Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan film kanaler på tv synes dere er best? Av de jeg har sett en del på så lener jeg mot film kanalene til Canal+. Mye bra der, både blockbustere og mer smale filmer. Tv1000 har også mye bra.

9026331[/snapback]

 

Glem TV2 sin filmkanal i allefall. Det går vel så og si èn god film hvert millennium der.

Lenke til kommentar
Glem TV2 sin filmkanal i allefall. Det går vel så og si èn god film hvert millennium der.

9026926[/snapback]

 

Er filmkanalen der for å vise filmer som har fått skryt i årevis som Citizen Kane? Casablanca?

 

Svaret er desverre nei. TV2 filmkanalen er laget for å dra interessen til flest mulig folk på en gang, samme hvilken film de sender så lenge alle aldersgrupper kan se på den, do you catch my drift?

Lenke til kommentar

Har vurdert om jeg skulle skaffe TV2s filmkanal men det er ikke mye og hente der altså? Trenger vell strengt tatt ikke flere filmkanaler, har disse nå: Canal+ film 1 2 og 3, TV1000 nordic acion family og classic, Hallmark, Showtime.

TV1000 kanalene har jeg ikke bestillt og betaler heller ikke får de, snodi sak det. Men takk da viasat!

Lenke til kommentar
Glem TV2 sin filmkanal i allefall. Det går vel så og si èn god film hvert millennium der.

9026926[/snapback]

 

Er filmkanalen der for å vise filmer som har fått skryt i årevis som Citizen Kane? Casablanca?

 

Svaret er desverre nei. TV2 filmkanalen er laget for å dra interessen til flest mulig folk på en gang, samme hvilken film de sender så lenge alle aldersgrupper kan se på den, do you catch my drift?

9026992[/snapback]

 

I starten ble det nevnt masse storfilmer, og folka som hadde styringa virket veldig film-engasjerte. Jeg skjønner godt at de bare MÅ vise en del drittfilmer også, da det blir utrolig dyrt å vise store, gode filmer hele tiden. Men liksom, kan de ikke engang putte en god film på kvelden i helgene? Jeg sjekker da ofte innom kanalen når jeg switcher forbi, og jeg har vel kommet borti to-tre filmer, i løpet av hele Filmkanalens liv, som faktisk er temmelig gode. Resten er ikke bare dårlige - de er jo filmer som man knapt har hørt om. Film som kom rett på TV for 20-30 år siden. De viser til og med gamlere filmer enn dem TCM viser! Greit nok at de er gamle - finnes mange gode gamle filmer - men FAEN! De viser gamle filmer som sikkert var middelmådige i sin tid!

 

Thrusthamster: Klart Naked Gun sin. Hawaii Five-O er bare masse patetisk filmføring, som enhver (utrolig dårlig) amatør-filmskaper kunne laget. Naked Gun introen er ikke seriøs heller. Helt klart den som er best i min bok. :yes:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Hvilken av disse to introene er best?

 

http://www.youtube.com/watch?v=x8BThCLmLCg

 

eller

 

http://www.youtube.com/watch?v=507vsWgvPzU

 

?

9027164[/snapback]

Hawaii 5-O vinner glatt på en av tidenes beste tittel-låter for TV, sånn i farta er Mission Impossible-temaet det eneste jeg kommer på på samme nivå.

Og uten serien ville Radio Birdman aldri gjort tribute'n/cover'en Aloha Steve & Danno.

Lenke til kommentar
Steiketa for en rating Ratatouille har fått da :hmm:

 

Ingenting negativt mot Ratatouille (har ikke sett den enda), men jeg synes jeg begynner å se en dårlig trend på IMDb hvor folk stemmer 10 uten å ofre en eneste refleksjon over hva høyest mulig karakter burde innebære. I mine øyne er det kun de færreste filmer som er så perfekt at de fortjener 10. At folk uhemmet stemmer 10 går utover hele rating system (inkl. Top 250) og det er vanskelig å ta en films IMDb-karakter seriøst lenger.

 

Faktisk er det slik at jeg nå heller går på en films karakterside og ser på Top 1000 voters i stedet for. Den gir faktisk en langt mer nyansert karakter og jeg er ganske overbevist om at disse stemmerene gjør en litt mer veloverveid stemmegivning.

Lenke til kommentar

Når det gjelder ratinger, jeg har lyst til å finne adressen til alle de som stemte 1 på Brokeback Mountain og... få dem til å endre stemmen. 10% av alle de som stemte på Brokeback stemte 1! 44,3% stemte 10.

 

EDIT:

At folk uhemmet stemmer 10 går utover hele rating system (inkl. Top 250) og det er vanskelig å ta en films IMDb-karakter seriøst lenger.

9032923[/snapback]

På IMDb så står det at 10 er definert som "excellent" og 1 er definert som "awful", ikke at 10 er "the best movie of all time" som mange synes å mene.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
På IMDb så står det at 10 er definert som "excellent" og 1 er definert som "awful", ikke at 10 er "the best movie of all time" som mange synes å mene.

 

Ok, men poenget mitt er egentlig fremdeles det samme. Andelen som stemmer 10 er overdominerende.

Lenke til kommentar

Så nettopp Open range som tidligere hadde gått meg mer eller mindre hus forbi da den kom.

 

Elsket hele filmen og Costner gjør kanskje sin beste film.

 

Og forresten, er det bare jeg som liker Costner? Har alltid gjort det og det virker som de fleste ignorerer ham som skuespiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...