Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken dag var filmene dine postet? Filmene mine var postet 10/08, håper de kommer i morgen.

9277191[/snapback]

Postet den 10'ende, men jeg bestilte den 8'ende.

Og jeg har ikke en gang fått en mail fra Lefdal at de har sendt filmene.

Ser ikke ut som en dum investering dette her :)

9277204[/snapback]

How much? :dribble:

Lenke til kommentar
$76,93 inkludert frakt fra amazon.com, det er HD DVD utgaven, vanlig DVD koster $55 før frakt...

9277315[/snapback]

Synd jeg ikke har HD DVD spiller. :(

9277392[/snapback]

:)

Du får se det positive i det, den med vanlig DVD er billigere...

Lenke til kommentar

The Proposition. En av de beste filmene jeg har sett, men jeg føler at den har blitt litt oversett. Hvis du kan like en poetisk western satt til Australia (du har sannsynligvis ikke sett noe lignende før, er nok ingen bred sjanger) så er den midt i blinken.

Lenke til kommentar
Noen som har en film å anbefale? Kan egentlig være innenfor alle sjangerene. :)

9277419[/snapback]

Gode filmer jeg har sett siste par dagene:

Million Dollar Baby: Flott drama med mesterregissør Eastwood både foran og bak kamera.

Glory: Krigsfilm som tar for seg mørkhudedes kamp for å få lov til å delta i den amerikanske borgerkrig. Denzel Washington i storform og også en god prestasjon av Matthew Broderick.

The Great Escape: God gammel film om krigsfanger som forsøker å rømme under 2. verdenskrig. Basert på sann historie om hvordan spesielt to nordmenn stakk av (de er dog erstattet til å bli vist som annet enn norske). Steve McQueen og James Garner gjør flotte prestasjoner.

Crash: Må sees, tar for seg spesielt rasisme og fordommer.

To Kill a Mockingbird: Advokat Atticus er blitt kåret til tidenes filmhelt (amerikansk film), foran bl.a. Indiana Jones, Mr. Smith og Supermann. Ser man filmen skjønner man hvorfor. Gammel, men god.

Mr. Smith goes to Washington: Et oppgjør med politikere og korrupsjon. Artig og sjarmerende film.

Donnie Darko: Fin kveldsunderholdning. Filmen er blit kultfilm, men skjønner ikke helt hvorfor. Men uansett underholdende.

The Conversation: Gene Hackman i en litt annerledes rolle. Overvåking og paranoia er temaet. Man kan spekulere i om han spiller samme karakter som i den nyere Enemy of the State. Har du ikke sett noen av dem (dvs conversation og Enemy of the state) så anbefales sistnevnte mest, da den er litt mer fartsfylt.

Lenke til kommentar

Fortell litt om hvor du er i filmverden.

Ser du 2-3 filmer i året, og vil få sett litt av de absolutt største filmene som er livsviktige å få med seg?

Er du en regular joe, som bare vil se noe som krever minst mulig bruk av hjernen?

Eller kanskje du sett en del film, og vil utforske nye horisonter?

Lenke til kommentar

Fortell litt om hvor du er i filmverden.

Ser du 2-3 filmer i året, og vil få sett litt av de absolutt største filmene som er livsviktige å få med seg?

Er du en regular joe, som bare vil se noe som krever minst mulig bruk av hjernen?

9277651[/snapback]

Har sett en del filmer i løpet av min tid ja, ser vel en film hver dag. Så det går ofte i film. :) Alle filmer er vel gode, er ikke alltid like opptatt av dem som er mest i rampelyset. Ingen regular joe nei, liker dype filmer som man kan sitte å gruble litt på etterpå. Men selvfølgelig greit med litt ren humor i blandt også ;)

Exactly ;)

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg disse filmene:

-Blue Spring (2001)

Japansk 'coming of age' film. Svært visuell film, med et veldig mørkt uttrykk.

-Das Experiment (2001)

Ekstremt spennende tysk thriller som går litt for langt, men alikevel oppleves som svært realistisk.

-Mind Game (2004)

-En eksplosjon av kreativitet. Japansk anime som vil sette dype spor i sjelen din. Selv animehatere bør se denne.

-Memories of Murder (2004)

Sør-Koreansk seriemorderfilm. Noe det nærmeste man kommer til perfeksjon.

Lenke til kommentar
Donnie Darko: Fin kveldsunderholdning. Filmen er blit kultfilm, men skjønner ikke helt hvorfor. Men uansett underholdende.

Fordi Donnie Darko er en ukommersiel, smal, dyp, metaforisk film. Det er kultfilm-potensiale i et nøtteskall.

9277672[/snapback]

Dyp? Den er nå ikke dypere enn en gjennomsnittlig Star Trek TNG episode. Regien var litt vel rotete også, men det er muligens bedre i DC versjonen, selv om jeg er blitt fortalt den ikke er så alt for merkbart annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...