Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

^Nå har ikke jeg sett så mange filmer av han, men det jeg har sett er ganske bra. (The Untouchables)

 

Så forresten 300 for første gang i dag. Skjønner ikke at mange synes det er så bra. Er jo bare 120 minutter med slowmotion fighting. Nei, det var skuffende greier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
^Nå har ikke jeg sett så mange filmer av han, men det jeg har sett er ganske bra. (The Untouchables)

 

Så forresten 300 for første gang i dag. Skjønner ikke at mange synes det er så bra. Er jo bare 120 minutter med slowmotion fighting. Nei, det var skuffende greier.

9033621[/snapback]

Er det ikke Cage som spiller i The Untouchables og ikke Costner??

Lenke til kommentar
^Nå har ikke jeg sett så mange filmer av han, men det jeg har sett er ganske bra. (The Untouchables)

 

Så forresten 300 for første gang i dag. Skjønner ikke at mange synes det er så bra. Er jo bare 120 minutter med slowmotion fighting. Nei, det var skuffende greier.

9033621[/snapback]

Er det ikke Cage som spiller i The Untouchables og ikke Costner??

9033852[/snapback]

 

Nope, Costner.

Lenke til kommentar

Ventet en film som i hvertfall kunne klare å imponere meg på det du sier den nettop handler om. 300 modige og fryktløse spartanere. Men når slosscenen er det eneste som fungerer, så holder ikke det for min del. Skuespillet var mildt sagt elendig. Alle talene og snakket om frihet før hver kamp ble så patetisk at jeg nesten ikke klarte å se på. Det eneste de virkelig klarte å overbevise meg med bortsett fra slossingen, var krigsropene deres.

Endret av manamind
Lenke til kommentar
Så nettopp Open range som tidligere hadde gått meg mer eller mindre hus forbi da den kom.

 

Elsket hele filmen og Costner gjør kanskje sin beste film.

 

Og forresten, er det bare jeg som liker Costner? Har alltid gjort det og det virker som de fleste ignorerer ham som skuespiller.

9033129[/snapback]

 

Costner er utrolig flink. Han kan gjøre så mange dårlige roller han vil, personlig vil jeg spesielt huske han for hans rolle i Dances With Wolves.

 

Hans rolle i The Untouchables er heller ikke så dårlig.

 

Jeg ble ufattelig skuffet over Fargo. Mesterverk, neppe.

 

En middelmådig film som blir løftet opp av Buscemi, Macy og til dels Stormare er heller mer korrekt.

 

Er det noen Fargo fantaster her som kan "opplyse" meg om hva som gjør denne filmen til et mesterverk? (#114/top250 fra imdb.com)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Det som gjør Fargo til en kongefilm er fantastiske karakterer og en herlig beksvart humor. Når ikke helt opp til The Big Lebowski, men det er nok Coen-brødrenes nest beste.

9034808[/snapback]

 

Det er mulig dere sier noe der.

 

Karakterene i filmen var jo totalt uten dybde uansett hvor morsomt det var å se Stormare i en slik rolle.

 

Problemet mitt er heller det at jeg klarer å se kvalitetene i filmen, men for min egen del blir det hele litt "oppskrytt".

 

Nå har jeg ikke sett The Big Lebowski, men jeg skal sjekke den ut.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Angående 300, så sender genarlen hjem en soldat med ødelagt øye. Han sier han må gi beskjed til adlen at de må gjøre seg klar til krig mot perserene. Og helt i slutten av filmen ser du at han har samlet en hær.

 

 

får vi kanskje en forsettelse? Eller er det bare jeg som drømmer :love:

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar

Jeg skal se Fargo i dag med en kamerat. Ingen av oss har sett den. Begge elsket The Big Lebowski

 

Kameraten min går alltid å mumler på et eller annet sitat fra The Big Lebowski! :!: Utrolig mye god dialog i den filmen altså!

 

"That Rug Really Tied the Room Together"

 

En annen fin film fra Coen brødrene er O Brother, Where Art Thou?

http://www.imdb.com/title/tt0190590/

 

Gjett om jeg skal se mer Coen filmer fremover :thumbup:

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Jeg synes absolutt Fargo er en god film, men den når ikke opp til mine fire Coen favoritter, The Big Lebowski, O Brother, Where Art Thou?, Raising Arizona, og The Man Who Wasn't There, som jeg ville rangert i skrevet rekkefølge, med ett lite hopp mellom The Big Lebowski og O Brother, og igjenn ett lite hopp ned fra Raising Arizona til The Man Who Wasn't There. Fargo følger ikke langt etter på en femteplass. Ellers synes jeg Barton Fink nesten er på høyde med Fargo, mens det er ett lite stykke ned til Blood Simple, som for meg ender på over midels, Miller's Crossing likte jeg av en eller flere grunner ikke, den traff meg bare ikke.

All over, ser jeg på meg selv som en fan av Coen-brødrenes filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...