Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men så har først dette "emo"-hysteriet dukket opp på 2000-tallet, og The Crow var laget i 1994, helt uten fordommer. Det speiler mere mot 80-tallets gothkultur enn nådagens emo-fjortiser.

Men drit nå i det, The Crow har den feteste skurken noensinne i Top Dollar, og gjengen til T-Bird er bare badasses uansett, som hiver ned en patron før de shotter.

Filmen er stappet med fete oneliners og udødelige quotes. Det er også en ren hevnhistorie der "snillingen" egentlig er like brutal og hensynsløs som de han skal ta livet av, med noen veldig gode sidekarakterer som lille Sara og politimannen som ikke helt klarer å bestemme seg om han drømmer eller ikke.

"They're all dead. They just don't know it yet."

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
det satt fast en kule i løpet på våpenet, så når løs ammoen ble avfyrt føyk kula ut og traff han

Burde isåfall skjekke våpenet ordentlig før de begynner å leke med det.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
The Crow er fæl. Det er ingenting kult med goths, og en film bestående av one-liners er kun morsom hvis den har selvironi - Army of Darkness-style. Derfor blir The Crow cheese-city.

9115444[/snapback]

The Crow er griiiiiiiiisedårlig. Den eneste grunnen til at man kan like den er om man gother eller vokst opp med filmen fra du var 10 år. Kan ikke skjønne at en person med en nogenlunde sans for film kan like et slikt makkverk som Crow er.

Lenke til kommentar

Ja The Devil's Backbone er en formidabel film, fikk mye den samme følelsen for denne som jeg fikk for Pan's Laberinth.

For meg er Pan's Laberint ett hakk bedre, men de er begge filmer en bør ha med seg.

Jeg kjøpte The Crow nær ene og alene på grunn av koveret, som jeg syntes så litt stilig ut, så jeg så The Crow uten å egentlig vite noe om den.

Jeg endte opp med å se en film som har ett veldig tiltalende utseene, en god hevnehistorie, og en fin kjærlighetshistorie. Dette sammen med svært mye dyktig skuespill, tøffe actionscener, ett jevnt over godt driv, og høy unerholdningsfaktor,

gjør denne til langt mer en en standar actionfilm.

Andre gang jeg så filmen hadde jeg lest om Brandon Lees historie, og med denne i bakhodet satt jeg gjennom filmen med en ganske spesiel følelse.

Så jeg vil uten å blunke anbefale The Crow, noe jeg også har gjort til flere, som alle, i større eller mindre grad har likt filmen godt.

Lenke til kommentar

Sitter å ser på The Pianist akkurat nå. Så langt så virker det som en veldig bra film. Så synd at opplevelsen av den skal bli ødelagt av at norges dårligste kanal skal absolutt sende tonnevis med reklame og 3 minutter med nyheter. :realmad:

EDIT: Fortsatt ikke fått noe svar på spørsmålet mitt om hvor det er bra å bytte dvd'er... :whistle:

Endret av _Zero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...