Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg så nettopp Find Me Guilty med Vin Diesel. Jeg har ikke spesielt sansen for fyren i utgangspunktet da jeg så filmen men etter å ha sett denne filmen så...jeg vet da faen egentlig, det gjorde godt rett og slett å se han i en annen rolle en de standard A4-action-masseprodusert tingene han har vært med på før. Og hjelp og trøst for en film! Jeg storkoste meg med Vin Diesel i hovedrollen. Det er lenge siden jeg har sett en så bra film, den gikk rett hjem hos meg. Jeg har faktisk sansen for Vin Diesel etter denne filmen :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brita Møystad Engseth kommenterer norske anmelderes syn på Hollywood-filmer i kjølvannet av Transformers:

 

Dagbladet: Frykten for Hollywood

9014439[/snapback]

 

Dette er så fryktelig godt sagt og det stemmer enda bedre...

 

Et annet spørsmål er om en filmanmelder skal anmelde alt. Idéen om en objektiv filmanmelder er kun det, en idé, og har ingenting med virkeligheten å gjøre. Er det riktig å sende Ingunn Økland eller Vegard Larsen på The Transformers? Eller meg på Away From Her, en film om et eldre ektepar og hva de gjør når den ene får Alzheimer? Når vår anmelderhistorie avslører at vi i utgangspunktet ikke er begeistret for slike filmer?

 

I en perfekt filmanmelderverden ville en kulturredaksjon ha spesialiserte filmanmeldere, slik de har når det gjelder musikk. Sender man en hip-hop-anmelder på en klassisk konsert? Eller en jazzanmelder på en metal-konsert? Slik det er nå, er det rene Lotto-trekningen om en film får den anmelderen filmen fortjener.

Lenke til kommentar

Poenget er at vi må få nyanserte filmanmeldelser, ikke bare alt sett fra en enkelt side. Det kommer mye bra fra Hollywood, men også mye søppel. Å bare ha Hollywood-elskere til å anmelde filmer derifra, ville trolig bli vel så kjedelig i lengden som hvis alle hadde det for hat.

Lenke til kommentar

Huff, jeg gruer meg nesten til å se Simpsons på kino. Jeg er redd jeg faktisk kommer til å bli bært ut av kinoen i en likpose etter at latteren har tatt livet av meg. Nå ser det attpåtil ut som jeg skal se den med bestekompisen, som for noen år siden flyttet til østlandet. Å se komedier med han forbedrer filmopplevelsen så enormt, siden fyren ler av alt og latteren har en smittende effekt.

 

Det er merkelig hvordan filmopplevelser kan variere alt fra hvem man ser dem med.

 

Simpsons kommer til å bli genial. Jeg lo meg ihjel når jeg så trailer før Die Hard 4.0.

 

Spider-pig, spider-pig. Does what ever a Spider-pig does.......NANA Here comes the spider-pig :green:

 

 

I am voted to lead, not read - The Governator

Lenke til kommentar
Det er som om norske filmanmeldere er engstelige for store, enkle følelser og spektakulære fortellinger som handler om kampen mellom det onde og det gode. De foretrekker av uforståelig årsaker finsk-iranske samproduskjoner om Ivan som en dag går ut for å kjøpe melk og blir forfulgt av en gjeter, og så går det tre timer før det skjer noe igjen. Eventuelt små, norske filmer som stort sett handler om triste mennesker i 70-tallsinspirerte leiligheter med eksistensielle problemer og uforståelig dialog (den ukritiske bruken av femmere og seksere i forbindelse med norske filmer er også helt bisarr – rent statitisk tyder det på at Norge er et av verdens fremste filmland, og at for eksempel en film som «Hawaii, Oslo» i tiår fremover skal kjøpes og plasseres med ærefrykt ved siden av «Gudfaren», men det er en annen sak).

 

QFT!

Lenke til kommentar
Huff, jeg gruer meg nesten til å se Simpsons på kino.

 

Why are we doing nudity on the Simpsons Movie? Because we can!

 

If you are a hardcore fan, we will revard you

Mye spennende.

 

Intervju med Matt:

http://atvs.vg.no/player/rampelys/10113-ho...der-verden.html

 

http://www.youtube.com/watch?v=yvejPjrt2Uk <-- Mer fra filmen!

http://www.youtube.com/watch?v=28D874hsUCs

 

:dribble:

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...