GBD Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg liker Miller's Crossing. Har selv Brazil, men ikke sett den. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg vil tro Nova i Trondheim, Colosseum i Oslo, og Fredrikstad Kino stiller ganske bra i den sammenhengen. 9295823[/snapback] I Oslo lønner det seg å sjekke ut Vika 1 hvis du liker god lyd. Stor THX-sal med bedre lydforhold enn Colosseum. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Får ikke utube linkene dine til å funke, Manx. 9301623[/snapback] Det var da som pokker, da gjør jeg det enkelt http://www.youtube.com/watch?v=y14g50q4hQ0 Tror det var disse jeg la ut... Ligger en god haug til her: http://www.youtube.com/user/macpulenta Endret 17. august 2007 av Manx Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Imponerene tegninger han lager. Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Du kan bestille den her til 59,- Hvis Ineternetthandlig er aktuelt. Beh, virker ikke å linke direkte til produktet, du finner den hvis du søker. 9301578[/snapback] Om du scroller helt ned på siden, står det "Direkte link". Bruker du den linken kommer du direkte til produktet! Så for The Shawshank Redemption blir dette linken: http://www.cdon.com/main.phtml?prod=113198...04&page=product Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Fant det nylig ut selv, men hvis man vil bruke youtube funksjonen til forumet så må man ikke bruke hele URL-en. Bare de siste bokstavene og tallene. Så hvis det er denne man skal ha fram: Skal man bare bruke '1ReKHWXLf0g' [youtube]1ReKHWXLf0g[/youtube] Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Veit ikke om jeg bryter noe regler her, men jeg må poste denne. Det er en scene fra Porky's, rett etter at en gutt som stakk pikken gjennom et hull i veggen i jentedusjen ble tatt av gymlærerinna (tatt er rette ordet). Denne scenen ler jeg av hver gang, den eneste scenen som jeg ler høyt av hver gang jeg ser: GIcSuyZjjIM Lenke til kommentar
Manx Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Den scenen er hysterisk morsom, vet ikke hvor mange ganger jeg har sett den filmen, men den scenen gjør at tårene triller hver gang... Edit: Denne fra toern er så og si nesten like bra, det kommer noen tårer hver gang her også 2KTpyo8pb8Y Det er en liten del foran som mangler, men det er jo dette som er bra... Endret 17. august 2007 av Manx Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Da er man endelig i gang med skoleåret igjen. Kom inn på faget videoproduksjon på filmvitenskap. Festlig med 6 timer hver dag hvor man får lære om filmskaping og leike med dyre minidv-kameraer. Tok like greit med et kamera hjem og leker litt med den nå Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Nettopp sett Kill Bill og lurer på en liten ting. Er det sant at de filmet store deler av den siste slåsingen i svart/hvitt på grunn av at de ikke hadde nok "blod"? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 De filmet det i farger, det ble svarthvitt fordi de hadde for mye blod. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 De filmet det i farger, det ble svarthvitt fordi de hadde for mye blod. 9303010[/snapback] Ok... Så det ble svart/hvitt fordi filmen ble for sterk hvis de hadde det i farger. Litt morsomt å tenke på. Men ganske unaturlig med alt blodet å da. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Nettopp sett Kill Bill og lurer på en liten ting.Er det sant at de filmet store deler av den siste slåsingen i svart/hvitt på grunn av at de ikke hadde nok "blod"? 9302997[/snapback] Nei, de filmet i farger, men prosesserte scenene i s/h for å slippe unna høy aldersgrense i USA. Filmen ble vist i en del asiatiske markeder i farger hele veien (+ noen litt lengre scener), denne utgaven er per i dag (dvs sist jeg sjekket) kun ute på DVD/annen hjemmevideo i Japan (de andre asiatiske markedene der den ble vist i farger fikk samme DVD som USA/Europa/resten av verden/oss). Lenke til kommentar
athorb Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Synes den er fetere i svart-hvitt, så greit for meg. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Synes den er fetere i svart-hvitt, så greit for meg. 9303079[/snapback] Det var en meget kul effekt ja. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Tenkte det var på god tid å utvide min filmatiske horisont, og i den anledning sjekke ut et par regissører jeg lenge har vært interessert i, Godard og Bergman. Noen som har noen forslag til hvilke filmer det er greit å starte med? Skal se A bout de souffle til helga, regner med at den er et bra startpunkt når det kommer til Godard. Ang. Bergman så jeg for en stund siden et klipp fra Det Sjuende Innseglet, og falt for det øyeblikkelig, så med mindre noen har innvendinger, blir det min første Bergman-film. Andre forslag? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Synes den er fetere i svart-hvitt, så greit for meg. 9303079[/snapback] Du har sett begge versjonene? Selv synes jeg versjonen i farger fungerer best, bortsett fra at det blir enda tydligere at så og si all kampsporten (særlig Thurmans) er gjort i kamera med klipping, lite er fysisk koreografi/kampsport. Men jeg er uansett ikke akkurat fan av filmene. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Du har sett begge versjonene? Ja, fant fargeversjonen (av den scena) et sted på nettet for noen år tilbake. Kul den og, men gir jo et helt annet inntrykk i s/v, og jeg foretrekker sistnevnte. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Tenkte det var på god tid å utvide min filmatiske horisont, og i den anledning sjekke ut et par regissører jeg lenge har vært interessert i, Godard og Bergman.Noen som har noen forslag til hvilke filmer det er greit å starte med? Skal se A bout de souffle til helga, regner med at den er et bra startpunkt når det kommer til Godard. Ang. Bergman så jeg for en stund siden et klipp fra Det Sjuende Innseglet, og falt for det øyeblikkelig, så med mindre noen har innvendinger, blir det min første Bergman-film. Andre forslag? 9303185[/snapback] Det Sjunde Innseglet er et bra sted å starte. Smultronstället, Fanny och Alexander, Viskningar och rop (ekkel, men fy så bra), Persona, blant andre, anbefales også. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Du har sett begge versjonene? Ja, fant fargeversjonen (av den scena) et sted på nettet for noen år tilbake. Kul den og, men gir jo et helt annet inntrykk i s/v, og jeg foretrekker sistnevnte. 9303231[/snapback] selv likte jeg farge versjonen, og etter jeg fikk den har jeg aldri sett på s/v igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå