Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Brandon Lee døde, ja. Sønnen til Bruce Lee. Heldig kar.

9115485[/snapback]

Er vel det største tapet av en skuespiller vi har hatt de siste 20 årene (min mening) han kunne ha blitt stor.

Alle vet jo at det ikke hadde vært Keanu Reeves som hadde hatt hovedrollen i The Matrix men Brandon Lee, hadde blitt et par hakk bedre når det hadde vært en som faktisk viste hva han holdt på med når det kom til martial arts og ikke film arts...

Edit:

Endelig så er det nye hjemmekino utstyret mitt oppe og går, farvel til 32" crt og velkommen 47" lcd og en liten HD DVD spiller (oppe til høyre)

post-29624-1185053572_thumb.jpg

Edit 2:

Front høytallerene skal også byttes ut om ikke alt for lenge, de ser litt stusslige ut der de står :!:

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Alle vet jo at det ikke hadde vært Keanu Reeves som hadde hatt hovedrollen i The Matrix men Brandon Lee, hadde blitt et par hakk bedre når det hadde vært en som faktisk viste hva han holdt på med når det kom til martial arts og ikke film arts...

9116850[/snapback]

Det der er bare ren spekulasjon, og også noe jeg tviler på. Matrix er langt fra en ren martial arts film. Den er mye mer, ergo det krever skuespiller egenskaper også...

Lenke til kommentar
I mine øyne så var River Phoenix f.eks en laaangt bedre skuespill

9116873[/snapback]

Det skal jeg til dels være enig i, men hvor ofte kommer det en som faktisk er en habil skuespiller og ville ha blitt meget bedre jo flere roller ha hadde fått og samtidig være "litt over middels" god når det kommer til martial arts/action filmer.

Man har jo Van Damme, Seagal, Schwarzenegger og må jo ikke glemme John Cena (er jo i en klasse for seg selv), kan kalle de mye rart men god skuespillere er det vel ingen som vil påstå at de er. Unntaket er jo selvfølgelig Van Damme som etter min mening er på høyde med Pacino.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
:p

Nei hadde Brandon Lee fremdeles vært i live så hadde han vært en av de store action heltene som vi hadde hatt og samtidig vært en meget habil skuespiller i andre roller. Men det er det jo ingen som vil få svar på om jeg hadde hatt rett uannsett. Vil jo si at han lærte fort, fra Laser Mission til The Crow så gikk pilen på fremgangen hans bare en vei og det er oppover.

Lenke til kommentar

Jeg så "Children of men" i kveld. Hadde lest alle de gode kritikkene og sett ratingen på IMDB, så forberedte meg på å se en storfilm.

Men.. Dette var alt jeg satt igjen med etter filmen

pata_dont_get_it_and_dont_give_a_fuck.gif

Hva var greia med å bruke håndholdt kamera under hele filmen? Greit, det var litt tøft å se på under krigsscenene, men det ble jo ikke så lett å leve seg inn i filmen.

Selve plotet var jo heller ikke noe særlig :dontgetit:

Andre som har sett den, og har synspunkter å komme med?

Lenke til kommentar
Jeg så "Children of men" i kveld. Hadde lest alle de gode kritikkene og sett ratingen på IMDB, så forberedte meg på å se en storfilm.

Men.. Dette var alt jeg satt igjen med etter filmen

pata_dont_get_it_and_dont_give_a_fuck.gif

Hva var greia med å bruke håndholdt kamera under hele filmen? Greit, det var litt tøft å se på under krigsscenene, men det ble jo ikke så lett å leve seg inn i filmen.

Selve plotet var jo heller ikke noe særlig :dontgetit:

9117012[/snapback]

Jeg så filmen uten å ha noen spesielle forventninger til den. Eneste var at noen her på forumet anbefalte den til meg. Når filmen var ferdig var jeg i skyene. Fantastisk film.

Så nettopp The Pianist. Har bare en ting å si om filmen. Strålende! Men likevell gir jeg den ikke toppkarakter. Den manglet liksom det bitte lille ekstra for å engasjere meg helt. Men likevell en meget sterk 9/10.

Et liten morsom ting tilslutt.

Fikk en link til youtube.com av en kamerat.

How The Lord Of The Rings should have ended

Litt morsom vri. :)

Lenke til kommentar
Damn, så The Usual Suspects nå. Fin vri på slutten, men var forutsigbar like før. Hva synes dere andre?

9117062[/snapback]

The Usual Suspects er en av mine klare favoritter fra 90-tallet, i likhet med Se7en, Pulp Fiction og Silence Of The Lambs.

Twisten mener "alle" å ha sett "lysår" foran den faktiske slutten er, men dette har jeg allerede diskutert med en rekke andre på imdb.com, så jeg lar den ligge.

Tror det var flere enn meg som fikk en viss forkjærlighet til billedbruken i Children of Men, rett og slett fantastisk med lange, uklippede scener.

I likhet med Cun så jeg den helt uten forventninger, helt tilfeldig.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

9117012[/snapback]

Min mening er at Children of Men er den beste sci-fi'en siden Blade Runner rulla over kinolerretene på det tragiske 80-tallet. Hvis jeg hadde vært homo hadde Clive Owen vært forloveren min i bryllupet med Christian Bale. Så fornøyd er jeg med den fyren.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...