Dotten Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 For at filmer skal fungere best for meg, må formen på dem være designet sånn at mentale brikker i hodet mitt blir satt på riktig plass, så det føles bra. Transformers er som en hul porselensdukke. Den er fin å se på, men så fort du begynner å leke litt med den går den i stykker. Filmen har absolutt ingen god form og det er trist. 9143199[/snapback] Det er jo litt synd å sette slike krav/begrensninger. Jeg skjønner hva du mener, men skulle jeg personlig valgt den innstillingen ville Indiana Jones, Independence Day, Dum&Dummere, Star Wars, Matrix, Die Hard, Terminator og Jurassic Park alle blitt ødelagt/middelmådig ganske så fort. Forskjellige typer filmer krever forskjellige typer innstillinger. Jeg går ikke og ser Schindlers Liste og forventer komedie og jeg går ikke og ser Jurassic Park og forventer "Gudfaren" historie. Ser man på sjanger og setting så innfridde den helt og holdent. For meg virker det som om folk forventer samme sjanger og setting som eksempelvis "War of the Worlds" og blir tatt på sengen når det er en actionkomedie man blir utsatt for og at man må bli litt "barn" igjen når man ser den. For det er jo det som er nøkkelen til om man liker filmen eller ikke. De som ikke blir det, men forholdt seg i "voksen form", vil nok aldri forelske seg i filmen. Jeg ble nå i hvert fall 8 år igjen og det er ikke noe bedre enn en film som kan bringe deg tilbake til den tiden, for det skjer ytterst sjeldent Men når inntrykket først er kommet så er det allerede gjort. Noen elsket filmen, noen hatet den og noen havnet midt i mellom. Så får vi diskutere det ihjel etterpå. Jeg vet plothullene o.l. bedre enn noen men koste meg allikevel 4. gang jeg så filmen. Det jeg anser som bagateller ødelegger ikke opplevelsen (bagateller jeg paradoksalt nok klaget på i et helt år, blant annet i den dedikerte tråden. Men den virkelige utfordringen blir å få til en god oppfølger. Der er jeg mer skeptisk. Filmen er en gedigen suksess og har sjangs til å ende opp som nr. 2 på kinolistene i USA i år. Hvem ville trodd at den skulle slå Pirates Of The Caribbean III på de amerikanske kinoene? Den kan til og med slå Shrek III og ser ut til å slå Harry Potter. Er kun Spider-Man 3 den ikke har sjangs på. I Asia ser den ut til å slå alt som er av rekorder, men det er jo heller ikke rart siden det er "hjemlandet" til robotene. Filmens største suksess er at folk ser den igjen og igjen. Det har skikkelige ben å gå på og det er en skikkelig gullgruve når en film oppnår å få så mange til å se den flere ganger på kino (Titanic er det største eksempelet på akkurat dette, men den er jo i en klasse for seg). Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 For at filmer skal fungere best for meg, må formen på dem være designet sånn at mentale brikker i hodet mitt blir satt på riktig plass, så det føles bra. Transformers er som en hul porselensdukke. Den er fin å se på, men så fort du begynner å leke litt med den går den i stykker. Filmen har absolutt ingen god form og det er trist. 9143199[/snapback] Det er jo litt synd å sette slike krav/begrensninger. Jeg skjønner hva du mener, men skulle jeg personlig valgt den innstillingen ville Indiana Jones, Independence Day, Dum&Dummere, Star Wars, Matrix, Die Hard, Terminator og Jurassic Park alle blitt ødelagt/middelmådig ganske så fort. Forskjellige typer filmer krever forskjellige typer innstillinger. Jeg går ikke og ser Schindlers Liste og forventer komedie og jeg går ikke og ser Jurassic Park og forventer "Gudfaren" historie. Ser man på sjanger og setting så innfridde den helt og holdent. For meg virker det som om folk forventer samme sjanger og setting som eksempelvis "War of the Worlds" og blir tatt på sengen når det er en actionkomedie man blir utsatt for og at man må bli litt "barn" igjen når man ser den. For det er jo det som er nøkkelen til om man liker filmen eller ikke. De som ikke blir det, men forholdt seg i "voksen form", vil nok aldri forelske seg i filmen. Jeg ble nå i hvert fall 8 år igjen og det er ikke noe bedre enn en film som kan bringe deg tilbake til den tiden, for det skjer ytterst sjeldent Men når inntrykket først er kommet så er det allerede gjort. Noen elsket filmen, noen hatet den og noen havnet midt i mellom. Så får vi diskutere det ihjel etterpå. Jeg vet plothullene o.l. bedre enn noen men koste meg allikevel 4. gang jeg så filmen. Det jeg anser som bagateller ødelegger ikke opplevelsen (bagateller jeg paradoksalt nok klaget på i et helt år, blant annet i den dedikerte tråden. Men den virkelige utfordringen blir å få til en god oppfølger. Der er jeg mer skeptisk. Filmen er en gedigen suksess og har sjangs til å ende opp som nr. 2 på kinolistene i USA i år. Hvem ville trodd at den skulle slå Pirates Of The Caribbean III på de amerikanske kinoene? Den kan til og med slå Shrek III og ser ut til å slå Harry Potter. Er kun Spider-Man 3 den ikke har sjangs på. I Asia ser den ut til å slå alt som er av rekorder, men det er jo heller ikke rart siden det er "hjemlandet" til robotene. Filmens største suksess er at folk ser den igjen og igjen. Det har skikkelige ben å gå på og det er en skikkelig gullgruve når en film oppnår å få så mange til å se den flere ganger på kino (Titanic er det største eksempelet på akkurat dette, men den er jo i en klasse for seg). 9146445[/snapback] Amen! Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Amen my ass. Transformers er som Cun sier, hulere enn en tom oljetanker. Den faller i grus i forhold til mange av filmene som Dotten nevner i første avsnitt. Filmer som Die Hard, The Matrix, Terminator har 100 ganger mer substans. Men Independence Day er dog faktisk ikke så langt unna. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Amen my ass. Transformers er som Cun sier, hulere enn en tom oljetanker. Den faller i grus i forhold til mange av filmene som Dotten nevner i første avsnitt. Filmer som Die Hard, The Matrix, Terminator har 100 ganger mer substans. Men Independence Day er dog faktisk ikke så langt unna. 9146513[/snapback] Amen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Amen my ass. Transformers er som Cun sier, hulere enn en tom oljetanker. Den faller i grus i forhold til mange av filmene som Dotten nevner i første avsnitt. Filmer som Die Hard, The Matrix, Terminator har 100 ganger mer substans. Men Independence Day er dog faktisk ikke så langt unna. 9146513[/snapback] Her nevner du tre filmer som har en annen sjanger og setting. Die Hard, The Matrix og Terminator satser ikke på å føre seeren tilbake til det å se en film fra en guttunges øyne. En vesentlig forskjell som så mange ikke oppfatter. Man har da misforstått hele poenget med filmen Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Selv om filmen hadde en veldig mye brukt grunn-historie, så ble jeg meget underholdt. Og noen ting som er typisk i film overrasket meg siden det var annerledes i filmen Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ( bilen som ikke var sensitiv da de var i tunellen likevel, fyren som gikk berserk i politiarresten, og når de ble tatt, så rømte, så tatt, så ble de venner igjen med politiet.)Selv om det er typisk E.T da, slemme etterretningsfolk liksom. Det viktigste er vel at man blir underhold gjennom hele filmen, eller får følelser for noe. Denne filmen her var en av de første på en stund som jeg ikke tenkte på å sjekke hvor mye klokka var før filmen var ferdig Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Amen my ass. Transformers er som Cun sier, hulere enn en tom oljetanker. Den faller i grus i forhold til mange av filmene som Dotten nevner i første avsnitt. Filmer som Die Hard, The Matrix, Terminator har 100 ganger mer substans. Men Independence Day er dog faktisk ikke så langt unna. 9146513[/snapback] Kommer an på hvilken Die Hard. 4'ern er ikke akkurat all verdens, spør du meg. "bilen som ikke var sensitiv da de var i tunellen likevel" - Uhm, den der er jo en av de mest oppbrukte spøkene i filmverdenen. De "lurer deg" til å tro noe, så viser det seg at det er motsatt. "Ooooh, det skjønte jeg ikke". Scenens oppbygning, samt LaBeouf's skuespill gjør det temmelig åpenbart at en slik spøk er rett rundt hjørnet. At man blir underholdt av en film trenger dog ikke å si noe om hvor mye substans den har. Faktisk motsatt i mange tilfeller. De aller dypeste filmene er ofte mye mer kjedelig enn filmer som er temmelig straight forward, og laget kun for seertall, penger og suksess. Endret 26. juli 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Selv om filmen hadde en veldig mye brukt grunn-historie, så ble jeg meget underholdt. Og noen ting som er typisk i film overrasket meg siden det var annerledes i filmen Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ( bilen som ikke var sensitiv da de var i tunellen likevel, fyren som gikk berserk i politiarresten, og når de ble tatt, så rømte, så tatt, så ble de venner igjen med politiet.)Selv om det er typisk E.T da, slemme etterretningsfolk liksom. Det viktigste er vel at man blir underhold gjennom hele filmen, eller får følelser for noe. Denne filmen her var en av de første på en stund som jeg ikke tenkte på å sjekke hvor mye klokka var før filmen var ferdig. Og det var faktisk ikke bare gutter som likte denne filmen heller. (aner ikke hvordan man fjerner spoiler tag...) Endret 26. juli 2007 av gormers Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Selv om filmen hadde en veldig mye brukt grunn-historie, så ble jeg meget underholdt. Og noen ting som er typisk i film overrasket meg siden det var annerledes i filmen Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ( bilen som ikke var sensitiv da de var i tunellen likevel, fyren som gikk berserk i politiarresten, og når de ble tatt, så rømte, så tatt, så ble de venner igjen med politiet.) 9146627[/snapback] Tror du må forklare det litt mer. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Mener liksom at du tror du vet hva som kommer til å skje, nemlig fordi at det kan være typisk i filmer og serier, men så får du en overraskelse midt i fleisen. Dette var ikke akkurat en del av hovedhistorien da, men det gjør ikke så mye Endret 26. juli 2007 av gormers Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Kommer an på hvilken Die Hard. 4'ern er ikke akkurat all verdens, spør du meg. Den første. Den fjerde har noen likhetstrekk med Transformers, når det kommer til stil over substans. Uansett, jeg blir underholdt av slike filmer jeg også, og jeg ser dem gjerne. Men slike filmer fortjener ikke å bli nevnt i samme setning som filmer som har engasjerende innhold på et langt høyere plan. Skraper man litt på spenningsoverflaten i Transformers så er det tomt inni. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Amen my ass. Transformers er som Cun sier, hulere enn en tom oljetanker. Den faller i grus i forhold til mange av filmene som Dotten nevner i første avsnitt. Filmer som Die Hard, The Matrix, Terminator har 100 ganger mer substans. Men Independence Day er dog faktisk ikke så langt unna. 9146513[/snapback] Transformers var en bra film, men historien ble vel litt for cheesy for min smak, men actionsekvensene var enorme og gjorde opp for filmen. Skjønner meg dog ikke på folk som gir den 10/10, men hver sin smak. Jeg syntes både Die Hard 4 og 300 var bedre, av de actionfilmene jeg har sett i år. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Noen av dere guruer som vet når en skikkelig utgivelse av de tre siste SW filmene kommer ut? (1,2,3). Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Det har vært snakk om en slik utgivelse. Tipper ikke den kommer før om en stund. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Kommer an på hvilken Die Hard. 4'ern er ikke akkurat all verdens, spør du meg. Den første. Den fjerde har noen likhetstrekk med Transformers, når det kommer til stil over substans. Uansett, jeg blir underholdt av slike filmer jeg også, og jeg ser dem gjerne. Men slike filmer fortjener ikke å bli nevnt i samme setning som filmer som har engasjerende innhold på et langt høyere plan. Skraper man litt på spenningsoverflaten i Transformers så er det tomt inni. 9146745[/snapback] Karakteren Optimus Prime er mer enn nok av substans. Uten at jeg tar meg nærmere tid til å utdype det mer akkurat nå. Om man ikke ser det, så har man gått glipp av noe vesentlig uansett, så da er det uansett for sent. Uansett er ikke dette en film som er lagd for å igangsette hjernecellene for mye. Men om man ønsker så er det nok av fantastiske aspekter man kan grave seg ned i. Spesielt når det kommer til et par av karakterene. I tillegg etterlater filmen et stort potensiale til en oppfølger når det gjelder ting som kan utforskes og engasjere. På flere områder berørte filmen kun overflaten. Men som Spielberg sa for et par år siden: I'm just really proud that here we are in 2005, that we're now starting our first, but certainly not the last, transformers movie De må ha områder å utforske i fremtiden også. Og få er bedre enn Spielberg til akkurat dette, det blir spennende å se hvem han satser på som regissør for oppfølgeren. Ellers, så anser jeg ikke noen stiler elitistiske i forhold til andre. Transformers vil for alltid være en film jeg sterkt vil anbefale de fleste typer personer på det varmeste, ettersom det er en film de fleste vil like (og mange vil elske). Det samme kan jeg ikke si om andre filmer jeg anser som fantastiske. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Noen av dere guruer som vet når en skikkelig utgivelse av de tre siste SW filmene kommer ut? (1,2,3). De eksisterende utgivelsene er da ganske forseggjorte 2-disc utgaver allerede? Uansett er det ikke offentliggjort noen planer om nyere utgaver. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Noen av dere guruer som vet når en skikkelig utgivelse av de tre siste SW filmene kommer ut? (1,2,3). De eksisterende utgivelsene er da ganske forseggjorte 2-disc utgaver allerede? Uansett er det ikke offentliggjort noen planer om nyere utgaver. 9147136[/snapback] Tenkte mer i de baner om en samlepakke. Vel koster vel ikke allverden å kjøpe på nytt da uansett Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Tenkte mer i de baner om en samlepakke. Vel koster vel ikke allverden å kjøpe på nytt da uansett De utgivelsene som finnes i dag har ganske utfyllende ekstramateriale, så en samlepakke ville vel trolig bli mye av det samme som allerede er utgitt. Pluss en fin eske kanskje. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg er veldig glad i esker, hadde tatt seg fint ut sammen med de andre SW eskene som står der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå