Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har nettopp skaffet meg Flags of our Fathers og Letter from Iwo Jima.

Har planer om å se en av de i kveld, men vet ikke hvilken jeg skal se først.

 

Noen som har noen formeninger om hvilken rekkefølge jeg skal se de i?

9043550[/snapback]

 

Flags of our fathers først så letters from iwo jima

9043651[/snapback]

 

Da blir det Flags of our Fathers i kveld da. Håper det er gode lydeffekter på den. Kan skru opp litt ekstra i kveld siden jeg er alene hjemme. :D

Lenke til kommentar

Hva synes folk om A Scanner Darkly?

Må selv si at dette var litt av en film, har ikke lest novellen den er basert på, men filmen er iallefall fantastisk! Morsomt å se noe anerledes, tenker da selvfølgelig på animasjonen+rotoskopinga som gir den en helt spesiell effekt.

 

For de av dere som ikke har sett filmen ser den iallefall slik ut:

Scanner2.jpg

large_20061110004122_30.jpg

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Plot

 

In the near future ("seven years from now", presumably meaning seven years from whenever one is watching the film), America has lost the war on drugs. A highly addictive and debilitating illegal drug called Substance D, distilled from small blue flowers, has swept across the country. In response, the government develops an invasive, high-tech surveillance system and puts in place a network of informants and police narcotics agents.

 

fra wiki

 

Mange har sikkert sett den, så var kanskje litt dumt å skrive så mye om den, men men, anbefales til alle!

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar
tja, det er ikke så mye skyting i noen av filmene, så det er ikke noe Black Hawk Down film, filmen er vel mer, Jarhead møter saving private ryan.

9044554[/snapback]

 

Har sett Flags of our Fathers nå. Var en veldig bra film. Skildret veldig godt hvordan det er å komme tilbake å bli kalt helt. Ikke så enkelt.

Syntes faktisk det var ganske mye skyting jeg. Men så hadde jeg veldig få forventninger til den biten da.

Lenke til kommentar
ja det er en del, men det er jo langt fra noe action film som SPR

 

letters from iwo jima er ENDA bedre

9045505[/snapback]

 

Selvsagt SPR handler jo mer om hvordan det var i felten. Flags of our Fathers er en film som skildrer mer hvordan det er å komme hjem igjen.

 

Hvis Letter from Iwo Jima er enda bedre gleder jeg meg skikkelig. :w00t:

Lenke til kommentar
ja det er en del, men det er jo langt fra noe action film som SPR

 

letters from iwo jima er ENDA bedre

9045505[/snapback]

Var det mer fokus på krigshandlingene i Letter from Iwo Jima enn i flags?

9046637[/snapback]

 

ikke noe mer skyting, men mer militært, du ser hele strategien til japsene osv også er du jo på øya nesten hele tiden, mens i flags of our fathers flyr du frem og tilbake

Lenke til kommentar
Kommer an på hvem du vil holde med når du er ferdig.. Ser du Letter of Iwo Jima til slutt, kan du bli forbanna på deg selv for å ha sett den første.. :p

9043562[/snapback]

 

Jeg tar den først fra amerikansk synsvinkel så fra japansk.

 

Har vi noen tilsvarende filmer som viser handlingen sett fra Tysk og Russisk side under ww2?

 

Der Untergang er den enste jeg kan komme opp med i øyeblikket.

9043686[/snapback]

 

Stalingrad ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...