Bakke Skrevet 23. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2007 Pan er navnet på 'faunen'. 9129263[/snapback] Pan er navnet på faunen i eventyret, eller navnet på "faun" generelt? 9129312[/snapback] Han mener vell faunen i eventyret ja. Men har oppdaget at det er fryktelig mange gode filmer der ute som jeg ikke har fått med meg. Så holder derfor på med en liten liste over filmer jeg må få sett eventuelt skaffe de på dvd. Så langt ser listen slik ut: Fight Club Goodfellas American Beauty A Clockwork Orange 2001: A Space Odyssey Usual Suspects, The Apocalypse Now Se7en Requiem for a Dream Rear Window Hotel Rwanda The Green Mile Noen som har noen flere filmer å komme med som de vet er gode? 9129419[/snapback] Der var det mange filmer du må få med deg! Men sjekk topp 250 lista til IMDb for flere gode filmer du bør få med deg Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 23. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2007 Men sjekk topp 250 lista til IMDb for flere gode filmer du bør få med deg 9129531[/snapback] Noe han kanskje også har gjort før han ramset opp filmene ? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 23. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2007 Men sjekk topp 250 lista til IMDb for flere gode filmer du bør få med deg 9129531[/snapback] Noe han kanskje også har gjort før han ramset opp filmene ? 9129546[/snapback] Var nettopp det jeg gjorde ja. Var også innom Ymdb og så etter hvilke filmer som lå øverst der. Vet ikke om jeg kommer til å like de, men siden så mange har stemt de opp så høyt regner jeg med at det er en viss kvalitet over filmene Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 23. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg vil også ha så mange gode filmer å se fram til Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 23. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Jeg vil også ha så mange gode filmer å se fram til 9129584[/snapback] Hehe... Men så synd at jeg på en måte har gått inn i en lite pause med dvd kjøpinga. Må ty til andre midler for å se filmene da. Så synd at det tar lang tid på de gamle filmene... Endret 23. juli 2007 av _Zero Lenke til kommentar
Njål Skrevet 23. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2007 På IMDb står skuespilleren opplistet som Pan/Pale Man. Og IMDb pleier vel å ta fra rulleteksten? 9129523[/snapback] I rulleteksten står det kun: FAUNO DOUG JONES <snip> HOMBRE PALIDO DOUG JONES Husk at imdb er basert på hva brukere legger inn, slett ikke alltid all verdens nøyaktig. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 23. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2007 Fra det ene til det (helt) andre: Regner med at LarsP har forhåndsbestilling inne. Og minner meg om at et par-tre (dårlig) filmnerder har planer om å kjøre live MST-style visning av noen sci-fi-filmer under Oslo SF Festival. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 23. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2007 Så nettopp Deliverance. God gammeldags historiefortelling, solid film. Man føler at mye skjer selv om det egentlig ikke skjer så mye i forhold til de filmene som blir lagd 30 år senere. Også får man se en relativt ung Jon Voigts muskuløse overkropp gjennom halve filmen, som var litt annerledes enn sånn jeg er vandt til å se han. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2007 Så nettopp Deliverance. God gammeldags historiefortelling, solid film. Man føler at mye skjer selv om det egentlig ikke skjer så mye i forhold til de filmene som blir lagd 30 år senere. Også får man se en relativt ung Jon Voigts muskuløse overkropp gjennom halve filmen, som var litt annerledes enn sånn jeg er vandt til å se han. 9130494[/snapback] Jeg begynte på den for noen dager siden jeg også, som et "sovne til"-prosjekt. Skiftet over til True Romance, deretter Seinfeld, deretter KoQ, men jeg begynner nok på den i morgen igjen. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 23. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2007 Fikk endelig sett Blood Diamond, og må si jeg ble mektig imponert! Spennende all the way, og måtte nesten felle en tåre på slutten.. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 24. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2007 Blood Diamond er en fantastisk film om et ganske alvorlig tema. Filmen er både spennende og rørende. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg ba pappa plukke med noen filmer fra Blockbuster til kvelden, og han tok med Blood Diamond, Shooter, Smokin' Aces og Breach. Er det rart jeg er blitt som jeg er blitt, med en sånn far? Jeg gleder meg mest til Shooter og Breach, men BD har fått mye skryt så det er ikke umulig at den er kurant den også. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 24. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Blood Diamond er jo regissert av Ed Zwick, så den må nesten være bra. Det er litt rart at selv om jeg er en semi-hardcore Zwick-fan, så venter jeg med å se alle de nye filmene hans til det har gått et år etter kinopremieren. EDIT: Kanskje jeg får sett denne før januar 2008? Endret 24. juli 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2007 Regner med at LarsP har forhåndsbestilling inne. 9129781[/snapback] Naturligvis, gleder meg til å se hvordan det hele blir. Lader opp med Rifftrax imens. ;D Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 24. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2007 Som jeg skulle sagt det selv (begge deler ).Filmens tittel er dårlig oversatt til både engelsk og norsk, den burde vært "Faunens labyrint" (dét er den mer eller mindre direkte oversettelsen av den opprinnelige spanske, og den franske, tittelen), guden Pan har ingen verdens ting med den å gjøre, og så vidt jeg kan huske av filmen er det ingenting som tyder på at han/den heter Pan. 9129505[/snapback] Hadde de begynt å oversette titler direkte så hadde vi fått mye å le av. "Faunens Labyrint" selger ikke billetter, det gjør derimot "Pans Labyrint" som både høres bedre ut (bedre flyt i ordene) og gir flere assosiasjoner for publikummet den retter seg mot. Var nettopp det jeg gjorde ja. Var også innom Ymdb og så etter hvilke filmer som lå øverst der. Vet ikke om jeg kommer til å like de, men siden så mange har stemt de opp så høyt regner jeg med at det er en viss kvalitet over filmene 9129576[/snapback] Når så mange stemmer de høyt opp på listene betyr det at de er kvalitetsfilmenes minste felles multiplum. Men det medfører også at det er de filmene som utfordrer deg minst. Verdt å få med seg, moro å se på og gir deg nøkkelen til enkelte referanser i andre filmer. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2007 Blood Diamond er en imponerende film, ja. En av de beste jeg har sett så langt i år. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 24. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2007 Godt å høre. Stakk ned på Elkjøp for å kjøpe den i går (de har avertert for at den koster 99kr der), men Elkjøp er alltid trofast mot sitt motto "bedre altfor sent enn aldri". De skal dog få den inn i løpet av uka. Får se om de har rett. Vil se den filmen. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 24. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2007 Blood Diamond er en god film med et engasjerende tema, men jeg klarte aldri å slutte å irritere meg over valg av hovedrolleinnehaver. Det er liksom noe som ikke funker helt, han blir aldri rollen sin, det er mer som han poserer eller imiterer noen. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 24. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2007 Blood Diamond er en god film med et engasjerende tema, men jeg klarte aldri å slutte å irritere meg over valg av hovedrolleinnehaver. Det er liksom noe som ikke funker helt, han blir aldri rollen sin, det er mer som han poserer eller imiterer noen. 9131646[/snapback] Bruttern (og alle andre jeg har vært i kontakt med angående filmen) sa da at DiCaprio gjør en knakende god rolle, og at blant annet aksenten hans er så perfekt som en kan få den. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2007 DiCaprio gjør en god jobb han. Djimon Hounsou imponerer enda mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå