Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte The Shawshank Redemption i dag og ble rett og slett overrasket over den elendige oversettelsen av den på coveret. De har prestert å kalle den for Frihetens Regn! :ohmy:

 

Skjønner ikke hvordan det har noe med Shawshank Redemption å gjøre. :hmm:

 

 

Fikk du ikke med deg hvor glad Andy var når han klarte å krype ut til friheten (og regnet)?

 

Lenke til kommentar
Kjøpte The Shawshank Redemption i dag og ble rett og slett overrasket over den elendige oversettelsen av den på coveret. De har prestert å kalle den for Frihetens Regn! :ohmy:

 

Skjønner ikke hvordan det har noe med Shawshank Redemption å gjøre. :hmm:

 

 

Fikk du ikke med deg hvor glad Andy var når han klarte å krype ut til friheten (og regnet)?

 

9003469[/snapback]

 

Joda, men jeg mener at oversettelsen av tittelen ikke har noe med orginal tittelen å gjøre. Synes heller de skulle ha kalt filmen The Shawshank Redemption eller Shawshank Frelsen.

Lenke til kommentar
Joda, men jeg mener at oversettelsen av tittelen ikke har noe med orginal tittelen å gjøre. Synes heller de skulle ha kalt filmen The Shawshank Redemption eller Shawshank Frelsen.

 

At norske titteloversettelser ikke har noe med originaltittelen å gjøre er vel ikke akkurat noe nytt da. Har glatt sett verre titteloversettelser.

Lenke til kommentar
Joda, men jeg mener at oversettelsen av tittelen ikke har noe med orginal tittelen å gjøre. Synes heller de skulle ha kalt filmen The Shawshank Redemption eller Shawshank Frelsen.

 

At norske titteloversettelser ikke har noe med originaltittelen å gjøre er vel ikke akkurat noe nytt da. Har glatt sett verre titteloversettelser.

9003578[/snapback]

 

Ja. Var egentlig en filleting å henge seg opp i. Men jeg syntes en sånn film skulle fått litt bedre oversettelse.

 

Men over til noe annet. Fant nettopp ut at jeg hadde kjøpte feil film i dag. :hmm:

Hadde allerede A Fistful of Dollars og The Good, The Bad and The Ugly og tenkte jeg skulle kjøpe den tredje filmen i "triologien". Husket ikke helt hva den hette så jeg tok en sjanse på A Fistful of Dynamite. Fant ut først når jeg kom hjem at det var For A Few Dollars More jeg skulle ha kjøpt.

Lenke til kommentar

Vet at den regnes som bra, og vil derfor se den, men er ikke så altfor glad i krigsfilmer, så da vet jeg ikke om jeg orker det nå...

 

Noen som kan fortelle fortelle meg hvordan A Clockwork Orange er. Plottet virker ganske idiotisk. Men den ligger på 50# på IMDb, så da må det være noe ved den som er bra?

Endret av manamind
Lenke til kommentar

Så så jeg War of the worlds igjen. God underholdning der.

 

Hadde bassen så høyt at filmer og hyller føk veggemellom, haha.

 

Ooooog så funderte jeg på å se Armegeddon, tror nemlig ikke jeg har sett den, og nå føler jeg for noe i den sjangeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...