Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Den er uansett verdt ett forsøk. Det er ikke uten grunn at den ligger på 11. plass på IMDbs Top 250 liste. Jeg syns filmen var ekstremt spennende og underholdene. Kanskje ikke spesielt den første halvtimen - tre kvarter. Men etter hvert var jeg helt oppslukt. Hadde aldri trodd den kom til å være så underholdene, pga mine tidligere møter med Kurosawas filmer som var tamme saker (Red Beard og Kagemusha). Selv om filmen var rost til helvete, var jeg svært skeptisk på samme måte som du er. Men tror aldri jeg har blitt så positivt overrasket før.

9079553[/snapback]

Den er veldig fangende ja. Men min Kurosawa-favoritt er Yojimbo. Du burde se den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De har ikke akkurat 'fikset' noe. DC betyr bare at regissøren har fått legge til scener som orginalt skulle være med, men som har blitt fjernet under klippingen.

9079940[/snapback]

 

Eventuelt omvendt. Det finnes uendelig mange cuts av både Spielberg's Close Encounter of the Third Kind og Scott's Blade Runner. De har faktisk fjernet noen scener i noen av versjonene, ikke bare for å legge til nye scener. Noen av versjonene er kortere enn originalen. Det samme gjelder for Stone's Alexander. Director's Cut er også der kortere enn originalen.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Så akkurat Zodiac. (Eller dvs, jeg begynte å se den i går, men var så trøtt så jeg måtte legge meg.. så resten i dag :p )

 

Syns den var ganske spennende egentlig. Hva syns dere ?

9077106[/snapback]

Syntes den var veldig spennende selv. Syntes ting tok litt lang tid, men slik er det vel når den er basert på virkelige hendelser. Hadde nok vært mer intens om det var kortere tidsperiode tho, men du kan vel ikke akkurat gå å klage :)

Lenke til kommentar

Så nettopp Flags of Our Fathers og Letters From Iwo Jima back to back, første gangen jeg så begge to. Fantastiske filmer, helt klart de beste filmene i 2006 for min del. Jeg likte Flags of Our Fathers best, Iwo Jima var veldig bra den også, men Flags kommer en neselengde foran fordi den hadde litt annerledes historiefortelling enn bare straight forward krigsfilm.

Lenke til kommentar

Tenkte og se Hanibal nå(Broren min er borte og han har svart tapet og ingen vinduer med svære høytalere) så har jeg jo sett Silence of the Lambs men det er så lenge siden så jeg lurte på om noen kunne kjapt oppsumere hva som har hendt, vis det er sånn at jeg ikke kan se den.

Wao ikke et punktum :D

Lenke til kommentar

manhunter er jo den beste hannibal filmen da, så den bør du se, syns brian cox er en bedre hannibal enn Anthony Hopkins.

 

Red Dragon er ikke så bra, sånn passe, men ikke noe mer, selv kunne jeg ønske jeg så manhunter før jeg så red dragon så jeg hadde fått mest ut av den. men liker du Edward Norton er den sikkert fin.

Lenke til kommentar
Sjekk ut traileren til Vantage Point. Virker veldig lovende. Masse action og kjente skuespillere.

 

Apple Trailer

Flash Trailer

Wmv Trailer

9085675[/snapback]

 

 

Enig, ser skikkelig lovende ut. Var det Lindsay Lohan jeg så der eller innbilte jeg meg det ? :ermm: Var det denne filmen som hun ble kritisert for å møte opp for sent osv muligens ?

 

 

En ting til, "Coming Soon", og så kommer den februar '08 ? Syns ikke det er soon :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...