Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å være ærlig er det totalt urealistisk at man har MSN-telefoner og xbox-greier i framtiden.

9155223[/snapback]

Det var vel en informasjonssentral det het :wee:

Og om det eksisterer i fremtiden så forstår jeg godt om MSN er en av storaktørene.

Om produktplassering er det som er nødvendig for å få råd til å lage storfilmer (eller evt det som kan hjelpe frem en ny Tarantino som trenger penger til sitt prosjekt), så er det en liten pris å betale. Bryr meg særdeles lite om det, kun i ekstreme tilfeller. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
...

Bryr meg særdeles lite om det, kun i ekstreme tilfeller. :)

9155382[/snapback]

Sånn som i The Island.

Lenke til kommentar

Jeg la merke til produktplassering i Transformers fordi noen nevnte det, og fordi det var noen øyeblikk hvor jeg tenkte "ok, litt mye nå..." Dette gjelder f eks når en av dem klatrer ned fra en bilforhandler, og han må klatre over bilmerketskiltet (jeg er flink til å glemme hva reklamen er for^^). I, Robot sin Converse-reklame var den eneste jeg ikke har likt, da den var både unaturlig og unødvendig.

Lenke til kommentar

Transformers sin reklamering la jeg knapt merke til. Det eneste var vel faktisk den brusautomaten, men jeg syntes bare den var litt kul. Passet inn, på en måte. Tenkte ikke på merket i det hele tatt. Ble ikke irritert over reklame der i det hele tatt. Men kanskje det var så mange andre ting å irritere seg over fra før av, så jeg la ikke merke til reklamene... :hmm:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Jeg la merke til produktplassering i Transformers fordi noen nevnte det, og fordi det var noen øyeblikk hvor jeg tenkte "ok, litt mye nå..." Dette gjelder f eks når en av dem klatrer ned fra en bilforhandler, og han må klatre over bilmerketskiltet (jeg er flink til å glemme hva reklamen er for^^). I, Robot sin Converse-reklame var den eneste jeg ikke har likt, da den var både unaturlig og unødvendig.

9155486[/snapback]

Alle bilene er GM. Bay sparte 3 millioner dollar på det. I tillegg kuttet Bay og produsentene (bortsett fra to av "apekattene) sine honorarer med 30% for å få råd til å filme det hele i USA (og derfor ikke bli tvunget til å reise utenlands, noe som ville medføre at Bay ikke kunne benytte sine folk).

3 millioner sparte dollar på at vi må se litt GM transformers gir en god del effekter tilbake. Så det er greit nok. :)

Tror VW angrer litt på at de nektet å la sine biler bli brukt som transformers (mtp Bumblebee) :wee:

Men så fikk de jo boblen sin inn i bildet en liten periode. Uansett ville aldri Bay brukt en boble, grunnet for mye likhetstrekk med Herbie.

Lenke til kommentar

Det samme gjaldt vel Matrix Reloaded, at alle bilene var av samme merke? Dette er ikke noe jeg legger merke til uansett, da jeg ikke bryr meg om biler og bilmerker. Det skal dog være sagt at hvis de sparte store summer på å bruke de bilene som ble brukt i filmene, så tjente alle på det - den Camaroen var griselekker =D

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om at 99% av hollywood-filmer bruker Macintosh-PC'r. Hr Jobs har vel sponsa endel gryn.

Det beste er vel i Independence Day, når Will Smith laster opp et magisk virus fra Mac'en sin opp til sentralcomputeren i Aliens'ene sitt moderskip. Stor sjans for at den maskinen forstår filformatet? for ikke å snakke om at det trådløse nettverksinterfacet tilfeldigvis matcher 100% så han bare trenger å slå på PC'n og trykke RETURN, så har vi en fin "Uploading virus...." countdown på skjermen.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

jeg har nettopp sett "Ereaserhead" for første gang, og hodet mitt har aldri vært så fullt av undring i en ferie før. jeg klarte ikke gjøre annet enn å stirre intenst på skjermen i 89 minutter. dette er kanskje noe av det mest surrealistiske jeg har sett.

kunne noen kanskje hjulpet meg med å forstå denne filmen litt mer?

hvem var mannen med spakene? hvorfor var det en dame som sang i radiatoren mens det datt små aliens ned fra taket? hvorfor bare datt hodet til Henry ut av vinduet?

scenen hvor Henry drepte "babyen" var spesiell. jeg visste ikke om jeg ville synes synd på den eller hva jeg skulle, eneste jeg vet er at jeg ikke klarte se å vekk

Noen burde sjekke hva som foregår i Lynch's hode, tror de hadde funnet mye rart :ermm:

Endret av vetle89
Lenke til kommentar

A.I må du definitivt se.

Den handler om en mann (Spacey) på et sinnssykehus som påstår han er et romvesen. Ingen tror på ham bortsett fra noen pleiere som blir bergtatt av intelligensen i det han filosoferer om. Så de tar ham med til noen NASA-forskere og han bare rabler ned enorme matteformler og løser flere av historiens uløste mattemysterier uten å tenke seg om.

Han snakker også om å bli "hentet" en spesiell dato.

Fantastisk spill av Spacey. Den handler ikke om aliens.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Eraserhead

kunne noen kanskje hjulpet meg med å forstå denne filmen litt mer?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Temaet er visstnok 'fear of fatherfood'. Ungen ser jo skremmende og frastøtende ut, men jeg tror ikke det er ungen selv som skremmer Henry, men den selve 'umulig oppgaven' han må gjennomføre, nemlig å oppdra den. Ungens frastøtende utseende og framtoning er symbolet på det.

Når Henry mister hodet, tror jeg det er et symbol på at han føler seg hjelpeløs, eller gir opp, ganske enkelt (han dreper jo ungen, eller hva?).

Bare noen små teorier, selvfølgelig aner jeg ikke hva som foregår i hodet til Lynch :roll:

Lenke til kommentar
A.I må du definitivt se.

Den handler om en mann (Spacey) på et sinnssykehus som påstår han er et romvesen. Ingen tror på ham bortsett fra noen pleiere som blir bergtatt av intelligensen i det han filosoferer om. Så de tar ham med til noen NASA-forskere og han bare rabler ned enorme matteformler og løser flere av historiens uløste mattemysterier uten å tenke seg om.

Han snakker også om å bli "hentet" en spesiell dato.

Fantastisk spill av Spacey. Den handler ikke om aliens.

9158541[/snapback]

Den heter K-Pax. AI er en annen film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...