Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Family Guy-humor er misvisende, det er blitt litt mer absurd men Simpsons har alltid utviklet seg. Family Guy har stagnert fordi de ikke klarte å holde det absurd og morsomt lenger, mens Simpsons alltid har vært på "the forefront". Det virker ihvertfall basert på det jeg har sett, det jeg har lest og scoren på IMDb at selv de som ikke likte Simpsons i de senere sesongene har likt filmen.

Lenke til kommentar
Hvordan kan Family Guy-humor være negativt? :D

9137427[/snapback]

Fordi det funker i Family Guy, mens i Simpsons virker det bare så tvunget.

9137485[/snapback]

Synes det er omvendt, jeg. "Simpsons har gjort dette før" sier jeg alltid til meg selv når jeg ser på Family Guy.

EDIT: Forresten, når de trekker ut knøttsmå artige momenter til å vare oppimot et minutt eller to, da er det ikke artig lenger...

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
The Simpsons Movie er på Top 250 allerede. 9.0 hittil i rating, tviler veldig på at jeg kommer til å like den. I følge de fleste brukeranmeldelsene er ikke humoren noe bedre enn den har vært de siste årene.

9137418[/snapback]

Hmm...

Hvorfor er den ikke på twofifty lista da? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg bare liker ikke Simpsons humoren lenger, Spider-Pig og den fisketuren osv. synes jeg var veldig umorsomme. Jeg elsker jo Airplane!, Top Secret! og Family Guy osv., så jeg er ikke helt gammel mann enda, men jeg liker ikke Simpsons lenger. Men jeg må se filmen fordi vennene mine vil se den. :p

Kommer Dark Knight-traileren med filmen i Norge også? Eller er det bare USA?

Lenke til kommentar

Jeg også frykter nok at Simpsons-filmen kan bli litt dum. Jeg liker generelt sett ikke humoren i de siste sesongene. Mye repetisjon og mange tørre vitser. Gleder meg selvsagt til filmen. Har bestilt billettene til fredag kveld (originalspråk, selvsagt).

...Men nå gleder jeg meg bare til Simpsons blir ferdig, så Futurama kan begynne på igjen. De har ikke engang rørt på oversiden av Futuramas potensiale enda. En brilliant serie, som akkurat nå knuser Simpsons, da de siste sesongene av sistnevnte serie er temmelig tørre.

Lenke til kommentar

Virker som om bruken av håndholdt har blitt populært. Plager ikke meg, siden jeg synes at det ofte resulterer i et mer realistisk produkt. The Shield bruker jo omtrent bare håndholdt, og filmer på en litt "dokumentarisk" måte, med litt rare vinkler etc. Fungerer veldig bra til den typen serie i hvert fall.

Lenke til kommentar
Virker som om bruken av håndholdt har blitt populært. Plager ikke meg, siden jeg synes at det ofte resulterer i et mer realistisk produkt. The Shield bruker jo omtrent bare håndholdt, og filmer på en litt "dokumentarisk" måte, med litt rare vinkler etc. Fungerer veldig bra til den typen serie i hvert fall.

9140725[/snapback]

Ja. Jeg liker det utrolig godt. Du får en skikkelig følelse av hvor kaotisk den kan bli til tider. Mye bedre enn et statisk kamera som filmer et oversikts bilde av det hele.

De bruker jo mye av den samme filmingen i Children of Men. Noe som resulterte i en av de beste krigsscenene jeg har sett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...