Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg også frykter nok at Simpsons-filmen kan bli litt dum.

9139478[/snapback]

Jeg ber på mine knær at den blir dum. Hærlig dum :D

Oi, er denne ny eller kom jeg over den litt sent? J.J. Abrams kan det med stemning i hvertfall.

http://imdb.com/title/tt1060277/

http://www.apple.com/trailers/paramount/11808/

9140401[/snapback]

En av de mest hypede filmene som er. Spesielt ettersom klippet ble vist på kinoene i USA sammen med Transformers. Veldig mye hemmelighetskremmeri rundt prosjektet og det er jo også bevisst, for å skape hype. Jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte for en stund siden 3 filmer hos CDON. Jeg fikk mail for 13 dager siden at de hadde sendt de og jeg ville vente meg de snart. Jeg har ikke sett snurten til disse enda, og har kjøpt mye der. Jeg valgte at dette skulle bli betalt med giro, og siden giroen er med filmene, kan jeg jo selvfølgelig ikke betale. Så spørsmålet mitt er, hvor lang tid tar det før jeg får purrebrev. Og hva burde jeg gjøre? Foreldrene mine sier jeg burde ringe kundeservice eller sende mail til de før jeg får et purrebrev. Men hvorfor skal de tro meg? Jeg vil ikke betale for filmer jeg ikke har fått.

Lenke til kommentar
Men hvorfor skal de tro meg? Jeg vil ikke betale for filmer jeg ikke har fått.

9141796[/snapback]

Fordi du er kunden deres. Desto snarere du er med å etterlyse filmene desto større sjanse er det for at du slipper noe tull med purring på ubetalt faktura.

Lenke til kommentar
Ser, som mange trailere gjør, lovende ut. Gleder meg til å se mere. Noen som vet hva den heter ?

9141760[/snapback]

Det har ikke blitt publisert noe navn. Den er blitt gjort bevist for å få folk interessert i den. Til nå har den blitt kalt datoen den kommer ut på. Altså 01-18-08

Lenke til kommentar
Ser, som mange trailere gjør, lovende ut. Gleder meg til å se mere. Noen som vet hva den heter ?

9141760[/snapback]

Det har ikke blitt publisert noe navn. Den er blitt gjort bevist for å få folk interessert i den. Til nå har den blitt kalt datoen den kommer ut på. Altså 01-18-08

9141970[/snapback]

Og en annen tittel som svirrer rundt i Hollywood er "Cloverfield".

Lenke til kommentar
Clockwork Orange har vel fått strengere sensur grunnet uprovosert vold og torturlignende metoder. Tanken er nok at man bør være minst 18 for å sette tingene i rett sammenheng.

9142206[/snapback]

Å ja. Men da går det vell fint. Et halvt år til jeg blir 18 så. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om den ville ha fått en 18-årsgrense hvis den kom ut i dag? Jeg syns 18-årsgrense i dag er unødvendig, ettersom barn og ungdom har blitt mer vant til ulike saker og ting via mye mer hyppig eksponering gjennom den enorme veksten og utviklingen av massemedier, spesielt Internett, de siste årene. A Clockwork Orange fortjener maksimalt en 15-årsgrense, spør du meg (det samme om The Godfather).

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om den ville ha fått en 18-årsgrense hvis den kom ut i dag? Jeg syns 18-årsgrense i dag er unødvendig, ettersom barn og ungdom har blitt mer vant til ulike saker og ting via mye mer hyppig eksponering gjennom den enorme veksten og utviklingen av massemedier, spesielt Internett, de siste årene. A Clockwork Orange fortjener maksimalt en 15-årsgrense, spør du meg (det samme om The Godfather).

9142219[/snapback]

Jepp. The Godfather hadde jo så og si ingen voldelige scener untatt i...

Tar resten i spoiler for ikke å avsløre noe:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
...den scenen hvor Sonny bli masakrert.
Lenke til kommentar

A Clockwork Orange var, og er, disturbing nok til å fortjene 18årsgrense. Hvis man ikke er gammel nok til å forstå hva den uprovoserte volden/voldtekten betyr/prøver å si, så vil hele filmen gå over hodet på en. Noen filmer fortjener 18årsgrense fordi de er for kompliserte for småbarn, noen er for disturbing/voldelig/seksuelle - ACO er begge, og derfor en klar kandidat for 18årsgrensen.

Lenke til kommentar

Har nettopp sett 28 weeks later.

FY FAEN JEG HATER ALLE SOM LAGER ZOMBIEFILMER!

- De er utrolig forutsigbare

- Alle handler totalt retardert tilbakestående ulogisk

- Filmseriene utvikler seg alltid likt. Med at zombiene blir smartere eller noe sånt piss.

Og gi meg faen ikke "det må være ulogisk for å gi spenning/framgang." Jeg har 324235 alternativer som er fullstendig logiske i kontrast med de som blir valgt i filmene, og som ville fungert bra og enkelt med tanke på underholdnings/bruksverdi for regissøren.

Faen jeg blir sur. Spesielt når jeg elsker konseptet bak begge filmene(men ikke retningen det går.)

- Også hater jeg unger i filmer. Skriker og faenskap hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg trenger litt hjelp her, så nemlig akkurat "If..." (1968), og jeg prøver og jeg har skjønt såpass mye at dette er en ganske "billedlig"/metaforfylt film. Det jeg derimot har problemer med er å forstå hva likheten mellom scenene i svart-hvitt. Hvorfor er akkurat disse scenene i andre farger enn andre? Jeg finner på en måte ingen fellesnevner :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...