Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
en ting som hvertfall er uforståelig når det allerede koster såpass, er at det er opptil 15 minutters reklame før filmen... jeg vil ikke se masse reklame før en film jeg har betalt nesten 100 kr for å se !!

7385747[/snapback]

Litt reklame må man ha, bare siden det er kino og reklame er litt av sjarmen. Trailere er noe jeg setter pris på før filmstart. :)

Lenke til kommentar

Angående diskusjonen om priser på kino. I en av lokalavisene her i byen(Demokraten) stod det nå at kinoen skal oppgradere til digital visning av filmer. Dette kunne koste opptil 6 millioner til sammen, og det er kanskje snakk om at prisene på billettene øker, dette kommer an på driftskostnadene visstnok.

 

Dette gjelder kanskje i andre byer også, hvis det er sånn tror jeg ikke vi skal satse på at prisene går ned med det første...

Lenke til kommentar
Angående diskusjonen om priser på kino. I en av lokalavisene her i byen(Demokraten) stod det nå at kinoen skal oppgradere til digital visning av filmer. Dette kunne koste opptil 6 millioner til sammen, og det er kanskje snakk om at prisene på billettene øker, dette kommer an på driftskostnadene visstnok.

 

Dette gjelder kanskje i andre byer også, hvis det er sånn tror jeg ikke vi skal satse på at prisene går ned med det første...

7386292[/snapback]

 

For noen tragiske folk. Tror de virkelig vi blir lurt av det? Ja, det ksoter flesk å endre til digital visning (med HD'er, som jeg nevnte tidligere), men "in the long run" så vil de spare millioner på millioner, og dessuten får de filmene lynraskt. De leter bare etter en unnskyldning til å tjene enda mer grådige penger.

Lenke til kommentar

Jeg hadde kjøpt den her:

DDD: Superman Ultimate CE

 

14-Disc Boxed Set - Special Packaging

Audio:

(unspecified) - English

Additional Product:

Booklet

Comic Book

 

Disc 1: BRYAN SINGER'S JOURNALS EXTENDED EDITION

Disc 2: SUPERMAN II: THE RICHARD DONNER CUT

Discs 3 & 4: SUPERMAN II: SPECIAL EDITION

Disc 5: SUPERMAN II: SPECIAL EDITION

Disc 6: SUPERMAN III: DELUXE EDITION

Disc 7: SUPERMAN IV: DELUXE EDITION

Discs 8 & 9: SUPERMAN RETURNS: SPECIAL EDITION

Discs 10-13: SUPERMAN - THE MOVIE: SPECIAL EDITION

Disc 14: YOU WILL BELIEVE: THE CINEMATIC SAGA of SUPERMAN

Lenke til kommentar
Jeg hadde kjøpt den her:

DDD: Superman Ultimate CE

 

14-Disc Boxed Set - Special Packaging

Audio:

(unspecified) - English

Additional Product:

Booklet

Comic Book

 

Disc 1: BRYAN SINGER'S JOURNALS EXTENDED EDITION

Disc 2: SUPERMAN II: THE RICHARD DONNER CUT

Discs 3 & 4: SUPERMAN II: SPECIAL EDITION

Disc 5: SUPERMAN II: SPECIAL EDITION

Disc 6: SUPERMAN III: DELUXE EDITION

Disc 7: SUPERMAN IV: DELUXE EDITION

Discs 8 & 9: SUPERMAN RETURNS: SPECIAL EDITION

Discs 10-13: SUPERMAN - THE MOVIE: SPECIAL EDITION

Disc 14: YOU WILL BELIEVE: THE CINEMATIC SAGA of SUPERMAN

7387374[/snapback]

 

Fikk den selv for noen dager siden. Og tro det eller ei, men Warner har klart å trykke den gamle utgivelsen av Superman III på discen som egentlig skal ha ny spesialutgave. Såvidt jeg vet gjelder det kun R1 utgaven av boksen. Kan f.eks. lese om det her. Hvordan det blir for de som bor utenfor statene å få den erstattet er foreløpig usikkert.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
en ting som hvertfall er uforståelig når det allerede koster såpass, er at det er opptil 15 minutters reklame før filmen... jeg vil ikke se masse reklame før en film jeg har betalt nesten 100 kr for å se !!

7385747[/snapback]

Litt reklame må man ha, bare siden det er kino og reklame er litt av sjarmen. Trailere er noe jeg setter pris på før filmstart. :)

7385953[/snapback]

 

ja, trailere er greit nok, men alt det andre det ofte er reklame syns jeg de kan droppe. (Spes. den "If you are downloading movies then you are stealing" greia.

 

Reklame før filmen er greit. Bedre det enn at skjermen er svart. Reklame på kjøpe-DVD derimot, DET er hat.

7386283[/snapback]

 

no shit, jeg syns flere og flere filmer jeg har kjøpt i det siste har reklame på seg.

Lenke til kommentar
ja, trailere er greit nok, men alt det andre det ofte er reklame syns jeg de kan droppe. (Spes. den "If you are downloading movies then you are stealing" greia.

7387650[/snapback]

Jeg sitter i en kinosal, jeg har tydeligvis betalt for billetten. Hvorfor blir jeg da skjelt ut av filmbransjen med en utrolig tåpelig reklame som består av Tony Scott-etterlignende swoosheffekter og en utrolig feilinformerende moral? Hva med å prakke den dritten på de som faktisk laster ned filmer, i stedet for å preke til koret som faktisk betalte for billetten?

 

edit: Når det gjelder reklame, så foretrekker jeg 20 minutter med reklame først enn 20 minutter med reklame underveis (Minority Report, I, Robot, Fantastic 4).

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Angående diskusjonen om priser på kino. I en av lokalavisene her i byen(Demokraten) stod det nå at kinoen skal oppgradere til digital visning av filmer. Dette kunne koste opptil 6 millioner til sammen, og det er kanskje snakk om at prisene på billettene øker, dette kommer an på driftskostnadene visstnok.

 

Dette gjelder kanskje i andre byer også, hvis det er sånn tror jeg ikke vi skal satse på at prisene går ned med det første...

7386292[/snapback]

Tror de mindre byene kommer til å lide mer av dette enn i storbyene. Her i Bergen f.eks. har vi mange kinosaler som gjør at prisen kanskje øker med 5 kroner samlet over hele rekken, mens på de mindre stedene med bare noen få saler kommer prisene til å øke ytterligere. Merket iallefall ingen vesentlig endring i prisen da den første digitale kinoen kom her. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...