Dotten Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) ikke enig der, han er en enkel karakter da programet var laget for barn og lager du masse kompliserte karakter vill ikke barn få følge med 9148694[/snapback] Konseptet hans er det samme som med Supermann, bare at Optimus Prime i tillegg er en leder. Hva programmet er laget for er nå fullstendig irrelevant, prøv å forhold deg til argumenter nå. Det er som å si at Batman i Batman Begins ikke har noen som helst dybde fordi "bladet var laget for barn". både prime og macguyver er ekstrem enkle og kjedelig karaktererperfekte karakterer er kjedelig Du kan gjerne mene at perfeksjonisme er kjedelig, men det betyr allikevel ikke at karakterene har mindre dybde av den grunn. Endret 26. juli 2007 av Dotten Lenke til kommentar
blured Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 EDIT: Ojoj, her var en ny westernfilm jeg ikke har fått med meg før, 3:10 to Yuma.Regissert av James Mangold (Identity, Walk The Line, Cop Land og Girl Interupted), og Stuart Beattie - som skrev Pirates-trilogien - står bak manuset. I rollelisten Christian Bale, Russel Crowe og Peter Fonda. Virker spennende. 9144945[/snapback] Plottet høres ganske interessant ut. Men om en skal dømme filmen utifra traileren (noe man vel egentlig ikke skal), så det ikke så altfor bra ut. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Det ble ikke dratt med så mye i filmen det da. Jo de ville ikke angripe mennesker og måtte ofre bumblebee, men det ble ikke noe sånn valg som er i spider man filmene. han snakket ikke om noe program, gunfreak btw XD, selv om det ikke kan være så stor forskjell. Men er det ikke heller sånn at hvis en fyr sier at han ikke er en helt, men som likevel viser seg å være det, har dybde? Hvis du allerede vet med en gang hvordan en person er så har han vel ikke så mye dybde? (sier ikke at jeg ikke synes at han var kul) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) batman er ikke en perfekt karakter han er masse feil og er mennesklig, bare se på filmen batman begins han vurderte å drepe noen i kaldt blod, han går gjennom mye for å bli et bedre menneske der han velger å ikke drepe folk som kanskje fortjner å dø. men han lot fremdeles fienden sin dø, han drepte han ikke selv, men det er en grå sone. noe prime ikke har, prime er god og perfekt og vinner, Megatron er ond og taper. veldig fin moral å gi barn, kan ikke drive å gi små barn grå soner noe de ikke skjønner. prime er en simpel karakter selv for barne tv. se på Raphael i TMNT, en karakter som har problemer med sinne sitt og må holdes igjen av de andre i gruppen noe som viser at selv om man ikke er perfekt alene kan man få hjelp og bli bedre. Endret 26. juli 2007 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 batman er ikke en perfekt karakter han er masse feil og er mennesklig, bare se på filmen batman begins han vurderte å drepe noen i kaldt blod, han går gjennom mye for å bli et bedre menneske der han velger å ikke drepe folk som kanskje fortjner å dø. men han lot fremdeles fienden sin dø, han drepte han ikke selv, men det er en grå sone. Dette gir ikke karakteren mer dybde. Og det medfører ikke mer kompleksitet. En scene i Transformers viser jo nettopp dette, hvor spesielt en autobot ikke er særlig fornøyd med sjefen sin (i bladene ble det så og si gjort opprør mot Optimus Prime og tilliten forsvant en periode). Prøv å leve livet ditt slik Optimus gjør, med de verdiene. Så skal du få se på kompleksitet og dybde. At Optimus Prime oppnår målet sitt bedre enn hva Batman gjør, medfører ikke at han har mindre dybde. Det finnes ikke det mennesket som klarer å være så konsekvent god som hva Optimus Prime er. Men det finnes tonnevis av mennesker som makter det Batman gjør. Det er derfor langt mer interessant og spennende (for meg) å se på karakterer som klarer slikt. Ellers kunne jeg like greit studert naboen min fremfor å gidde å se på film. se på Raphael i TMNT, en karakter som har problemer med sinne sitt og må holdes igjen av de andre i gruppen noe som viser at selv om man ikke er perfekt alene kan man få hjelp og bli bedre. 9148753[/snapback] Raphael har ikke mer problemer enn hva Leonardo, som streber etter å være den noble lederen. Dette kommer spesielt frem i TMNT filmen fra i år. Den noble lederen og den hissige Raphael (som kan minne om Ironhide i Transformers) har sine utfordringer. Og det medfører gnisninger. Kombinasjonen av dette gir en film dybde og spenning. En spenning jeg håper de rører ved i en oppfølger av Transformers, hvor Optimus sitt lederskap trekkes i tvil (slik som Leonardo sitt ble det i TMNT). Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 jeg bare dro frem Raphael som et eksempel, alle skilpaddene har sine feil og mangler, og for min del syns jeg den nye TMNT serien som begynnete 2003 er meget bra lagd og som jeg syns er mye mer voksent enn Transformers. alt er ikke svart og hvit det finnes ting som ligger i grå sonen Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Hele Ironhide-karakteren i Transformers-filmen er jo ikke noe annet enn skyting og catch-phrases. Kan ikke akkurat si at det er så mye dybde å finne i ham. Endret 26. juli 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) jeg bare dro frem Raphael som et eksempel, alle skilpaddene har sine feil og mangler, og for min del syns jeg den nye TMNT serien som begynnete 2003 er meget bra lagd og som jeg syns er mye mer voksent enn Transformers. alt er ikke svart og hvit det finnes ting som ligger i grå sonen 9148850[/snapback] Noe som det også gjør i Transformers. Scener mellom Jazz og Optimus Prime viser litt av dette, for ikke å snakke om et par av tingene Ironhide ønsket å gjøre. Å lede slik som Optimus Prime gjør vil skape problemer og det er en grunn til at han må forklare mer enn en gang hvorfor i all verden de skal bry seg med mennesker. Megatron viser jo mye bedre i en scene hvordan han (og sikkert flere av autobotene) ser på mennesker: Megatron ligger og ser et menneske og sier "disgusting" og knipser han vekk. Akkurat slik vi mennesker ser på en mygg I det hele tatt hvordan de to, som en gang sammen ledet, har utviklet seg i så forskjellig retning og ikke minst hvor vanskelig det må være for en pasifist som Optimus Prime å ta til våpen, er elementer jeg drømmer om at de kan berøre i fremtiden. Nå vil nok det aldri skje med Bay med roret, men men. Det overasket meg at de faktisk behandlet karakterene med såpass respekt som i denne filmen. Jeg som i et helt år før klaget over at de var ødelagt, der tok jeg skammelig feil Det hele blir avhengig av hvilken skribenter og hvilken regissør som tar fatt på en oppfølger. Hr.Jensen: Ironhide, som faktisk foreslår mer enn en gang å kverke mennesker, lar allikevel vær. Han er mektig, kanskje til og med sterkere enn sin leder rent fysisk. Allikevel er han villig til å ofre livet sitt for det som for han nok er mer som "innsekter". Det eneste som egentlig hindrer han er jo lojaliteten, det er vel derfor Jazz og ikke han som setter spørsmålstegn ved lederstilen. Edit: Det er synd de ikke tok seg mer tid til slike elementer i filmen, men da ville den endt opp tre timer lenger (og ikke minst måtte de ha brukt 100 millioner dollar mer som de ikke hadde). Det er synd de ikke viste mer av konfliktene mellom Starscream (en av de mest fascinerende karakterene i universet) og Megatron. Men det skal være endel scener laget som ikke kom med, så får håpe dette kommer på DVD'en Endret 26. juli 2007 av Dotten Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Kanskje jeg bør se filmen en gang til ? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Kanskje jeg bør se filmen en gang til ? 9149286[/snapback] Ja, hvorfor ikke Det er nok en film man får mye mer ut av når man er kjent med universet. For det var, med et par unntak, kun bruddstykker vi fikk innblikk i transformersene. Spesielt de slemme. Men det gir enorme muligheter for en oppfølger. Sammenlign eksempelvis med Darth Vader. Han var det som virket som "stereotypisk" slem i den første filmen. Men så viste det seg at det var enormt mye historie bak karakteren, som ble en sjokkerende avsløring i oppfølgeren. Jeg er bare glad at all klagingen og angsten jeg hadde i forkant ikke viste seg å ødelegge Transformers for mine egen del. Jeg er jo totalt fanboy av konseptet og ble faktisk sint av at de puttet flammer på Optimus. Men når jeg så filmen, så skjønte jeg med ett hvorfor. Det var lettere å skille hva som er hva på han. Det var værre med et par av de andre transformersene med den kaotiske klippingen som er Bay sin stil. Så ut som en metallklump til tider. Men det gjør også at man legger merke til nye fantastiske detaljer når man ser filmen om igjen. Spesielt den siste halvtimen. Det går jo så forbanna fort i svingene at man rakk jo ikke blunke i den delen av filmen (med unntak av innlagt kliss kliss scene). Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Men, Dotten. Du gav den jo bare 5/10, hvorfor all skryten først nå? Jeg har vært Transformers-nerd helt siden jeg var liten (får skylde på venners storebrødre da jeg egentlig er et par år for ung), men ble en smule skuffet av filmen. Det var sååå nesten, men så klarte Bay/manusforfatterne å ødelegge mye av opplevelsen ved å legge inn et par helt ubrukelige scener/kommentarer. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Men, Dotten. Du gav den jo bare 5/10, hvorfor all skryten først nå? 9149380[/snapback] Da var det vel snakk om denne Transformers-filmen? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) hvis jeg husker riktig så var det ikke det. Men 5/10 var ikke så dårlig da. og kan tenke meg at denne filmen ikke kan appellere til så veldig mange andre enn ehh oss. edit: vet ikke likevel Endret 26. juli 2007 av gormers Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Begynt og intresere meg får Hitler filmer og tenkte på og kjøpe Der Untergang (er den god forreseten?) og lurte på om det finnes noen filmer som handler om 1929-1939 og noen som handler om 1940-45. Så også at det var en film på cdon som het Hitler Rise of Evil, som innholdt Peter stormare os.v Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Der untergang var "meh" etter min mening, men det kan vel være fordi at vi så den i tysktimen uten tekst og at det var "kult" å ikke like den. Husker egentlig ikke så mye av den, men han som spiller hitler var litt kul. Endret 26. juli 2007 av gormers Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Der Untergang er en god film som illustrerer den dekadente stemningen i Tyskland på nederlagets rand slik jeg forestiller meg at det var. Kjøp den! Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Der Untergang er fantastisk! The Rise of Evil er bra og, med ein velspelande Robert Carlyle som mannen sjølv. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Tror jeg tar Der Untergang og Rise of Evil, jeg Hvilken film skal jeg se i kveld? Terminator, Titanic, Matrix, Police Acadamy 4 eller Lost? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Vet ikke om dere har nevnt denne, men lol: http://www.apple.com/trailers/fox_searchli...jeelinglimited/ Og du har sikkert sett den x-nobbit, men schindlers liste er vel verdt å nevne. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Tror jeg tar Der Untergang og Rise of Evil, jeg Hvilken film skal jeg se i kveld? Terminator, Titanic, Matrix, Police Acadamy 4 eller Lost? 9149719[/snapback] Terminator såklart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå