Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
spider man 1/2/3, superman returns + Batman begins

9339332[/snapback]

Det blir sånn superhelt -filmer igjen, og ikke det jeg tenker på..

Litt vanskelig og definere kanskje..

Men.. slikt sett så ligger de vel under samme sjanger/kategori .. men, de "typiske" superheltene, som da Spiderman/Supermann/Batman stiller, for meg, i en egen/annen kategori igjen..

X-men er da kanskje litt i "gråsonen", men siden de ikke er av de "typiske" superheltene, så tok jeg de med.. samme med Van Helsing..

:)

..kanskje listen ikke er noe lengre enn hva jeg selv har oppført.. !? :ermm:

Lenke til kommentar
Nei, jeg synes den faktisk var veldig underholdende, den er ikke kjedelig og tørr. Ikke for meg i allfall. Med unntak av lydkvaliteten og noe av skuespillet så kunne den egentlig vært en moderne film laget i dokumentarstil. Fotoet er veldig bra. Spesielt i noen scener med svære protester osv. så er det ganske fantastisk bra laget, man skulle tro at de brukte noe dokumentarmateriale, men alt er tydeligvis helt nytt. Det er noen scener med bombinger som også er ekstremt bra, minner meg om Children of Men når det gjelder realismen i dem.

9338745[/snapback]

Det var akkurat det jeg ville høre. Da skal jeg slutte å utsette den, jeg er ofte redd slike filmer. ^^

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Stig Kulset, tror jeg. Så langt ser forelesningene hans veldig bra ut (ser vi bort fra de tekniske problemene ;) ).

Lenke til kommentar
Equilibrium er vel også under den sjangeren!

Det er en film som er verdt å se det! En av de beste!  :)

9339372[/snapback]

Ikke bare en av de beste, men DEN beste.

Er ikke særlig begeistret for sci-fi-filmer, men denne var utrolig tøff, må se den igjen snart!

9339880[/snapback]

Mener det jeg og! Men turte ikke si det, for en eller annen kom til sikkert å grave fram en annen de mente var best :wee:

Lenke til kommentar
Slosscenene var jo det beste med hele filmen. Avslutningsscenen er noe av det beste jeg har noengang sett, om det virket amatøraktig så kan det være pga budsjettet, men de klarte langt mer med de pengene enn mange andre har gjort.

9340135[/snapback]

Den siste scenen var CRAP. Jeg tror meningen var at man skulle tenke "Oh, cool", men jeg tenkte "LOL, CRAP =D".

Det hele ble bare absurd og tåpelig.

Lenke til kommentar
Den siste scenen var CRAP. Jeg tror meningen var at man skulle tenke "Oh, cool", men jeg tenkte "LOL, CRAP =D".

Det hele ble bare absurd og tåpelig.

9340265[/snapback]

Jeg tror den meningen fungerte, for folk flest virker til å være positiv mot den. Kanskje ikke anmelderne, men de likte The English Patient. ^^

Nei, for å være lavbudsjetts-sci-fi så klarer den utrolig mye, og er tvers gjennom kuul. No doubts.

Lenke til kommentar

Insomnia, De Dødes Tjern og Det Sjunde Inseglet er alle fantastiske filmer fra Norge og Sverige. Men skal du ikke heller finne f.eks. fellestrekk og tema som eventuelt binder filmene du velger, sammen? Jeg skrev forresten om blant annet A Clockwork Orange (boka) i særemnet mitt, men det er en helt annen historie. ; )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...