Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faen, jeg fikk feil film fra Deep Discount. De sendte meg en western film fra 1950 istedenfor 300.. HVa skal jeg gjøre?

9350233[/snapback]

Prise deg lykkelig over befrielsen. Kan ikke skjønne hvorfor det er så mange som skryter av 300. Fluff og bare Fluff.

Apropos noe helt annet......

Det er en artikkel i Morgenbladet i dag (denne uken) om at alt ikke var så mye bedre før og at Bergman og Antonioni kanskje ikke er like relevante for dagens unge filmfans. Verdt å lese.

http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/a...7708240027&NL=1

Lenke til kommentar

Det hadde kanskje passa inn i en tegnefilm, men ikke i en film som prøver å være så brutal som 300 forsøker å være. Det så bare falskt ut og var følgelig et irritasjonsmoment. Alt annet i filmen så "realistisk" ut i henhold til filmens diegetiske logikk. Det var goldt og noe oldtidsaktig over det hele, med en dæsj av eventyr blandet inn også. Dårlig animert blod passer ikke inn i dette.

Lenke til kommentar
Det hadde kanskje passa inn i en tegnefilm, men ikke i en film som prøver å være så brutal som 300 forsøker å være. Det så bare falskt ut og var følgelig et irritasjonsmoment. Alt annet i filmen så "realistisk" ut i henhold til filmens diegetiske logikk. Det var goldt og noe oldtidsaktig over det hele, med en dæsj av eventyr blandet inn også. Dårlig animert blod passer ikke inn i dette.

9350578[/snapback]

Du vet hva en diegetisk film er, men ikke en stilistisk?

Et lite spørsmål jeg kom på; Likte du Sin City?

Lenke til kommentar
Du vet hva en diegetisk film er, men ikke en stilistisk?

Et lite spørsmål jeg kom på; Likte du Sin City?

9350681[/snapback]

Stil følger en viss logikk. Bryter denne logikken med filmens form, liker ikke jeg resultatet. Benytter en film seg av stil i tråd med formen på eksessive måter, er den ekstra stilistisk (alle filmer er stilistiske, egentlig, så jeg skjønner ikke hvor du vil hen).

Jeg likte Sin City.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...