Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Det er stort sett det eneste vi kunne bli enig om i messa om bord. Lyngbø var fantastisisk konkluderte vi med og gikk over til å diskutere om hva en Hot Dog virkelig var og om en fregatt som fikk to biler om bord på dekk kunne defineres som en ferge.

Ja vi kjedet oss til tider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så Corpse Bride her om dagen.. i går, eller dagen før, eller noe..

uansett..

Først så ble jeg kanskje litt skuffet, da jeg kanskje hadde forventningene litt høyt oppe..

Men, så ble jeg sittende litt i sofaen og se på ekstramaterialene (har den på HDDVD).. også plutselig begynte jeg på nytt.. og så den enda en gang rett etterpå.. :)

Det var egentlig en veldig søt film, i grunnen! :)

Likte veldig godt denne ene sangen "Tears to Shed", tror jeg den heter! :love:

Hvordan er Nightmare Before Christmas i forhold?

Takk, takk.. :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Ekstramateriale, og ikke minst directors commentary, er noe jeg virkelig har forelsket meg i etterhvert. Filmer av den litt mer kompliserte sorten (enten teknisk (animasjonsfilmer, eksplosjonsfilmer) eller filmatisk (Departed, Fight Club)) er utrolig mer imponerende hvis man får se hvor mye som kreves for å få det til skikkelig. Da jeg hørte hvor mye film de brukte i Fight Club så fikk jeg en helt ny respekt for yrket regissør.^^

Lenke til kommentar
Det er stort sett det eneste vi kunne bli enig om i messa om bord. Lyngbø var fantastisisk konkluderte vi med og gikk over til å diskutere om hva en Hot Dog virkelig var og om en fregatt som fikk to biler om bord på dekk kunne defineres som en ferge.

Ja vi kjedet oss til tider.

9285518[/snapback]

Hva ble dere enig om?

Lenke til kommentar

Enter the Dragon får en remake

Remakes har blitt hete saker de siste par årene, og trenden ser ikke ut til å snu med det første. Neste ut er Bruce Lee's ENTER THE DRAGON, fra 1973. Kurt Sutter, forfatteren bak PUNISHER 2-manuset, har påtatt seg oppgaven med å gi nytt liv til den klassiske actionthrilleren

Hva er vitsen med å lage en remake av en Bruce Lee-film uten Bruce Lee? Det blir jo det samme som å lage rekecocktail uten reker og cocktail. LOL

Lenke til kommentar
*snipp*, *snapp* .. *snute(?)*

Helt enig!!

Husker spesielt et par filmer som jeg var overlykkelig over ekstramaterialet på. Devil's Advocate, og 12 Monkeys; et par filmer som jeg kjøpte på DVD vår/sommer -parten i 2000..

12 Monkeys / Terry Gilliam hadde halvannen time med "making of.." på disken, og husker jeg hørte igjennom hele kommentatorsporet til Devil's Advocat!

Begge to er av favorittfilmene mine! :love:

Blir så veldig skuffet når jeg kjøper en film og det ikke er NOE ekstramateriale.. Teasere og trailere er jeg ikke så begeistra for, i grunnen.. :(

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å lage en remake av en Bruce Lee-film uten Bruce Lee? Det blir jo det samme som å lage rekecocktail uten reker og cocktail. LOL

9285812[/snapback]

Hva var vitsen med å lage en ny "Gone in 60 seconds" eller "Thin red line" uten originalbesetningen?

Lenke til kommentar

9285812[/snapback]

Hva var vitsen med å lage en ny "Gone in 60 seconds" eller "Thin red line" uten originalbesetningen?

9285833[/snapback]

De handlet ikke om besetningen. Det er forskjell på å lage en remake av en Arnold eller Bruce eller Steve McQueen eller Paul Newman-film, og å bare remake en gammel film med kjente skuespillere (f eks storsuksessen Oceans 11).

Lenke til kommentar

De handlet ikke om besetningen. Det er forskjell på å lage en remake av en Arnold eller Bruce eller Steve McQueen eller Paul Newman-film, og å bare remake en gammel film med kjente skuespillere (f eks storsuksessen Oceans 11).

9285855[/snapback]

Vet ikke med deg, men jeg tar gjerne en ny Conan film, selv uten Arnold :)

Lenke til kommentar

9285855[/snapback]

9285884[/snapback]

Enig med deg her. Syns ikke Arnold passer til Conan, egentlig. Jeg ble først kjent med Conan gjennom tegneserier og Arnold gir ikke rollefiguren den intelligensen han fortjener.

Lenke til kommentar

9285884[/snapback]

Rettelse: HELST uten Arnold.

Men nå som Age of Conan kommer så er det vel bare et tidspørsmål før noen prøver å cashe inn på en ny film tenker jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...