Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Den tjente forøvrig inn det like mye som Transformers i åpningshelgen i USA.

9316822[/snapback]

Med tanke på at Transformers ble sluppet på en tirsdag (strengt talt mandag), mens Borunefilmen premierte på en fredag blir det en merkelig form for sammenligning. :)

9317218[/snapback]

Neida, med tanke på den mye større målgruppen Transformers har, vil selvsagt ikke Bourne tjene mer enn den totalt sett. Mente egentlig ikke å antyde noe slikt. Men husk at det er i åpningshelgen studioene tjenerer mesteparten av pengene på filmene de produserer, da de tar 90% av billett-fortjenesten i denne perioden.

Synes det er ganske tydelig at Tony driter seg ut mens han prøver å vise at han er like visuelt interessant som storebror Ridley. Flaut.

9317155[/snapback]

Han har en spennende, interessant stil som skiller seg ut i Hollywood. Han er kanskje ikke like god som "Blade Runner"-bror, men med fans som meg og Quentin Tarantino, så er det klart at han gjør noe riktig.

9317233[/snapback]

Pøh, han har tydeligvis kun jobbet "videre på" looket fra brorens Black Hawk Down og stappet inn noen ekstra totalt unødvendige overganger og bråk og tøys. Han har kanskje ikke forstått at han ikke trenger å bruke alle de tøffe funksjonene i Lustre. Slitsomt spør du meg.

Er det forresten looket/kaoset eller filmene Tarantino er fan av? Kritikerne har i hvertfall ikke vært nådige med Tony de siste årene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pøh, han har tydeligvis kun jobbet "videre på" looket fra brorens Black Hawk Down og stappet inn noen ekstra totalt unødvendige overganger og bråk og tøys.

9317603[/snapback]

Da er det vel Ridley Scott som har jobbet videre på looket fra Tony Scott sin Enemy of the State som kom i '98 det var her Tony Scott staret med den nye stilen sin...

Lenke til kommentar

Hmm.. Lenge siden jeg har sett Enemy of the State, men jeg tviler på at han kan ha oppnådd et veeeldig stylish-look uten mulighet for en DI-finish, som først ble gjennomført av Oh, Brother Where Art Thou i 2000. Men jeg utelukker ikke at du har rett heller. tenker du på overganger og alt det der eller farger og kontrastnivå?

EDIT: Byttet ut en der det står "feil", med "rett. :blush:

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar

Angående Bourne.

Bourne Legacy (den 4. boken):

The book, on average, received lukewarm reviews by readers. For example, it only received an average rating of 2.5 stars out of 5 on Amazon.com. Most readers giving the book poor reviews cited the death of two of the main characters — Morris Panov and Alexander Conklin — as well as the exclusion of Marie from the plot and the plot twist involving Khan (many saw this as an unlikely event and destroyed a major character motivation for Bourne). Readers also commented on the timeline of the new book: by the time events of The Bourne Legacy took place, Bourne would have been in his early sixties, yet he still is able to survive gunshots, explosions, and intense fighting like he could twenty and thirty years before in previous books.

Kan man lage en god film ut av en dårlig bok?

Lenke til kommentar
Jeg visste at man kan bli lei seg, glad av å se filmer, men ikke at man ble stresset. Har nettop sett "Crank" og jeg sitter her med adrenalin i 120... Får lyst til å løpe inn i skaugen og sloss med en bjørn.

9318437[/snapback]

Kan jeg få førsteretten på DVDene dine?

Neida, men Crank er rett og slett rå :D

Lenke til kommentar

Crank er bra , ja, men blir ikke en film jeg husker.

Så "Dawn of the Dead", jeg ser vanligvis ikke på slike filmer, og heller ikke noe skrekkfilmer , men jeg må si ble positivt overasket.

Også for de som følger med litt politisk og liker historie, samtidig som de søker etter en utrolig god film : Bobby.

Er om Bobby, broren til John Kennedy, utrolig bra film, hele historien, og filmen er spekket med utrolig mange gode skuespillere, i farta kan jeg nevne Demi more, Emilio Estevez, Anthony Hopkins, Helen Hunt , selvfølgelig råe Ashton Kutcher.

Lenke til kommentar
Finnes det dokumentarer om Stanley Kubrick det er mulig å kjøpe?

9319057[/snapback]

Stanley Kubrick: A Life in Pictures (2001) finnes i The Stanley Kubrick Prestige Collection (450kr på Platekompaniet) eller for seg selv (199kr).

Jeg ser at de har en Kubrick collection med Killers Kiss, The Killing og Paths of Glory - absolutt verdt 300kr hvis du er fan.

Lenke til kommentar

Må jo bare ta med Titanic da.. *smelt* :love: det er en av de fineste og tristeste filmene jeg har sett noengang :cry:

Dumme kjerring som lot Leonardo drukne!! :mad: er så lei av at Leonardo skal dø i så mange filmer.. orker snart ikke mer!! :no:

Spoiler lagt i spoilertags av cun

Endret av cun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...