Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

HVa får man egentlig for 30-40,- nå om dagen? Jeg synes en billettpris på 60,- høres grei ut, men da forventer jeg en skikkelig kinoopplevelse, dvs THX-lyd og digital fremviser. Det er for dårlig å betale ågerpris for visning i en sal som er på høyde med det man har hjemme i stua. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
alerede i 01 kosta lotr premieren på coloseum 100kr, tror prisen ligger på 110 der nå

7379765[/snapback]

Premiérer er ofte dyrere enn vanlige visninger, så en vanlige visning koster nok ikke 110,-. Jeg er enig med Lars, og syns passe pris er rundt 60,-. Med på kjøpet skulle det fulgt med en vakt, som kaster ut de som snakker under filmen.

Lenke til kommentar

Kino er blitt alt for høytidelig, derfor de høye prisene. Jeg går ikke på kino i ukedagene da det blir for dyrt, og sitter da heller hjemme og ser film. Hadde det blitt billigere, ville i alle fall jeg brukt mer tid i kinosalen i hverdagen.

 

Grunnen til at jeg nå gidder å gå på kino, er den suverene lyden og for det sosiale. Hadde lyden og bildet vært dårlig, hadde jeg krevd pengene tilbake på sekundet.

Lenke til kommentar
alerede i 01 kosta lotr premieren på coloseum 100kr, tror prisen ligger på 110 der nå

7379765[/snapback]

Premiérer er ofte dyrere enn vanlige visninger, så en vanlige visning koster nok ikke 110,-. Jeg er enig med Lars, og syns passe pris er rundt 60,-. Med på kjøpet skulle det fulgt med en vakt, som kaster ut de som snakker under filmen.

7379819[/snapback]

 

Det gjør det på kinoen vår. Om folk prater mye, holder på med mobilen, eller andre irriterende ting, får de straks en lysstråle på seg (noen lyser med lommelykt på dem), og slutter de ikke da, kommer en svær fyr og ber dem pent om å dra. :yes:

 

EDIT:

 

I Bergen får vi militærgutter kinobilletter til 45,- og til og med det synes jeg er i det drøyeste laget. 30 spenn burde en billett koste.

7379386[/snapback]

 

Gjerrigknark! :!:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig bilettprisen på kino er helt greit, i hvert fall når du får det produktet du får i Fredrikstad. Stor skjerm, bra lyd, sosialt, digge seter mm. Jeg synes det blir helt feil å si at det er dyrt, når Fredrikstad FK tar seg ca 230 kroner for en sitteplass for å se middels god fotball..

Endret av freeri3
Lenke til kommentar

Film koster penger å lage, kinoen koster penger å drive. Det koster 85-90 kroner på kinoen som jeg bruker og synes ikke det er urimelig høyt. Jeg brukte 480 spenn på 100 minutter med Iron Maiden sist uke, det var bortkasta penger for å si det pent.

Så da betaler jeg heller en 100 lapp eller noe sånn for å se en god film i 100 minutter...

 

Edit:

 

NEI! :cry:

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Det koster selvsagt penger, spesielt når det ikke finnes uendelig av disse rullene, i motsetning til hva det ville gjort av harddisker, om kinoene bare kunne blitt litt smartere, og begynt å bruke det i stedet.

 

Likevel tror jeg ikke at det kan tilfredsstille kinopriser på over 100kr. Personlig synes jeg nå 80 er i det drøyeste laget. Ikke alle har penger massevis av penger til å sette av til slike ting. 60-70kr er greit nok for meg, men jeg skulle ikke klage om vi hadde fått sett filmer til 50kr, da det burde vært en real pris. 80kr og over er egentlig alt for mye. Det koster ikke på hundre tusenvis av kroner for hver jævla visning i to-tre uker i strekk.

 

Om kinoene fortsetter å sette opp prisen, skal jeg begynne å bli en filmnedlaster og støtter av piratkopiering av rent prinsipp, for måten kinoene fører "krigen" mot piratkopiering på nå, er bare latterlig tragisk, og da fortjener de det de får, nettopp mindre inntekter og etter hvert undergang i større eller mindre grad.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jeg må bare bryte denne diskusjonen i to en liten stund, jeg:

 

Er egentlig "The Polar Express" noe bra? Jeg fant den på ei sjappe her i byen for en hundrings (2-disc med et nydelig cover, osv). Jeg har bare hørt knallgod kritikk om den, og det er jo en Zemeckis/Hanks-film da, så egentlig kan den ikke slå feil... men er den egentlig noe "bra", om dere skjønner hva jeg mener? Er den en bra film, eller er den bare noe à la Final Fantasy-filmen, hvor alt bare handler om "stunning visuals"? Er den verd pengene? ... Og viktigst av alt: Er filmen en god julefilm? :xmas:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Jeg må bare bryte denne diskusjonen i to en liten stund, jeg:

 

Er egentlig "The Polar Express" noe bra? Jeg fant den på ei sjappe her i byen for en hundrings (2-disc med et nydelig cover, osv). Jeg har bare hørt knallgod kritikk om den, og det er jo en Zemeckis/Hanks-film da, så egentlig kan den ikke slå feil... men er den egentlig noe "bra", om dere skjønner hva jeg mener? Er den en bra film, eller er den bare noe à la Final Fantasy-filmen, hvor alt bare handler om "stunning visuals"? Er den verd pengene? ... Og viktigst av alt: Er filmen en god julefilm? :xmas:

7385809[/snapback]

Fantastisk julefilm med helt ekstremt god animasjon. Tom Hanks ser faktisk ut som Tom Hanks...

 

Også er soundtracket rimelig bra.

 

Elsker den filmen :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...