Fredrik Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Fikk Terminator i dag og det var søren men 18 års aldersgrense på den Lurer på hva mamma sier når hun ser det 9128209[/snapback] I følge alderen i profilen din så burde ikke det være et problem. 9128216[/snapback] Det verste er vel at han har en mor. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er det noen her som har sett The American Astronaut? Er den noe jeg burde få sett? 9122145[/snapback] Har fått inntrykk at du liker det mer bisarre, du òg, og ut i fra det har jeg bare hørt lovord. Har dog ikke sett den, men takker for påminnelsen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er det noen her som har sett The American Astronaut? Er den noe jeg burde få sett? 9122145[/snapback] Har fått inntrykk at du liker det mer bisarre, du òg, og ut i fra det har jeg bare hørt lovord. Har dog ikke sett den, men takker for påminnelsen! 9128397[/snapback] Da har du forstått riktig Må nok få sett den snarest. Den skal visst minne en god del om Eraserhead, noe som umulig kan være negativt. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Da har jeg sett Pan's Labyrinth. Fin og spennende film. Men på grunn av at jeg hadde hørt så mye bra om den på forhånd så ble jeg litt skuffet når jeg så den. Likevell synes jeg den fortjener 8/10 og en liten plass på topp 20 lista, selv om den plassen er ganske langt ned. Endret 23. juli 2007 av _Zero Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Da har jeg sett Pan's Labyrinth. Fin og spennende film. Men på grunn av at jeg hadde hørt så mye bra om den på forhånd så ble jeg litt skuffet når jeg så den.Den klarte ikke å engasjere meg skikkelig på en måte. Likevell synes jeg den fortjener 8/10. 9129154[/snapback] El laberinto del fauno Er "Pan" faun på norsk? Eller er det bare nok en imponerende oversettelse? Endret 23. juli 2007 av Mojo Pin Lenke til kommentar
co2 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Da har jeg sett Pan's Labyrinth. Fin og spennende film. Men på grunn av at jeg hadde hørt så mye bra om den på forhånd så ble jeg litt skuffet når jeg så den.Den klarte ikke å engasjere meg skikkelig på en måte. Likevell synes jeg den fortjener 8/10. 9129154[/snapback] Jeg brukte hele filmen på å hate jenta. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Da har jeg sett Pan's Labyrinth. Fin og spennende film. Men på grunn av at jeg hadde hørt så mye bra om den på forhånd så ble jeg litt skuffet når jeg så den.Den klarte ikke å engasjere meg skikkelig på en måte. Likevell synes jeg den fortjener 8/10. 9129154[/snapback] El laberinto del fauno Er "Pan" faun på norsk? Eller er det bare nok en imponerende oversettelse? 9129206[/snapback] I følge TriTrans.net så betyr ordet "Pan" "brød, brødkorn" på norsk. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Fra Wikipedia, vår venn i nøden: Pan (Greek Πάν, genitive Πανός) is the Greek god of shepherds and flocks, of mountain wilds, hunting and rustic music: paein means to pasture. He has the hindquarters, legs, and horns of a goat, in the same manner as a faun or satyr. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Fra Wikipedia, vår venn i nøden: Pan (Greek Πάν, genitive Πανός) is the Greek god of shepherds and flocks, of mountain wilds, hunting and rustic music: paein means to pasture. He has the hindquarters, legs, and horns of a goat, in the same manner as a faun or satyr. 9129245[/snapback] Så det var et gresk ord da. Trodde det var spansk jeg. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Pan er navnet på 'faunen'. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Pan er navnet på 'faunen'. 9129263[/snapback] Pan er navnet på faunen i eventyret, eller navnet på "faun" generelt? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Pan er navnet på 'faunen'. 9129263[/snapback] Pan er navnet på faunen i eventyret, eller navnet på "faun" generelt? 9129312[/snapback] Han mener vell faunen i eventyret ja. Men har oppdaget at det er fryktelig mange gode filmer der ute som jeg ikke har fått med meg. Så holder derfor på med en liten liste over filmer jeg må få sett eventuelt skaffe de på dvd. Så langt ser listen slik ut: Fight Club Goodfellas American Beauty A Clockwork Orange 2001: A Space Odyssey Usual Suspects, The Apocalypse Now Se7en Requiem for a Dream Rear Window Hotel Rwanda The Green Mile Noen som har noen flere filmer å komme med som de vet er gode? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Trodde det var navnet til han i eventyret. Men kanskje det er et navn for faun folket også. Vet ikke. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Kanskje Pan bare er et symbol på fauner og satyrer. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Pan var opprinnelig en Gud innenfor den greske mytologien. Han var en faun (obs, romersk terminologi etter deres versjon av Pan - nemlig Faunus). Lærer man ingenting på skolen lenger? Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Pan var en gud som tilfeldigvis så ut som en faun, fordi han var jegerenes/naturens gud. Han var hele tiden omringet av nymfer, og spilte på en panfløyte, tror jeg. At han ser ut som en faun er tilfeldig, men mange forbinder han med fauner nå. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Lærer man ingenting på skolen lenger? Jo men det er bare om ubrukelig piss som celler, glykose, Dorote Engelbretsdotter, og... Skulle gjerne nevnt mer, men prøvde bevist å bare huske ting rett før prøvene, for så å dumpe alt pisset ut av hodet. Skulle gjerne lært om fauner. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Men har oppdaget at det er fryktelig mange gode filmer der ute som jeg ikke har fått med meg. Så holder derfor på med en liten liste over filmer jeg må få sett eventuelt skaffe de på dvd. Så langt ser listen slik ut: "list" Noen som har noen flere filmer å komme med som de vet er gode? 9129419[/snapback] Hvordan har du oppdaget at filmene er gode uten å ha sett dem ? Jeg har lært meg at smak er individuelt både når det gjelder film og musikk Filmene du nevnte er riktignok topptitler, som du helt klart bør få med deg. Så får du avgjøre om du synes de er bra eller ikke Lenke til kommentar
Njål Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Pan var opprinnelig en Gud innenfor den greske mytologien. Han var en faun (obs, romersk terminologi etter deres versjon av Pan - nemlig Faunus). Lærer man ingenting på skolen lenger? 9129469[/snapback] Som jeg skulle sagt det selv (begge deler ). Filmens tittel er dårlig oversatt til både engelsk og norsk, den burde vært "Faunens labyrint" (dét er den mer eller mindre direkte oversettelsen av den opprinnelige spanske, og den franske, tittelen), guden Pan har ingen verdens ting med den å gjøre, og så vidt jeg kan huske av filmen er det ingenting som tyder på at han/den heter Pan. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 På IMDb står skuespilleren opplistet som Pan/Pale Man. Og IMDb pleier vel å ta fra rulleteksten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå