Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har bare stemt på noen få filmer, og det er de som fortjener 10; 2001, Rebel without a Cause, Snakes on a Plane, Festen og East of Eden.

 

Jeg har gitt to enere, til LotR og Donnie Darko. xD

9070601[/snapback]

Takk for den :thumbup: . Noe av det bedre jeg har sett, og helt klart den beste skandinaviske filmen jeg har sett (har dog ikke sett så mange) Den var til tider svært morsom, men klarer også å gjøre deg svært forbanna. Er kanksje ikke så vanskelig med det temaet. Liker også bruken av håndholdt kamera i filmen.

Endret av manamind
Lenke til kommentar
Muahaha! Die Hard Trilogy-pack kom i posten i dag!

 

*se på*

9090470[/snapback]

 

Gled deg til 3'ern...

9090581[/snapback]

 

3'ern er klart den beste ja. Plottet og effektene er geniale. :)

9091837[/snapback]

Han mente det nok mer som: "Gled deg til 3'ern... Versjonen som er i den boksen er klippet ihjel."

Lenke til kommentar
Skal til Oslo i morgen.

Blir sikkert en liten tur på shopping så er det noen som vet om noen bra butikker med mye utvalg på dvd fronten?

9092028[/snapback]

 

Free Record Shop i Carl Johan og Spaceworld Megastore i Storgata. En hel etasje bare til filmer. ;)

Lenke til kommentar
Muahaha! Die Hard Trilogy-pack kom i posten i dag!

 

*se på*

9090470[/snapback]

 

Gled deg til 3'ern...

9090581[/snapback]

 

3'ern er klart den beste ja. Plottet og effektene er geniale. :)

9091837[/snapback]

Han mente det nok mer som: "Gled deg til 3'ern... Versjonen som er i den boksen er klippet ihjel."

9091912[/snapback]

 

Det var det jeg mente ja. Hvorfor de har klippet den ihjel? Haha, godt spørsmål. De er vel bare stokk dumme, patetiske unskyldninger for menneskelige skapninger da.

Lenke til kommentar
Skal til Oslo i morgen.

Blir sikkert en liten tur på shopping så er det noen som vet om noen bra butikker med mye utvalg på dvd fronten?

9092028[/snapback]

 

Free Record Shop i Carl Johan og Spaceworld Megastore i Storgata. En hel etasje bare til filmer. ;)

9092066[/snapback]

 

Takk!

 

Blir vell en tur på Spaceworld da.

En hel etasje. :D

 

EDIT: Hvordan er prisene på Spaceworld Megastore? Er det veldig dyrt i forhold til Free Record Shop eller er det billigere?

Endret av _Zero
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Muahaha! Die Hard Trilogy-pack kom i posten i dag!

 

*se på*

9090470[/snapback]

 

Gled deg til 3'ern...

9090581[/snapback]

 

3'ern er klart den beste ja. Plottet og effektene er geniale. :)

9091837[/snapback]

Han mente det nok mer som: "Gled deg til 3'ern... Versjonen som er i den boksen er klippet ihjel."

9091912[/snapback]

 

Det var det jeg mente ja. Hvorfor de har klippet den ihjel? Haha, godt spørsmål. De er vel bare stokk dumme, patetiske unskyldninger for menneskelige skapninger da.

9092253[/snapback]

Tenk hvor mye kulere filmverden hadde hvert uten folk som absolutt skal skamklippe og sensurere filmer :(

Lenke til kommentar

 

Takk!

 

Blir vell en tur på Spaceworld da.

En hel etasje. :D

 

EDIT: Hvordan er prisene på Spaceworld Megastore? Er det veldig dyrt i forhold til Free Record Shop eller er det billigere?

9092465[/snapback]

Akkurat det samme kan jeg tenke meg. De har vel litt forskjellig når det gjelder tilbud, så om det er noen spesielle filmer du ønsker deg kan du sikkert bare sjekke nettsidene.

 

Btw: Om du ønsker deg muskk-DVD'er kan jeg annbefale Platekompaniet på Oslo City. De har 5-6 hyller med bare dette. :)

Lenke til kommentar

 

Takk!

 

Blir vell en tur på Spaceworld da.

En hel etasje. :D

 

EDIT: Hvordan er prisene på Spaceworld Megastore? Er det veldig dyrt i forhold til Free Record Shop eller er det billigere?

9092465[/snapback]

Akkurat det samme kan jeg tenke meg. De har vel litt forskjellig når det gjelder tilbud, så om det er noen spesielle filmer du ønsker deg kan du sikkert bare sjekke nettsidene.

 

Btw: Om du ønsker deg muskk-DVD'er kan jeg annbefale Platekompaniet på Oslo City. De har 5-6 hyller med bare dette. :)

9092632[/snapback]

 

Er ikke musikk-dvd'er jeg er ute etter. Er bare vanlige filmer.

Lenke til kommentar

Planlegger en “skal se/ha”-liste for høsten, og slik ser den ut foreløpig:

 

Guy Maddin

- Archangel

- The Heart of the World

- Careful

- The Saddest Music in the World

 

Fernando Arrabal

- I Will Walk Like A Crazy Horse

- Viva La Muerte

- The Guernica Tree

 

Peter Greenaway

- Belly of an Architect

- The Draughtsman's Contract

- A Zed and Two Noughts

- The Cook, The Thief, His Wife and Her Lover

 

Ser også stadige anbefalinger av Shuji Terayama og Koji Wakamatsus filmer, men tilgjengeligheten ser ut til å sette en demper på lysten. Eller?

 

Ellers skal Quay-brødrenes, Svankmajers og Lynch' kortfilmer garantert havne i hylla og DVD-spilleren denne høsten.

 

Har man tid og penger til overs, gyver jeg løs på Ken Russell og Glauber Rocha òg.

 

Innspill?

Lenke til kommentar

Nja, eksperimentelle filmer/surrealisme har aldri vært forse, men jeg likte faktisk Archangel og The Heart of the World.

Fernando Arrabal er i mine øyne en smule hypet opp som filmskaper. :-\

 

De to overnevnte japanske filmskaperne har jeg faktisk aldri hørt om. Høres ut som noen flinkisregissører spør du meg. =p

 

Jeg for min del har tenkt å gå til anskaffelse av så og si alle store asiatiske filmer. Alt fra gamle Kurosawa-filmer til nye filmer a lá the Host. Eller hva med HK-filmene til John Woo? Jeg skammer meg egentlig over at jeg har så lite asiatisk film i filmsamlingen min.

Lenke til kommentar

Iransk film er viktig fordi den presenterer en helt særegen stil og form som vi ikke finner andre steder. Den er viktig fordi den gir film mangfold og variasjon. Jeg har inntrykk av at de aller fleste ikke veit om noen stort mer en Hollywood-filmer, og da er det viktig med litt frisk pust fra et land som Iran, som i disse dager blir omtalt enøyd som "islamofascistisk" og det som verre er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...