Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Han her er ekstremt god, veldig god skuespiller. Han gjør "re-enactments" av kjente filmscener, og i noen tilfeller gjør han det nesten bedre enn skuespillerne i filmen. Her er den nyeste videoen hans der han spiller åpningsscenen i Reservoir Dogs.

9099894[/snapback]

 

Den videoen var helt horribel. Han spiller ikke, han prøver å gjenspille. Hvis han har tenkt å lykkes i sin simulasjon, hvorfor velger han en så utrolig vanskelig scene?

Lenke til kommentar
Han her er ekstremt god, veldig god skuespiller. Han gjør "re-enactments" av kjente filmscener, og i noen tilfeller gjør han det nesten bedre enn skuespillerne i filmen. Her er den nyeste videoen hans der han spiller åpningsscenen i Reservoir Dogs.

9099894[/snapback]

 

Den videoen var helt horribel. Han spiller ikke, han prøver å gjenspille. Hvis han har tenkt å lykkes i sin simulasjon, hvorfor velger han en så utrolig vanskelig scene?

9100763[/snapback]

Det var ikke han som valgte den, det var abonnentene hans. Han har blitt veldig kjent på Youtube på grunn av den type videoer, så han spurte om det var noen scener som folk ville at han skulle gjøre. Han har en liste som han jobber seg gjennom.

 

Her er Full Metal Jacket, det er så sinnsykt bra når han skal gjøre war face. :!:

 

nEb-gSQpJp8

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hey, jeg kom inn på filmvitenskap. Eneste som mangler nå er at de flytter NTNU ned til Oslo, også er jeg med.  :p

9102004[/snapback]

 

Ergo så har du ikke tenkt å gå siden det er i Trondheim?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jepp, for langt unna. Vil heller ta Rettsvitenskap i Oslo og slippe studielån.

9102638[/snapback]

 

Mkay. Hadde du tatt det, så hadde du kanskje blitt fadderen min neste år :ph34r: Så kunne vi lagd filmer i sammen :cool:

Lenke til kommentar

Thrusthamster: Tror nok en fremtid innen film ligger i utlandet. Så om man velger å virkelig satse på film, så er vel det beste å komme seg ut av landet og studere der, for å så tidlig som mulig bygge seg opp et navn i et større film miljø enn i Norge.

 

Men det er vel kanskje slike holdninger jeg har nå som fører til at Norsk filmindustri ikke er større en det er (?)

Lenke til kommentar

Ja, det kan hende, men det er en altfor stor sjanse å ta for meg. Hvis man hadde et stort nettverk av folk som støttet og oppmuntret nye talenter tror jeg mange flere hadde tatt sjansen på utlandet, men sånn som det er nå må man ha tro på sitt eget talent og bare kaste seg utfor. Det vil ikke jeg risikere, i allfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Swell, kom akkurat hjem fra Peru/Bolivia, og det første som skjer når jeg slår på pcen er at jeg får en mail om at jeg har kommet inn på filmvitenskap. Takket ja uten å blunke. Det at jeg faktisk aldri har vært i Trondheim før er ikke et problem (satser jeg på).

 

Fikk dog et brev om at jeg har blitt innkalt til Sambandsbataljonen óg, selv om jeg forsikret meg om at jeg ikke ville bli innkalt i juni. Får ta noen telefoner å se hva det er de surrer med.

 

Var ikke klar over at Peru/Bolivia var et piratdvdland av samme dimensjon som kina osv. Fant en stor dvdsjappe i La Paz som så mye mer "skikkelig" ut enn platekompaniet, men på innsiden var det bare piratstæsj. Har sikkert med meg 60-70 mer eller mindre sære utgivelser med meg hjem. Fant en del kule Mazingergreier og andre loko japanske robotgreier.

Lenke til kommentar

Hm hva slags jobb kan man gå ut i etter Filmvitenskap 3 år?

Er det bare 3 år bortkastet studielån? Eller kan man søke på jobber og faktisk få fast ansettelse et sted? TV-studio e.l.?

 

Eller bare MÅ man være talent ala Steven Spielberg for å ha håp om å betale tilbake studielånet igjen?

Ser ikke helt for meg å ta Filmvitenskap for så å jobbe 5 år på Burger King for å tjene inn studielånet..

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Inntaket på filmvitenskap var forsåvidt ganske lavt i år i forhold til tidligere. Du trenger tydeligvis ikke mer enn 43 poeng for å komme inn.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Høres bra ut! Håper på å komme inn neste år (Hvis jeg får fikset litt på karakterene).

9103903[/snapback]

 

Hvis du får studiekompetanse mener du?

 

Jeg ser veldig frem til å begynne der neste år. Det skal bli godt å ha mer teori, ikke minst interessant teori, kontra det jeg kommer til å ha 07/08 på idrett grunnfag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...