:---{D Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Den aktuelle oppgaven er å finne 3 nordiske, helst norske filmer, å anylysere dem. Noe forslag til filmer? 9340475[/snapback] Jeg krever Døden på Oslo S. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Noen her som har hatt særemne (VGS) om film? Hvor vanskelig er det egentlig? Noen her inne som har gjort det? Den aktuelle oppgaven er å finne 3 nordiske, helst norske filmer, å anylysere dem. Noe forslag til filmer? 9340475[/snapback] Det er like vanskelig som vanlig særemne, bare at det er mye artigere å skrive. Jeg fikk 5 på min. Was nice. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Xtra, jeg synes du skal ta en Hamsun maraton: Sult, Telegrafisten, Landstrykere, Hamsun. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) For å få med seg alt angående Bergman filmer, trenger man å ha sett de andre? (ja, jeg har ikke sett en eneste Bergman film) Noen som har noen gode bøker om filmanalyse? (grunnleggende nivå) Hvis jeg skal skrive særemne om film, må nok jeg ha en del bedre kunnskaper enn det jeg har nå. (evt en guide/side på nettet som dere vet er bra) Montag: Er dette filmer som f. eks Bergens hovedbibliotek burde ha inne for utlån? Endret 22. august 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Montag Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Montag: Er dette filmer som f. eks Bergens hovedbibliotek burde ha inne for utlån? 9340859[/snapback] De har alle til utlån på dvd unntatt "Landstrykere". Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Xtra, jeg synes du skal ta en Hamsun maraton: Sult, Telegrafisten, Landstrykere, Hamsun. 9340821[/snapback] Og etterpå kan han onanere med sandpapir. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Xtra, jeg synes du skal ta en Hamsun maraton: Sult, Telegrafisten, Landstrykere, Hamsun. 9340821[/snapback] Og etterpå kan han onanere med sandpapir. 9341084[/snapback] Steffy,hva er galt med at den oppvoksende slekt kan lære litt om en av våre største forfattere? Xtra, se forresten her og her Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Skal man først velge et tema så interessant som film, så hadde jeg heller valgt litt gøyere filmer - f eks Harald Zwart sine. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har valgt Kubrick sine. Vet ikke helt problemstillingen enda, men den kommer vel etter hvert. Kom gjerne med forslag, btw. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Den aktuelle oppgaven er å finne 3 nordiske, helst norske filmer, å anylysere dem. Noe forslag til filmer? 9340475[/snapback] Ondskan Lilja 4-Ever Ett hål i mitt hjärta Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg tenkte på å kanskje ta om fra bok til film. Så kan jeg ta Tatt av Kvinnen blant annet. Fint å få litt forslag til andre ting her. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg hadde særemne om vold i nordisk film. Uro, Ondskan, Izzat og noen eldre filmer for å samenligne litt hvordan voldsbruken har endret seg opp gjennom årene. Det gikk forholdsvis bra og var mye morsommere enn og analysere flere bøker. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg hadde særemne om vold i nordisk film.Uro, Ondskan, Izzat og noen eldre filmer for å samenligne litt hvordan voldsbruken har endret seg opp gjennom årene. Det gikk forholdsvis bra og var mye morsommere enn og analysere flere bøker. 9342392[/snapback] Må det ha vært. Kunne veldig tenkt meg å ha en slik oppgave, ikke mye av dette på Media Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Den siste scenen var CRAP. Jeg tror meningen var at man skulle tenke "Oh, cool", men jeg tenkte "LOL, CRAP =D". Det hele ble bare absurd og tåpelig. 9340265[/snapback] Jeg tror den meningen fungerte, for folk flest virker til å være positiv mot den. Kanskje ikke anmelderne, men de likte The English Patient. ^^ Nei, for å være lavbudsjetts-sci-fi så klarer den utrolig mye, og er tvers gjennom kuul. No doubts. 9340290[/snapback] Tenk på re-make med megabudsjett da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Skal man først velge et tema så interessant som film, så hadde jeg heller valgt litt gøyere filmer - f eks Harald Zwart sine. 9341249[/snapback] Jeg skrev særemne om Zwart. 50 sider på tre dager. Svada? Ja. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har begynt å spille et spill som heter Hollywood Mogul 3, der man skal være en Executive Producer, finne ut hvordan filmer skal være og overvåke hele prosessen osv. Det er skikkelig moro. Jeg laget en film basert på Hitman-serien, og jeg tjente inn 1 milliard dollar. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Laster det nå, så får vi se om det er noe tess. Hvor lenge kan man spille før det koster? Edit: Never mind ... Endret 23. august 2007 av L@sse Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Laster det nå, så får vi se om det er noe tess. Hvor lenge kan man spille før det koster? Edit: Never mind ... 9344356[/snapback] Skal se om jeg får prøvd det ut i de nærmeste dagene jeg også. Hørtes ganske morsomt ut. Endret 23. august 2007 av Movieheart Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Nå skal jeg se Frank Sinatra himself i The Manchurian Candidate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå