Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dialogene i Death Proof var noe annerledes enn i andre Tarantino-filmer, men svært gode. I denne filmen er dialogene som regel mellom kvinner... Det å skrive kvinnelige dialoger er nok ingen enkel jobb for en mann, men Tarantino har klart det svært bra. Det er vel få menn som får overhøre en skikkelig "jenteprat" i virkeligheten, men dialogene i filmen virket ikke helt utenkelige for meg.

Endret av Mr. Bakke
Lenke til kommentar

Har akkurat sett Sicko, og er ganske imponert.

Fått intrykk av at dette er et ganske anti Michael-Moore forum, men denne dokumentaren gjorde inntrykk på meg.

Håper den får mye oppmerksomhet i USA og vil føre til endringer i helsepraksisen dems som virker helt på jordet.

Lenke til kommentar
Jeg søkte på Imdb etter Hanibal da denne dukket opp : Manhunter(198*) (usa Working Title: "Red Dragon: The Curse of Hannibal Lecter").

Er dette den første filmen i Hanibal serien? Har den i det hele tatt noe med de andre og gjøre?

8989935[/snapback]

Manhunter og Red Dragon (2002) er bassert på samme bok, Red Dragon av Thomas Harris. Red Dragon er altså en remake av Manhunter. Eller en nytolkning av boken om du vil. Jeg har ikke lest boken så jeg kan ikke si noe om hvilken av filmene som er mest tro til historien.

I Manhunter har vi William Petersen (CSI) i rollen som Will Graham.

Jeg vil si at som standalone så bruker man langer tid på å komme inn karakterhistorikken enn man gjør i Red Dragon. Skal man sammenlikne filmene forøvrig er det vel ganske tydelig at de kommer fra veldig forskjellige tidsepoker. Som triologi (quadrologi?) er nok Red Dragon, Silence of the Lambs og Hannibal mer lik hverandre, men det er artig å få meg seg Manhunter også for sammenlikning. Hanibal Rising er forøvrig den siste boken (og filmen) i serien selvom den tar for seg starten av historien. Hvilken rekefølge man bør se filmene om man har lyst på en liten maraton er jeg sannelig ikke sikker på. rekkefølgen bøkene er skrevet i er Manhunter/Red Dragon, Silence..., Hannibal og så Hannibal rising mens inspillingen av fimene går helt hultert i bulter. So..... ;)

Liker du å se orginaler og remake kan jeg anbefale å se Manhunter før The Red Dragon (hvis du ikke allerede har sett den).

Lenke til kommentar

disse fikk jeg i dag

the thing

bullshit sesong 3

airplane 1&2 box

from dusk til dawn

italien job colletion 69 og 03

thief

back to the future trilogy

ST: Namesis

ST: voyage home

lethal weapon colletion alle 4 filmene

the sting

clersks 2

ace ventura 2

ST: Final forntere

Police academy 20th anniversaty edition

ST: first contact

ST: wrath of khan

the patriot extended cut

end of days

Congo

ST: Generation

ST: search for spock

apollo 13

Ghost in the shell

Face/off

La Confidential

Blues Brothers

the terminator tin packeding

in the line of fire

Silverado

ST: insurection

shark tale

Blazing saddles

The rocky horror picture show 2 disc

ST: undiscoverd county

edit 35 var det, ikke 38

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Sidene er jo slått sammen så stort sett alle har vel gått over til 3.0 og det er jo ingen grunn til å oppdatere den gamle databasen, vet faktisk ikke om det går hvis man prøver heller for å si det sånn. Men de skal jo også ha slått sammen den gamle og den nye databasen + at de fjernet en hel haug med filmer som ikke hørte hjemme i databasen...

Edit:

Hva er det som er så moro med DVD Profiler? Jeg har ikke noe erfaring med programmet, er det ikke bare sånn at man legger inn alle DVDene man eier så man får oversikt over dem?

Jeg har funnet ut at det er fryktelig lett og bli veldig avhengig av det for å si det sånn, kan for sitte og dille med det i noen timer når jeg først setter i gang...

Nå kan man jo også legge inn bilder av cast/crew osv. så har tatt meg selv i å bli sittende å legge inn bilder i hue og ræva i noen timer når jeg først har startet :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Sidene er jo slått sammen så stort sett alle har vel gått over til 3.0 og det er jo ingen grunn til å oppdatere den gamle databasen, vet faktisk ikke om det går hvis man prøver heller for å si det sånn. Men de skal jo også ha slått sammen den gamle og den nye databasen + at de fjernet en hel haug med filmer som ikke hørte hjemme i databasen...

Edit:

Hva er det som er så moro med DVD Profiler? Jeg har ikke noe erfaring med programmet, er det ikke bare sånn at man legger inn alle DVDene man eier så man får oversikt over dem?

Jeg har funnet ut at det er fryktelig lett og bli veldig avhengig av det for å si det sånn, kan for sitte og dille med det i noen timer når jeg først setter i gang...

Nå kan man jo også legge inn bilder av cast/crew osv. så har tatt meg selv i å bli sittende å legge inn bilder i hue og ræva i noen timer når jeg først har startet :)

8994644[/snapback]

Må trolig skaffe meg 3.0 jeg også da. :hmm:

Litt dumt at jeg må få pappa til å betale hele tiden. :(

Lenke til kommentar

For en opptur.

Die Hard 4.0 har virkelig alt.

F-35 jagerflysekvens

Babes (Maggie Q og Winstead)

Action (McClane holder koken)

Effekter... og badguy Timothy Olyphant, som jeg synes kan se "slem ut" på en rimelig troverdig måte.

Dette er ikke en anmeldelse, bare min mening om hvor kickass Die Hard 4.0 var.

Våpenlydene var særdeles herlig denne gang, nesten like bra som i Heat.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...