Cuneax Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Den er dyp fordi den stiller filosofiske spørsmål til seeren og må tolkes og analyseres i langt større grad enn en Star Trek TNG-episode. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Den er dyp fordi den stiller filosofiske spørsmål til seeren og må tolkes og analyseres i langt større grad enn en Star Trek TNG-episode. 9277863[/snapback] Nei det må de ikke. Enkelte Star Trek TNG episoder har også stilt langt dypere filosofiske spørsmål enn hva Donnie Darko angår. Det filosofiske aspekter med Donnie Darko er høyst oppskrytt. Et kapittel i Sofies Verden er mer utfordrende og spennende på det punktet. Hvis Donnie Darko er dyp, hva i alle dager skal vi bruke til å beskrive 2001: A space Odyssey og The Fountain? Edit: Selv en enkel komedie som Bruce Almighty tar for seg langt større filosofiske problemstillinger. Den er også dypere enn Donnie Darko i så måte. Endret 14. august 2007 av Dotten Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 enig med Dotten, TNG er kanskje det dypeste tv programet lagd(kanskje bare slått av dokumentarer om filosofer) sitter faktisk å ser gjennom TNG nå, er på slutten av sesong 2. og det har dukket opp mange dype episoder. som blant annet brukes som speil for ekte konfilkter som skjer i dag. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg tror vi er fundamentalt uenige her. Dyphetsgrad er relativt, ettersom alt i filmkunsten kan tolkes i det uendelige. Å diskutere dyphetsgrad i en film er heller ikke spiren til en fruktbar debatt. Jeg er heller ikke i diskusjonshumør akkurat nå, for akkurat nå er det snart fæst Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 enig med Dotten, TNG er kanskje det dypeste tv programet lagd(kanskje bare slått av dokumentarer om filosofer) sitter faktisk å ser gjennom TNG nå, er på slutten av sesong 2. og det har dukket opp mange dype episoder. som blant annet brukes som speil for ekte konfilkter som skjer i dag. 9277969[/snapback] Men TNG har også fordelen med å låne av andre storheter. De filosofiske aspektene 2001 tar opp ble jeg første gang gjort introdusert til gjennom TNG, rett og slett fordi jeg så på serien før jeg så filmen 2001: ASO (noe som også var med på å ødelegge den filmopplevelsen). TNG fungerer ypperlig til å samle opp flere av de største filosofiske problemstillingene som er reist opp gjennom årene. Enkelte av episodene kan jo ta nattesøvnen fra en med grubling og analysering. Men det er nok mer låning fremfor nyskapende filosofi Donnie Darko når ikke opp til 12 monkeys, Terminator, Back to the future, Bladerunner, Matrix, Minority Report, The fifth element, Memento og 1984 når deg gjelder å invitere til mye grubling. Men litt makter den nå, Donnie Darko er jo ingen dårlig film. Tvert imot. En film jeg gjerne ser igjen senere. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Donnie Darko når ikke opp til 12 monkeys, Terminator, Back to the future, Bladerunner, Matrix, Minority Report, The fifth element, Memento og 1984 når deg gjelder å invitere til mye grubling. Synes Donnie Darko er langt "dypere" enn endel av de filmene du nevner. Men den er så dyp som du vil ha det til, men mange som har sett Donnie Darko som en overfladisk og ukomplisert film tror jeg har blitt helt forvirret. Det samme kan ikke sies om f.eks. Terminator eller Back To The Future. Men mange som liker Donnie Darko har sikkert analysert den langt dypere enn hva selv regissøren selv i utgangspunktet tiltenkte. Forøvrig vil jeg anbefale endel av regissørens kommentarsporene til filmen på DVD (ihvertfall standardutgaven og director's cut, meget fascinerende lytting). Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Så nettopp filmen Mr. Brooks (2007), og jeg må si det var en utrolig bra film. Beste filmen jeg har sett på lenge. Denne gikk rett hjem hos meg. 9275134[/snapback] Du har Kevin Costner og William Hurt i storform. Og så har du et meget interessant og creepy plot om doble personligheter og rusen etter å drepe. Så hvorfor i helvete's navn og rike presser man inn sjelløse Demi Moore og hennes uinteressante skilsmissehistorie inn i filmen? Mr Brooks var til tider glimrende, men jeg blir så forbanna på filmskapere som ikke klarer å utnytte det potensialet de sitter med. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Mr Brooks var til tider glimrende, men jeg blir så forbanna på filmskapere som ikke klarer å utnytte det potensialet de sitter med. 9278187[/snapback] Bruce Evans er ingen erfaren regissør, så man kan vel ikke forvente perfeksjonisme og like høy kvalitet som eksempelvis fra Spielberg, Scorsese og Eastwood. Gleder meg selv til å se den filmen der. Har alltid vært svak for Costner, selv om det ikke alltid er like "politisk korrekt" å være det. Jeg likte faktisk filmene The Postman og Waterworld Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Donnie Darko = I would not live forever, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Sitter å funderer på om jeg skal kjøpe Natural Born Killers. Har allerede funnet to jeg vil ha: Layer Cake, Fear And Loathing in Las Vegas. Er QTs manus like genialt som alltid? (i natural born killers) Lenke til kommentar
athorb Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 NBK er verdt å bruke penger på. Ikke forvent deg en QT-film, men manuset er absolutt bra. Det som gjør filmen virkelig god er alle de visuelle virkemidlene og symbolismen. Ikke vet jeg om alt var skrevet inn i manuset eller om det er Stone som står bak, men det er uansett de som gjør filmen til det den er. Robert Downey jr. gjør også en herlig rolle. Alt i alt en knallfilm. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Er QTs manus like genialt som alltid? (i natural born killers) 9278955[/snapback] Manuset som ble brukt i filmen skal være veldig annerledes enn det QT skrev. Har ikke lest QT sitt orginale, så vet ikke helt hvor stor forskjellen er, men i følge Tarantino selv er den ganske stor. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Godeste Tarantino var så misfornøyd med Stone's omgjøring av manuset at han ba om bli fjerna fra rulleteksten. Om det har gjort filmen bedre eller dårligere har jeg ingen anelse om. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Tror jeg må se NBK igjen snart. Har kun sett den to ganger og det var på midten av 90-tallet. Likte ikke filmen da, men den fortjener vel en ny sjangse etterhvert. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Er denne verdt å kjøpe? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Sitter å ser litt på Dragnet nå med Tom Hanks og Dan Aykroyd, startet å tenke på en liten ting. Er det bare meg som savner '80 talls Tom? Missforstå meg rett, Hanks er en av mine favoritter, men det er jo stort sett bare seriøs Tom igjen. Jeg savner Bachelor Party, Dragnet, Big og Turner & Hooch Tom, jeg vil ha tilbake useriøs Tom. Jeg vil ha en oppfølger til Bachelor Party, bare å flytte filmen 24 år frem i tid, kalle den for Divorce Party og få inn samme haugen med skuespillere som var med i BP og rull film Sånn da fikk jeg det ut av systemet... Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hvor er det billigste stedet jeg kan kjøpe Band of Brothers serien? Det er en egentlig en skam at jeg ikke har den allerede. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Er denne verdt å kjøpe? 9279488[/snapback] Hvis du er en fan er det helt greit å ha det liggende. Synes ikke de to siste filmene er noe særlig, men eneren er jo en klassiker. Hvor er det billigste stedet jeg kan kjøpe Band of Brothers serien? Det er en egentlig en skam at jeg ikke har den allerede. Ja, det er en skam! Godt du er klar over det selv Lenke til kommentar
athorb Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Er det bare meg som savner '80 talls Tom? Både 80-og 90-talls-Tom. 00-Tom er blitt skikkelig kjedelig. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Er det bare meg som savner '80 talls Tom? Både 80-og 90-talls-Tom. 00-Tom er blitt skikkelig kjedelig. 9279600[/snapback] '90 tallet ser jeg på som et seriøs Tom tiår, jeg vil ha '80 talls Tom, jeg vil ha den Tom Hanks som faktisk synes et donkey show er underholdning Men det er sikkert for mye å be om... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå