Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som hvet om noen flere filmet som "Snatch" og "Lock, Stock and Two Smoking barrels"? noe ala Engelske gangsterfilmer. Elsket alt med begge filmene.

Vertfall hvordan alle historiene vikler seg sammen og ikke minst språket!

9086259[/snapback]

Samebob, se her

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Filmer i samme bane som den geniale "The princess bride"? Er i eventyr humør med ungene og den skal de få se og ikke minst vil jeg vise dem "Neverending story".

 

Forresten er Mandy Patinkin er bare helt fantastisk i Princess bride. Han gjorde også underverker for Chicago Hope (serien gikk rett til h.... når han forsvant) og i Criminal Minds gir bare hans tilstedeværelse i scener hele serien en ekstra god atmosfære. En av mine favorittskuespillere, nesten litt merkelig at han ikke er blant de større "navnene"

Lenke til kommentar
Filmer i samme bane som den geniale "The princess bride"? Er i eventyr humør med ungene og den skal de få se og ikke minst vil jeg vise dem "Neverending story".

Ikke så genial som PBride, men moro for ungene; Eragon og muligens Earthsea

 

Edit: Tror unga dine også ville ha godt av å se Labyrinth.

Ridley Scotts Legend er også fin hvis de ikke er blant de aller yngste.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Filmer i samme bane som den geniale "The princess bride"? Er i eventyr humør med ungene og den skal de få se og ikke minst vil jeg vise dem "Neverending story".

9086340[/snapback]

 

Willow, Dungeons and Dragons, Merlin, Legend, Ladyhawk.

 

edit: JEg vil egentlig anbefale deg å lese "The neverending story" for barna dine framfor å vise dem filmen. Vi leste boka først og så filmen når den kom på kino i Norge. Jeg har aldri vært så skuffet som når den filmen endte. Det kan jo selvsagt ha noe med at del 2 kom først i 1990, men uansett; boka er fantastisk og setter fantasien i sving på barn som ikke kan måle seg med film.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
edit: JEg vil egentlig anbefale deg å lese "The neverending story" for barna dine framfor å vise dem filmen. Vi leste boka først og så filmen når den kom på kino i Norge. Jeg har aldri vært så skuffet som når den filmen endte. Det kan jo selvsagt ha noe med at del 2 kom først i 1990, men uansett; boka er fantastisk og setter fantasien i sving på barn som ikke kan måle seg med film.

9087799[/snapback]

Enig så enig. Det er en glimrende bok som burde ha vært lagd på nytt i en ordentlig remake.
Lenke til kommentar

ok, må spesifisere litt. Jeg digget filmen. Men når man har lest boka først så er det så mye man venter på når Del1 plutselig er slutt :( S¨å hvis man ikke har tenkt å lese boka så er det bare å kjøre i vei å se filmen. Men det er en fantastisk bok, og høytlesing fra denne boka er en av mine beste minner fra oppveksten. Kunne gjerne tenke meg å se alle filmene etterhverandre nå. Har aldri sett del2 og del3 av filmene.

Lenke til kommentar

Et lite råd; hold deg unna de. Fryktelige oppfølgere. 3'eren er rett og slett på høyde (muligens ikke rett ordvalg) med Turtles III når det kommer til å ødelegge klassiske barnefilmfranchiser.

 

Badmovies.org - Neverending Story III

 

Til og med undertitlene indikerer på at denne filmen suger:

 

Neverending Story III: Return to Fantasia (UK)

The Neverending Story III: Escape from Fantasia

 

Huh?

 

 

Det eneste festlige med den er at den inneholder en purung Jack Black:

 

neverendingiii1.jpg

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Hm. Men hvis man ikke skal se 2 og 3 så vil jeg definitivt si; ikke se 1ern, les boka. Boka er så utrolig mye mer enn hva filmen klarer i løpet av alt for korte 1 1/2 time + .

 

En annen morsom Jack Black opptreden fra samme tiden er X-files episoden D.P.O. sammen Giovanni Ribisi.

Lenke til kommentar
En av mine favorittskuespillere, nesten litt merkelig at han ikke er blant de større "navnene"

9086340[/snapback]

 

Fyren er tydeligvis en idiot når kameraet er skrudd av.

9087111[/snapback]

 

Hehe, dette kan da også sies om mange av Hollywoods største stjerner :wee:

 

edit: JEg vil egentlig anbefale deg å lese "The neverending story" for barna dine framfor å vise dem filmen. Vi leste boka først og så filmen når den kom på kino i Norge. Jeg har aldri vært så skuffet som når den filmen endte. Det kan jo selvsagt ha noe med at del 2 kom først i 1990, men uansett; boka er fantastisk og setter fantasien i sving på barn som ikke kan måle seg med film.

9087799[/snapback]

 

De kommer nok til å få se filmen. Jeg minnes mine egne fantastiske opplevelser når jeg så filmen som liten. Oppfølgerne har jeg aldri sett, rett og slett fordi alle sier de er forferdelige. Men bøkene kan jeg alltid gå til innkjøp av og lese for dem.

Lenke til kommentar

Film overgår ikke bøker for min del. Det har jo litt med at man selv "regisserer" når man leser bok. Det er ens egen fantasi som "visualiserer" det man leser. Det er vel grunnen til at filmversjoner av bøker aldri blir like god som boken. I hvert fall for min egen del.

 

Men når det kommer til manus så er jeg ofte forundret over hvor gode filmer kan bli når man leser hvor forferdelig manuset man bygger filmen på er.

Lenke til kommentar
Men når det kommer til manus så er jeg ofte forundret over hvor gode filmer kan bli når man leser hvor forferdelig manuset man bygger filmen på er.

9088826[/snapback]

 

Det er jo der en god regissør kommer inn. En god regissør ser scenen/handlingen før den er festet på film. Et godt manus skal ikke lede regissøren. Hvis manuset blir for detaljert vil det binde regissørens visjoner.

Lenke til kommentar
Filmer i samme bane som den geniale "The princess bride"? Er i eventyr humør med ungene og den skal de få se og ikke minst vil jeg vise dem "Neverending story".

 

Forresten er Mandy Patinkin er bare helt fantastisk i Princess bride. Han gjorde også underverker for Chicago Hope (serien gikk rett til h.... når han forsvant) og i Criminal Minds gir bare hans tilstedeværelse i scener hele serien en ekstra god atmosfære. En av mine favorittskuespillere, nesten litt merkelig at han ikke er blant de større "navnene"

9086340[/snapback]

Se Eragon og jeg anbefaler ikke Earthsea som er nevnt tidligere jeg har den selv og den er lang, kjedelig og en dame blir hengt. Ungene dine hadde gått lei etter hvert.

Lenke til kommentar
Hehe, dette kan da også sies om mange av Hollywoods største stjerner happy.gif (Idiot)

 

Tror ikke alltid det stemmer helt. Det er sikkert mange som ikke takler media, og det å få et kamera presset opp i trynet hver gang man går ut en dør. Dermed behandler de journalister dårlig, og blir derfor fremstilt som en idiot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...