Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Husk at imdb er basert på hva brukere legger inn, slett ikke alltid all verdens nøyaktig.

9129630[/snapback]

Riktig, man må ofte dobbeltsjekke informasjonen på IMDb for å finne ut om den stemmer. Den fantastiske moderboka om film, Film art: an introduction, advarer til og med om dette.

Et godt eksempel er at skuespilleren bak vår kjære Faustino "Doc" Santoro i The Sopranos, står oppført som to personer: Dan Conte og Daniel P. Conte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Armageddon: Jo, men da hadde vi kommet over på en annen type film. :)

Fant en side på internett hvor jeg kunne se film. Så fant jeg to filmer jeg har lyst til å se nå. Valget står mellom The Usual Suspects og Requiem for a Dream.

Noen som kan hjelpe meg å velge?

Endret av _Zero
Lenke til kommentar

Da er Requiem for a Dream sett. Vet ikke helt hva jeg skal si om den. I begynnelsen var den veldig rar. Skjønte veldig lite og fant liksom ikke ut hva handlingen gikk ut på. Men etterhvert bedret det seg og jeg skjønte mer og mer hvor det bar henn.

Og nå når filmen er ferdig sitter jeg igjen med en sånn følelse: "Wow, dette var bra!" Soundtracket i filmen var også strålende og passet til filmen som hånd i hanske. Dette er en film jeg kommer til å huske veeldig lenge.

Kan ikke gi den annet enn toppscore. 10/10!

Lenke til kommentar
Synes Tom Jane var perfekt, jeg. Det faktum at han trakk seg fordi han ikke var enig i historien (han mente den ikke ville være tro nok mot fansen) gjør ikke filmen noe mer fristende...

9133912[/snapback]

Ifølge han var det grunnen til at han ikke spiller Punisher i neste film. Om det stemmer, eller han rett og slett ble tilbudt for lite penger eller ikke var ønsket, er vanskelig å si. Så hvor mye fakta det er, er åpen for spekulasjoner.

Har man sett Rome så vet man hvilket potensiale som ligger i skuespilleren. Jeg hadde gitt opp hele oppfølgeren, men den nyheten tenner et nytt håp. Om ikke annet for å se hvordan han takler en annen rolle enn den geniale Pullo.

Lenke til kommentar
Apropos linken over: 300 Special Edition Soundtrack on July 31

Jeg tenker cun kommer til å gå av hengslene for å skaffe seg dette.  :mrgreen:

9134028[/snapback]

"The greatest challenge was to bead a musical thread throughout the film's ever-changing landscape of visual art, while sustaining its epic and emotional qualities. I had to approach it in a style as inventive as the film itself," sier Tyler Bates. Det var en så stor utfordring at han måtte stjele fra andre artister, rett og slett. Vanvittig oppfinnsomt, Tyler! Kudos!

Bare hør denne sammenlikningen:

"Victorious Titus" av Elliot Goldenthal

vs

"Returns a King" av Tyler Bates

Lenke til kommentar

Tyler Bates er søt.

--

Jeg kommer rett fra Ratatouille, som absolutt ikke skuffet. Kjempesøt film, sjarmerende og elskbare karakterer og en ganske hjertevarmende historie/utvikling. Den er langt ifra like god som Toy Story, dessverre, og minner mer om The Incredibles når det gjelder humor, men den er absolutt fin og verdt å få med seg. Jeg merker dog at den ikke kan sees like mange ganger som Toy Story eller Finding Nemo, men det holder til

8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...