Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje jeg skulle sagt at jeg har en del monsterfilmer.

Har alle Alien-filmene. Jeg tenkte på Predator, men etter å ha sett Predator 2 i går, ble jeg skuffet.

 

Jeg har også fått lønn, og det betyr at jeg har 500 kroner til filmer. Jeg trenger mer...

 

hehe. :p

9072305[/snapback]

 

Da bør du ta en titt på den meget bra Gwoemul/The Host :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg slo av halvveis. Den traileren avslørte mye mer av handlingen enn jeg er interessert i å vite om på forhånd. Filmen så bra ut, men jeg trenger ikke en oppsummering av de første 40 minuttene i traileren for å få meg til å se filmen.

9075896[/snapback]

Spoilerløs oppsummering = Kevin Bacon kjøper seg en haug med våpen hos John Goodman, shaver hodet og går berserk!

Lenke til kommentar

Var fett å se en film som strekker over mange år, men ikke er spesielt biografisk. Slik som Blow, The Last King of Scottland, Goodfellas, Donnie Brasco. Handlingen i disse er lagt til en lang periode, og er ikke spesielt fokusert på å fortelle en god historie. Men heller å fortelle om en person. Og slikt liker jeg ikke av en eller annen grunn. Zodiac derimot var litt annereldes på det området, selv om mye var lagt til Jake Gyllenhaals karakter sitt liv. Men alikevel mister den for mye av spenningen ved å bli for opphengt i hvordan alt utspilte seg i virkeligheten, i stede for å lage en god, flytende og spennende historie

Lenke til kommentar

Er det verdt å "slite" seg gjennom 3 1/2 time med Seven Samurai (1954) ?

 

Sitter her og lurer på om jeg skal bestille den. Historien virker spennende nok, men som med mange eldre filmer, så går det ofte tregt fremover. Ikke at det alltid er en ulempe, men 3 1/2 time er lenge uansett hvor raskt filmen går frem. Nå er jo dette også en japansk film, noe jeg ikke har så altfor mye kjennskap til, så det er ikke så lett for meg å vite hvordan de er, og var på den tiden...

Lenke til kommentar
Er det verdt å "slite" seg gjennom 3 1/2 time med Seven Samurai (1954) ?

 

Sitter her og lurer på om jeg skal bestille den. Historien virker spennende nok, men som med mange eldre filmer, så går det ofte tregt fremover. Ikke at det alltid er en ulempe, men 3 1/2 time er lenge uansett hvor raskt filmen går frem. Nå er jo dette også en japansk film, noe jeg ikke har så altfor mye kjennskap til, så det er ikke så lett for meg å vite hvordan de er, og var på den tiden...

9079504[/snapback]

Den mangler kanskje ting som griper om oppmerksomheten hvert 15. sekund slik MTV-generasjonen er vokst opp med, men jeg mener allikevel at filmen vel verdt pengene. Historien er spennende, karakterene gode, og hvis man ønsker å begynne med å se film som ikke 100% mainstream, er 7 samurai en god plass å starte. En film som bør sees med åpent sinn, så det kommer ganske mye an på deg som person også.

Lenke til kommentar

Den er uansett verdt ett forsøk. Det er ikke uten grunn at den ligger på 11. plass på IMDbs Top 250 liste. Jeg syns filmen var ekstremt spennende og underholdene. Kanskje ikke spesielt den første halvtimen - tre kvarter. Men etter hvert var jeg helt oppslukt. Hadde aldri trodd den kom til å være så underholdene, pga mine tidligere møter med Kurosawas filmer som var tamme saker (Red Beard og Kagemusha). Selv om filmen var rost til helvete, var jeg svært skeptisk på samme måte som du er. Men tror aldri jeg har blitt så positivt overrasket før.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om en ting?

 

Filmer som har "Directors cut" i/med i tittelen, er det filmer som er "fikset" på nytt av regisøren?

 

F.eks: Har selv Tears of the sun, med oppdaget nå at det er en directors cut ute. Og lurer på om det er verdt pengene, kanskje de har fikset noen av tabbene jeg så i den "første"?

 

Noen som har noen meninger om dette?

Lenke til kommentar
Er det verdt å "slite" seg gjennom 3 1/2 time med Seven Samurai (1954) ?

 

Sitter her og lurer på om jeg skal bestille den. Historien virker spennende nok, men som med mange eldre filmer, så går det ofte tregt fremover. Ikke at det alltid er en ulempe, men 3 1/2 time er lenge uansett hvor raskt filmen går frem. Nå er jo dette også en japansk film, noe jeg ikke har så altfor mye kjennskap til, så det er ikke så lett for meg å vite hvordan de er, og var på den tiden...

9079504[/snapback]

En av de beste filmene som er laget etter min mening. Akira er fantastisk.

 

Kjøp Bertoluccis "1900" også, og du har over 9 timer med filmepos fremfor deg.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Filmer som har "Directors cut" i/med i tittelen, er det filmer som er "fikset" på nytt av regisøren?

F.eks: Har selv Tears of the sun, med oppdaget nå at det er en directors cut ute. Og lurer på om det er verdt pengene, kanskje de har fikset noen av tabbene jeg så i den "første"?

De har ikke akkurat 'fikset' noe. DC betyr bare at regissøren har fått legge til scener som orginalt skulle være med, men som har blitt fjernet under klippingen. Som oftest av komersielle grunner. F.eks for å få ned spilletiden, som generelt vil gi filmen et større publikum. Eller fjerne scener for å få ned aldersgrensen, og dermed åpne opp markedet for enda en aldersgruppe.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Jeg bare la merke til at i den orginale filmen manglet et par scener, som gjorde at jeg fikk et lite "wtf" utrykk. Noe hadde plutselig hendt, men det var ingen scene som viste at det hendte...

 

Så jeg håper det er fikset i denne videoen. Men det er litt kjipt å måtte kjøpe den, bare for å få sjekket det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...