuffet, den er en opplevelse.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Tenkte og se Sin City Dc men lurte på om jeg skulle vente litt med tanke på alderen min(14) jeg mener er den vanskelig og forstå eller en film mest lagt for de store gutta tenkte det siden den var i svart og hvit :whistle:

9352027[/snapback]

"Sin City" er en film laget for folk med fungerende øyne. Alder på filmtitter spiller ingen rolle, dette er en film som SKAL sees, av ALLE. Tviler på du kommer til å bli skuffet, den er en opplevelse.

9352176[/snapback]

Enig.... Den filmen er et kunstverk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...