Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Jackie Chan har jeg litt problemer med å ta seriøst. Han er jo sinnsykt skilla, ingen tvil om det, men jeg forbinder ham med dumme actionkomedier.

9285937[/snapback]

Har du bare sett de nye hollywood-filmene hans eller?

9285947[/snapback]

Jepp. Og jeg tror de fleste forbinder ham med de enn filmene han gjorde før han kom til Hollywood.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp. Og jeg tror de fleste forbinder ham med de enn filmene han gjorde før han kom til Hollywood.

9286150[/snapback]

Nå tror jeg du nettopp fornærmet en haug av Jackie Chan-fans...

9286161[/snapback]

Som det er færre av enn folk som bare kjenner til ham gjennom Rush Hour og lignende filmer, så han har fortsatt rett.

Lenke til kommentar

9286150[/snapback]

Nå tror jeg du nettopp fornærmet en haug av Jackie Chan-fans...

9286161[/snapback]

Som det er færre av enn folk som bare kjenner til ham gjennom Rush Hour og lignende filmer, så han har fortsatt rett.

9286173[/snapback]

Stemmer, jeg snakker jo ikke om den hardbarka fansen, men den jevne publikummer ;)

Har faktisk sett et par av de gamle filmene hans når jeg tenker meg om, Drunken Master og en annen (hvor slutten foregår på en fabrikk, hvor de lager syre eller noe, kanskje noen vet hvem jeg snakker om), og de er jo absolutt severdige. I større grad enn det han gjort i nyere tid i alle fall. Nå synes jeg Hollywood-filmene hans fra 80-tallet er ganske sjarmerende, kanskje bare nostalgi fra min side.

Lenke til kommentar
Hvem kan passe som Conan, da? :wee:

9285919[/snapback]

Det blir sikkert Vin Diesel eller The Rock, eller kanskje til og med Cena. Er ikke lett å finne store muskelbunter som folk respekterer som skuespillere.

9285956[/snapback]

Om det blir The Rock så bør han kjøre "fiskekrokiøyebryn" trikset :wee:

Så lenge det ikke blir John Cena. Synd Ray Stevenson ikke har nok muskler (og strengt talt overhodet ikke ligner i ansiktet ^^ ). Men hans karakter Pullo i serien "Rome" minnet meg om en litt mer moralsk og lojal variant av Conan. En flott skuespiller (og Pullo-rollen var jo helt rå), skal bli artig å se han spille Punisher.

Conan er jo et slags svar på Westerns Clint Eastwood.

Lenke til kommentar
Hvem tror dere skal spille Bruce Lee? Jackie Chan? (Som forøvrig har en bitteliten rolle i nevnte film)

9285885[/snapback]

Tror Donnie Yen er riktig mann, liten outsider er Wi Jing. Ser ikke for meg Jackie, Tony eller Jet i denne rollen. Donnie Yen kan også snakke forståelig engelsk.

Ny Conan, der håper jeg på King Of Kings, Triple H. The Rock deretter. Triple H har fysikken, håret, råheten og blikket, og hans nese erstatter sverdet. Gi mannen en vannflaske og han er uovervinnelig.

Lenke til kommentar
Nå synes jeg Hollywood-filmene hans fra 80-tallet er ganske sjarmerende, kanskje bare nostalgi fra min side.

9286242[/snapback]

Det er vel kun nostalgi vil jeg tro i hvertfall når det kommer til The Protector. Cannonball Filmene er jo artige nok, men det er jo ikke Jackie Chan filmer...

Listen som LunarPoet er ikke dum, jeg ville ha lagt på disse filmene også:

Winners & Sinners

Wheels on Meals

Twinkle Twinkle Lucky Stars

My Lucky Stars

New Police Story

Vil vel ikke avskrive Rush Hour 1&2 eller Shanghai Noon for det er mye underholdning i de filmene, men de kan jo ikke stilles opp mot de beste Hong Kong filmene hans...

Lenke til kommentar

Jackie Chan har hatt mye tullekomedie i alle filmene både gjennom 70, 80 og 90-tallet. Det er ikke sånn "på 70/80-tallet var det bare seriøs kung fu, så ble han morsom i hollywood".

Armor of the Gods har utrolig mye pinlig komedie også. Det har alle police story-filmene også. Det er varemerket til Chan å ha mye slapstick-humor og tullete dialoger i filmene sine. Det er ikke bare i Hollywood han har gjort det. F.eks. i Dragons Forever fra 1979 er det masse tull og overspill fra alle hold. Men fortsatt gnistrende kampscener.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...