Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

EDIT: Finner ikke den versjonen jeg vil ha. Den finnes bare på PlayTrade. :hmm:

9296402[/snapback]

Tenker du på R1 CE utgaven som gikk ut av produskjon for noen år siden? Tror det er den samme som denne fra DVD Pacific, innholdet er vel det samme men vil ikke si sikkert at coveret er det samme...

Eller så ser jo ikke den Definitive Edition som du får på play helt dum ut, eller så har du jo den nye utgaven som kom nå i år: Fight Club - Steelbook som har helt likt innhold som R1 CE utgaven... Tøft cover på begge, har begge også :)

9296491[/snapback]

Vil gjerne ha det coveret som er på den første linken din ja. Det som det ser ut som om det er knyttet en tråd rundt det. Men siden det har gått ut av produksjon så kanskje jeg skal gå for den versjonen på 3 for 15£ tilbudet. Er jo tross alt filmen som er det viktigste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snip...

Vil gjerne ha det coveret som er på den første linken din ja. Det som det ser ut som om det er knyttet en tråd rundt det. Men siden det har gått ut av produksjon så kanskje jeg skal gå for den versjonen på 3 for 15£ tilbudet. Er jo tross alt filmen som er det viktigste.

9296518[/snapback]

Som sagt den er vel OOP for lenge siden, men er ikke dum den andre jeg linket til også...

Men som du sa det er jo filmen som er det viktigste, selv om nå og da så er det moro med et litt mer en standar innpakkning også :)

Lenke til kommentar
Snip...

9296518[/snapback]

Som sagt den er vel OOP for lenge siden, men er ikke dum den andre jeg linket til også...

Men som du sa det er jo filmen som er det viktigste, selv om nå og da så er det moro med et litt mer en standar innpakkning også :)

9296545[/snapback]

Ja.

Problemet er bare at den siste var på DeepDiscount og jeg skal handle fra play.com

Lenke til kommentar
Snip...

Ja.

Problemet er bare at den siste var på DeepDiscount og jeg skal handle fra play.com

9296574[/snapback]

Klar over det, men inne i mellom så må man følge etter innpakningen til de andre sonene og butikkene på andre kontinenter... :)

Lenke til kommentar
Snip...

Ja.

9296574[/snapback]

Klar over det, men inne i mellom så må man følge etter innpakningen til de andre sonene og butikkene på andre kontinenter... :)

9296607[/snapback]

Ja!

Men har bestemt meg nå. Det blir The Prestige, Se7ven, Requiem for a Dream, 2001: A Space Odyssey, Hotel Rwanda og Fight Club.

Bestiller den 1-disc versjonen, så får jeg bestille en bedre versjonen senere hvis jeg kommer over et bra tilbud.

Lenke til kommentar
En "grei" bunke film. Men hvis du ikke har sett 2001 før så kan du jo koke deg en kanne eller fem med kaffe sånn at du klarer å holde seg våken...

9296645[/snapback]

Hehe...

Har ikke sett 2001 nei, men har hørt at den skal være ganske pent utført.

Drikker ikke kaffe desverre. Kanskje jeg skal lære meg å drikke det før filmene kommer. :hmm:

Lenke til kommentar
Drikker ikke kaffe desverre. Kanskje jeg skal lære meg å drikke det før filmene kommer. :hmm:

9296719[/snapback]

Kaffe, battery eller red bull alt hjelper :)

Men skal ikke ødlegge filmen for deg, du får gjøre opp din egen mening. Jeg har (prøvd) å se den et par-tre ganger og har fremdeles ikke sett rulleteksten på filmen, stopper opp på slutten hver gang når fargene kommer da legger jeg inn årene.

Jeg personlig tror Kubrick var innspirert av hippibevegelsen og at den var myntet på hippier som hadde tatt litt mye lcd en periode, de synes sikkert det til dags dato er den råeste slutten på en film noensinne...

Lenke til kommentar

9296719[/snapback]

Kaffe, battery eller red bull alt hjelper :)

Men skal ikke ødlegge filmen for deg, du får gjøre opp din egen mening. Jeg har (prøvd) å se den et par-tre ganger og har fremdeles ikke sett rulleteksten på filmen, stopper opp på slutten hver gang når fargene kommer da legger jeg inn årene.

Jeg personlig tror Kubrick var innspirert av hippibevegelsen og at den var myntet på hippier som hadde tatt litt mye lcd en periode, de synes sikkert det til dags dato er den råeste slutten på en film noensinne...

9296911[/snapback]

Skal nok klare å komme meg gjennom den ja. Enten om jeg sovner eller sitter med en WOW! opplevelse etter på. Personlig håper jeg på sistnevnte da. :)

Når det gjelder rulleteksten så ser jeg sjelden den. Tror faktisk jeg aldri har sett hele rulleteksten på en film.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke sett rulleteksten på 2001, men uten å overdrive så tror jeg kanskje det kan være det mest spennende i filmen, hvis da ikke teksten går i slow motion over skjermen da :ermm:

:hmm: Rart Steffypants ikke har høgd hue av meg ennå...

Edit: Så han var en sjapp tur innom, så det kan jo hende han har satt seg på bussen for å ta seg en tur til østlandet :p

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til ros. Selv om det er en av de svakeste (les: minst fabelaktige) Kubrick-filmene, er den en milepæl i filmhistorien, og bør absolutt ses.

Edit: Var det ikke en deal for en evighet siden som sa at de som fikk en eller annen film av deg (Manx), skulle støtte deg i samtlige diskusjoner? :wee:

Endret av L@sse
Lenke til kommentar

Jeg vet :)

Det er stort sett to Kubrick filmer jeg ikke har veldig stor sansen for det er 2001 og Clockwork Orange. CO skal jeg nå gi en ny sjangs siden det er fryktelig lenge siden jeg så den og jeg likte den ikke den gangen men vi snakker 10 år +-. Men siden mange av filmene hans nå blir relansert med SE utgaver på både DVD/HD DVD/Blu-ray så har jeg forhåndsbestilt den og tre andre filmer som jeg synes er konge på HD DVD(The Shining, Full Metal Jacket og Eyes Wide Shut).

Så får jeg se om jeg forander mening om CO...

Edit:

Edit: Var det ikke en deal for en evighet siden som sa at de som fikk en eller annen film av deg (Manx), skulle støtte deg i samtlige diskusjoner?

Stemmer det, Steffypants fikk vel Mystic River av meg. Men den dealen gikk ut ganske fort, tror jeg har disset 2001 litt for mange ganger :D

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Jeg trenger litt hjelp til å finne navnet på et par skuespillere. Har sett samtlige, men jeg aner ikke hvor:

4. En ung Mickey Rourke?

5. Jernteppe.

8. Samme som over.

9. James Woods?

10. Det første som slo meg, var van Damme, men han er vel mer markert i ansiktet.

Lenke til kommentar

8 Marky Mark Wahlberg

10 Guy Pearce

EDIT: Måtte bare, for de som er for ung til å huske Mark Wahlberg for det han var før "The Perfect Storm" og "Boogie Nights"

UnzgNAzquCw

Jeg vedder min venstre testikkel på at LarsP mener dette er det beste arbeidet mannen har gjort ;)

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...