Gjest medlem-105082 Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Er så bra når de sier det på norsk. "Evan den allmektige". Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Han er ikke almighty i den nye filmen. Han styrer absolutt ingenting. Dette irriterer meg litt. Den første filmen handlet om Bruce som ble allmektig - Bruce Almighty. Den nye handler om Evan som er kjedelig, så den kunne het Evan Boring eller Evan Not Almighty, eller min favoritt: Evan Alright This Movie Doesn't Need a Sequel. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Var da fælt så mye pepper Evan almighty får da. Har sett langt verre filmer! 9173735[/snapback] Må bare si at reklamen til den filmen er så dårlig... Oppleseren høres så slappfis ut (Hvorfor følger disse dyrene... etter... Evan Åolmaity...?)... /rant 9188948[/snapback] :!: helt enig. "Hvorfor følger disse dyrene... Etter evan Baxter.?" Virker som at hvem som helst kan være oppleser nå for tiden. Endret 1. august 2007 av gormers Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 300 var for øvrig konge fordi den hadde slowmotion, alt annet ville blitt for teit. Det som er så fint med å lese Millers bøker er at man kan ta seg god tid til å nyte detaljene av hver frame, og med 300 har de klart å overføre det til film samtidig som de gjorde det levende. Filmen gir deg tid til å se hvor perfekt slagscenene er, og hvor glatt og pent og rått hvert "panel" er. 9188491[/snapback] En slagscene er perfekt når man ser den rå og "live" brutaliteten i den. Akkurat som de rå og "live" krigsscenene i Children of men. Man trengte ikke akkurat kjøre halve Sin City i slow motion for å si det slik. Alt med måte, 300 var en overdose i så måte. Det var Bayx100 med bruk av slow-motion. Man er fult i stand til å se hvor "pent og rått" ting er, selv om det ikke sakkes ned til det kjedsommelige. Det er bare til å følge med litt mer i timen Vold, slagscener og krigscener skal være intense. Ellers mister det hele effekten, slik som var tilfellet i 300. Man fanger ikke opp essensen i et heftig slag hvis man sakker det ned. For meg er det å dempe effekten, samt at det ripper intensiteten ut av scenen. Det var grunnen til at den skuffet så enormt (den har jo ikke noe annet å by på, hverken i interessante karakterer eller noe historisk relevant). Novellene gir så mye mye mer på akkurat dette. Skulle ønske jeg evnet å like filmen. Når det kommer til Evan almighty så er det en film det nok er like greit å ikke kaste bort tiden på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Man fanger ikke opp essensen i et heftig slag hvis man sakker det ned. 9189326[/snapback] Det er jo akkurat det man gjør. Forer publikum essens med teskje. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 300 var for øvrig konge fordi den hadde slowmotion, alt annet ville blitt for teit. Det som er så fint med å lese Millers bøker er at man kan ta seg god tid til å nyte detaljene av hver frame, og med 300 har de klart å overføre det til film samtidig som de gjorde det levende. Filmen gir deg tid til å se hvor perfekt slagscenene er, og hvor glatt og pent og rått hvert "panel" er. 9188491[/snapback] En slagscene er perfekt når man ser den rå og "live" brutaliteten i den. Akkurat som de rå og "live" krigsscenene i Children of men. Man trengte ikke akkurat kjøre halve Sin City i slow motion for å si det slik. Alt med måte, 300 var en overdose i så måte. Det var Bayx100 med bruk av slow-motion. Man er fult i stand til å se hvor "pent og rått" ting er, selv om det ikke sakkes ned til det kjedsommelige. Det er bare til å følge med litt mer i timen Vold, slagscener og krigscener skal være intense. Ellers mister det hele effekten, slik som var tilfellet i 300. Man fanger ikke opp essensen i et heftig slag hvis man sakker det ned. For meg er det å dempe effekten, samt at det ripper intensiteten ut av scenen. Det var grunnen til at den skuffet så enormt (den har jo ikke noe annet å by på, hverken i interessante karakterer eller noe historisk relevant). Novellene gir så mye mye mer på akkurat dette. Skulle ønske jeg evnet å like filmen. Når det kommer til Evan almighty så er det en film det nok er like greit å ikke kaste bort tiden på. 9189326[/snapback] Det er jo akkurat det som denne filmen gjorde jo! Når jeg så 300 på kino, satt jeg å bøyde meg, og dukket, i takt med filmen, og kompisene mine så bare rart på meg Husk at den er basert på en tegneserie da. Og slow-motion scenene gjorde at jeg stoppet å puste, og bare nøyt. 300 var for meg årets action film, og den er akkurat bestilt på BLU-RAY, så jeg den skal nytes i høy oppløsning og maks på lyden Når det gjelder ordet "episk": Jeg har blitt lært opp av mine staute foreldre at dette er ordet for noe stort, overlegent, legendarisk? Er ikke det riktig? EDIT: Man kan vel bare være enige med at 300 er en av årets hat eller elsk film? Endret 1. august 2007 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Episk betyr fortellende, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Episk betyr fortellende. Episk brukes om filmer fra romertiden, som er storslåtte, involverer minst en krigsscene og som gjerne varer i flere timer. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Man fanger ikke opp essensen i et heftig slag hvis man sakker det ned. 9189326[/snapback] Det er jo akkurat det man gjør. Forer publikum essens med teskje. 9189374[/snapback] Essensen i et slag, eller en kamp, er at den er intens og skjer brått og kaotisk. For min del i hvert fall. Hva essensen er for deg får du selv avgjøre En kampscene uten kaos og intensitet anser jeg som en stor selvmotsigelse. Intensitet kan ikke fores med teskje, teskje dreper intensitet Det skal komme brått, uventet og ikke minst kaotisk. Slow-motion, eller klassikeren fra 80 og 90- tallet: Vise en eksplosjon i "reprise" fra flere vinkler, er noe som dreper intensiteten i en slik scene for meg. Stykkevis med slow-motion går greit, men de enorme mengdene i 300 var overkill. De skulle heller gitt regien til Tarantino. Filmen hadde, for meg, vært så mye bedre om man ikke overdrev det slik. Det mest intense jeg i så måte har sett de siste par årene er vel Children of men. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Slow-motion, eller klassikeren fra 80 og 90- tallet: Vise en eksplosjon i "reprise" fra flere vinkler, er noe som dreper intensiteten i en slik scene for meg. Så du på Jericho, når de sprengte mina? Jeg ble irritert jeg, det ser jo bare dumt ut! 9Jd4GBiKgIE Se etter 18 sekunder. Endret 1. august 2007 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 En ting er ihvertfall sikkert, og det er at uansett hva man måtte synes, så har 300 den beste traileren noensinne. Den er filmtraileres Gudfaren. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) En ting er ihvertfall sikkert, og det er at uansett hva man måtte synes, så har 300 den beste traileren noensinne. Den er filmtraileres Gudfaren. 9189556[/snapback] Second that! Endret 1. august 2007 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 En ting er ihvertfall sikkert, og det er at uansett hva man måtte synes, så har 300 den beste traileren noensinne. Den er filmtraileres Gudfaren. 9189556[/snapback] Jeg klarer ikke komme på noen bedre trailer nei. Den er i hvert fall episk ^^ Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Dotten, hver gang jeg leser signaturen din, så leser jeg "Partybarometer", og hver gang er jeg jo nysgjerrig, og hver gang kommer denne dumme "Partibarometer"en da Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Dotten, hver gang jeg leser signaturen din, så leser jeg "Partybarometer", og hver gang er jeg jo nysgjerrig, og hver gang kommer denne dumme "Partibarometer"en da 9189601[/snapback] Dette er vel som ungen som tar hånden bort på den varme platen, brenner seg, men allikevel tar hånden bort en gang til..... Ikke det at jeg helt vet hva dette har med film å gjøre. Men men, så Eternal Sunshine of the spotless mind igjen i dag. Også denne gangen var jeg på nippet til å få tårer i øyekroken i en av scenene. I am getting soft. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jeg er på nippet når jeg ser traileren. Etter 5 minutter er jeg bitchcity. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Men men, så Eternal Sunshine of the spotless mind igjen i dag. Også denne gangen var jeg på nippet til å få tårer i øyekroken i en av scenene. I am getting soft. 9189625[/snapback] Satt å lurte på hvilken film jeg skulle se når United kampen var ferdig, fint at du valgt for meg Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Sitter å lurer på om jeg skal se The Godfather: Part II nå. Er den verdt å sitte oppe for? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Ja, det er den. Ha lommetørkle ved siden av *snufs* Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Ja, det er den. Ha lommetørkle ved siden av *snufs* 9190170[/snapback] Skal fikse det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå