Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Crapula, det ser ut som om jeg blir nødt til å vente et år før jeg får kommet meg til filmstudiene. Jævla, førstegangstjeneste. Hmm, jeg blir nok nødt til å bli tjenesteudyktig på en eller annen måte måte...

 

Er det noen andre her som har kommet inn, som faktisk har takket ja til filmstudiene?

Lenke til kommentar
Crapula, det ser ut som om jeg blir nødt til å vente et år før jeg får kommet meg til filmstudiene. Jævla, førstegangstjeneste. Hmm, jeg blir nok nødt til å bli tjenesteudyktig på en eller annen måte måte...

 

Er det noen andre her som har kommet inn, som faktisk har takket ja til filmstudiene?

9104464[/snapback]

 

Har du kommet inn på studie så skal det mye til for ikke å få førstegangstjeneste utsatt. Merkelig om de skal bli så vanskelig på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Problemet er at jeg har mottatt innkallelsen 25 dager etter fristen for å søke om utsettelse utgikk, samt at jeg har fått med et eget ark der det står: "Det gis IKKE utsettelse for planlagt utdanning". Det ser nok ut som at løpet er kjørt.

Lenke til kommentar
Hm hva slags jobb kan man gå ut i etter Filmvitenskap 3 år?

Er det bare 3 år bortkastet studielån? Eller kan man søke på jobber og faktisk få fast ansettelse et sted? TV-studio e.l.?

 

Eller bare MÅ man være talent ala Steven Spielberg for å ha håp om å betale tilbake studielånet igjen?

Ser ikke helt for meg å ta Filmvitenskap for så å jobbe 5 år på Burger King for å tjene inn studielånet..

9103735[/snapback]

Hva har Steven Spielberg med filmvitenskap å gjøre? Det er kun teori, ikke noe praksis. Man har vel ikke mange valgmuligheter etter bare tre års utdannelse, men etter 5 år (har tre forsjellige mastergrader å velge mellom med direkte tilknytning til filmvitenskap bachelor) blir det flere muligheter, regner jeg med. Vår kjære foreleser Stig Kulset sa at samfunnet får behov for flere med filmvitenskapsutdanning i framtida. Jeg har ikke undersøkt dette selv, men...

 

Man kan bli filmjournalist, jobbe i kulturdepartement, være filmkonsulent, jobbe med kulturformidling etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Høres bra ut! Håper på å komme inn neste år (Hvis jeg får fikset litt på karakterene).

 

Hvis du får studiekompetanse mener du?

Du vet jo nesten bedre enn meg hvor mange studiepoeng jeg har, men sier du altså nå at jeg trenger bare å fikse matten for å komme inn?

9104477[/snapback]

 

Jeg er ganske sikker på det ja. Du klarer matten lett, så tror jeg ikke du trenger å tenke på de andre karakterene. Greit å sjekke først uansett.

 

Jeg er forøvrig innstilt på master i filmvitenskap.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk mest interessert i master i Kunstkritikk og kulturformidling for øyeblikket. Link

 

Master i filmvitenskap er ment mest for de som sikter på å fortsette med akademisk forskning på universitetet og til undervisningssektoren.

 

EDIT:

 

"Masterstudiet i filmvitenskap er særlig egnet for deg som sikter deg inn mot en akademisk karriere eller mot undervisningssektoren (medier og kommunikasjon).

 

Andre karrieremuligheter er filmarkiv, filmjournalistikk og filmformidling (kino, filmbyråer etc), og annet kulturarbeid."

Endret av cun
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg er faktisk mest interessert i master i Kunstkritikk og kulturformidling for øyeblikket. Link

 

(...)

 

Andre karrieremuligheter er filmarkiv, filmjournalistikk og filmformidling (kino, filmbyråer etc), og annet kulturarbeid."

9104726[/snapback]

 

Jeg er såpass ambivalent til kultur i form av musikk, som er såpass populært jevnt over, at det nok ikke er noe for meg.

 

(...)

 

Jeg har et høyt ønske om å jobbe innen filmjournalistikk, innen kino- og distributørbransjen osv., så det der er jo midt i potta for meg.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvem bryr seg om imaget hans? Faktum er at han, og Eminem for den saks skyld, er gode skuespillere. Dømmer dere De Niro ut i fra filmer som Meet the Fockers og Showtime?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...