edds Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Så nettopp Death Proof. DÆVEN, så kul den var. Må se den igjen snart. Stilig dialog, tøffe actionsekvenser og stilig plot. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Dialogene i Death Proof var noe annerledes enn i andre Tarantino-filmer, men svært gode. I denne filmen er dialogene som regel mellom kvinner... Det å skrive kvinnelige dialoger er nok ingen enkel jobb for en mann, men Tarantino har klart det svært bra. Det er vel få menn som får overhøre en skikkelig "jenteprat" i virkeligheten, men dialogene i filmen virket ikke helt utenkelige for meg. Endret 2. juli 2007 av Mr. Bakke Lenke til kommentar
O.J Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Har akkurat sett Sicko, og er ganske imponert. Fått intrykk av at dette er et ganske anti Michael-Moore forum, men denne dokumentaren gjorde inntrykk på meg. Håper den får mye oppmerksomhet i USA og vil føre til endringer i helsepraksisen dems som virker helt på jordet. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg er ikke imot Michael Moore, syns han er en ganske dyktig mann. Gleder meg til å se Sicko, har store forhåpninger. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg søkte på Imdb etter Hanibal da denne dukket opp : Manhunter(198*) (usa Working Title: "Red Dragon: The Curse of Hannibal Lecter").Er dette den første filmen i Hanibal serien? Har den i det hele tatt noe med de andre og gjøre? 8989935[/snapback] Manhunter og Red Dragon (2002) er bassert på samme bok, Red Dragon av Thomas Harris. Red Dragon er altså en remake av Manhunter. Eller en nytolkning av boken om du vil. Jeg har ikke lest boken så jeg kan ikke si noe om hvilken av filmene som er mest tro til historien. I Manhunter har vi William Petersen (CSI) i rollen som Will Graham. Jeg vil si at som standalone så bruker man langer tid på å komme inn karakterhistorikken enn man gjør i Red Dragon. Skal man sammenlikne filmene forøvrig er det vel ganske tydelig at de kommer fra veldig forskjellige tidsepoker. Som triologi (quadrologi?) er nok Red Dragon, Silence of the Lambs og Hannibal mer lik hverandre, men det er artig å få meg seg Manhunter også for sammenlikning. Hanibal Rising er forøvrig den siste boken (og filmen) i serien selvom den tar for seg starten av historien. Hvilken rekefølge man bør se filmene om man har lyst på en liten maraton er jeg sannelig ikke sikker på. rekkefølgen bøkene er skrevet i er Manhunter/Red Dragon, Silence..., Hannibal og så Hannibal rising mens inspillingen av fimene går helt hultert i bulter. So..... Liker du å se orginaler og remake kan jeg anbefale å se Manhunter før The Red Dragon (hvis du ikke allerede har sett den). Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 mohahahahahaha se hva jeg måtte hente på posten i dag sekken veide til og med litt(ikke mye da, kanskje 5kg eller noe tilsammen 38 pakker, 37 fra play og 1 fra amazon.com/uk Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 He He He, genialt. Neste stopp er vel at det kommer egen postbil hjem på døra di Lenke til kommentar
agasøster Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Du er syk du:P Noen gode filmer da? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) disse fikk jeg i dag the thing bullshit sesong 3 airplane 1&2 box from dusk til dawn italien job colletion 69 og 03 thief back to the future trilogy ST: Namesis ST: voyage home lethal weapon colletion alle 4 filmene the sting clersks 2 ace ventura 2 ST: Final forntere Police academy 20th anniversaty edition ST: first contact ST: wrath of khan the patriot extended cut end of days Congo ST: Generation ST: search for spock apollo 13 Ghost in the shell Face/off La Confidential Blues Brothers the terminator tin packeding in the line of fire Silverado ST: insurection shark tale Blazing saddles The rocky horror picture show 2 disc ST: undiscoverd county edit 35 var det, ikke 38 Endret 3. juli 2007 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Ai Ai Ai, mange perler der. Er en smule missunnelig jahm. Gikk det hardt utover lommeboken eller? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Gjennomsnittlig 52 kr per film altså.. ikke værst det Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Nei ikke dårlig det. Hvor ble de kjøpt da? Edit: djeezez det står jo over da... Endret 3. juli 2007 av Snerk Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 jepp, men jeg måtte laste ned og kjøpe den nye versionen av DVD profiler da den gammle da de har slutta å oppdatere den gammle. tok meg en stund å legge til alle filmene Lenke til kommentar
Manx Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Ja det tar tid, men fy faen hvor godt det når man er ferdig med moroa Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 ser også ut som de har sluttet å legge til titler også på gammle profiler, flere av filmene jeg hadde som den gammle ikke fant, fant den nye Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hva er det som er så moro med DVD Profiler? Jeg har ikke noe erfaring med programmet, er det ikke bare sånn at man legger inn alle DVDene man eier så man får oversikt over dem? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Sidene er jo slått sammen så stort sett alle har vel gått over til 3.0 og det er jo ingen grunn til å oppdatere den gamle databasen, vet faktisk ikke om det går hvis man prøver heller for å si det sånn. Men de skal jo også ha slått sammen den gamle og den nye databasen + at de fjernet en hel haug med filmer som ikke hørte hjemme i databasen... Edit: Hva er det som er så moro med DVD Profiler? Jeg har ikke noe erfaring med programmet, er det ikke bare sånn at man legger inn alle DVDene man eier så man får oversikt over dem? Jeg har funnet ut at det er fryktelig lett og bli veldig avhengig av det for å si det sånn, kan for sitte og dille med det i noen timer når jeg først setter i gang... Nå kan man jo også legge inn bilder av cast/crew osv. så har tatt meg selv i å bli sittende å legge inn bilder i hue og ræva i noen timer når jeg først har startet Endret 3. juli 2007 av Manx Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Sidene er jo slått sammen så stort sett alle har vel gått over til 3.0 og det er jo ingen grunn til å oppdatere den gamle databasen, vet faktisk ikke om det går hvis man prøver heller for å si det sånn. Men de skal jo også ha slått sammen den gamle og den nye databasen + at de fjernet en hel haug med filmer som ikke hørte hjemme i databasen... Edit: Hva er det som er så moro med DVD Profiler? Jeg har ikke noe erfaring med programmet, er det ikke bare sånn at man legger inn alle DVDene man eier så man får oversikt over dem? Jeg har funnet ut at det er fryktelig lett og bli veldig avhengig av det for å si det sånn, kan for sitte og dille med det i noen timer når jeg først setter i gang... Nå kan man jo også legge inn bilder av cast/crew osv. så har tatt meg selv i å bli sittende å legge inn bilder i hue og ræva i noen timer når jeg først har startet 8994644[/snapback] Må trolig skaffe meg 3.0 jeg også da. Litt dumt at jeg må få pappa til å betale hele tiden. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) For en opptur. Die Hard 4.0 har virkelig alt. F-35 jagerflysekvens Babes (Maggie Q og Winstead) Action (McClane holder koken) Effekter... og badguy Timothy Olyphant, som jeg synes kan se "slem ut" på en rimelig troverdig måte. Dette er ikke en anmeldelse, bare min mening om hvor kickass Die Hard 4.0 var. Våpenlydene var særdeles herlig denne gang, nesten like bra som i Heat. Endret 3. juli 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå