Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gangster/organisert kriminalitet film liksom? Eller er det noe mer spesifikt med Pulp Fiction du er ute etter?

8984386[/snapback]

Stemmer det, som ikke er så "straight forward" på en måte, altså ikke lik "alle" andre filmer. Slik som Pulp Fiction skiller seg ut, ved at den er spesiell. De som har sett den skjønner godt hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Så LOTR 1+2 idag, også kom jeg til å tenke på:

Hvorfor lagde akkurat Peter Jackson denne monsterfilmen? Hva var han kjent for før LOTR? Splatterfilmer som Bad Taste og Braindead..hva fikk Hollywood til å kaste millioner av dollar på ham, og hvordan visste de at han kom til å lage den mest storslagne fantasyfilmen noensinne, på forhånd?

Jeg mener, før LOTR-filmene var det en nerdegreie og folk visste ikke hvem Aragorn eller Frodo var. Og folk som leste bøkene ble klassifisert i samme rekke som Dungeons&Dragons-rollespillere.

Nå vet "alle" det. F.eks. når jeg leste Lord of the Rings-boka for kanskje 10-12 år siden husker jeg kusina mi (noen år eldre) spurte hva den handlet om. Hun tippet det var noe med OL og Juan Antonia Samaranch! (OL-ringenes herre, liksom).

Hva skjedde? Hvem hadde så klokketro på Jackson at de overlot prosjektet i hans hender, og hvorfor? Fordi de syns Braindead var en kul film? Joda, han brukte 3000 liter griseblod i sluttscenen på Braindead, men fra det til å få ansvaret for å lage film av den største fantasyboken noensinne?

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på angående transformer filmen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvordan har det seg at Megatron/hoved slemmingen dør av allspark kuben når den holdes mot brystet hans? Jeg trodde liksom han skulle bli allmektig av det..
Lenke til kommentar

Hvordan har det seg at Megatron/hoved slemmingen dør av allspark kuben når den holdes mot brystet hans? Jeg trodde liksom han skulle bli allmektig av det..

8984814[/snapback]

Hehe, er det bare en ting du lurer på? Det er så mange ulogiske ting man kan lure på om den filmen der, men jeg finner det best å bare nyte det. Men la meg prøve å svare på akkurat det;

Det er nok fordi den inneholdt alt for mye kraft slik at han rett og slett kortsluttet. Om han da virkelig døde av det da.... ;)

Ting jeg fort kan lure på;

Hvorfor kunne Bumblebee med ett snakke? Hvordan kan Frenzy overleve å miste hodet, mens Jazz ikke tåler å bli revet i to? Skaden på Jazz var jo ikke så forksjellig fra hva Bumblebee ble utsatt for. Hvorfor tåler de ikke kulde, når de reiser gjennom det iskalde verdensrommet? Hvorfor senke dem ned i havet på slutten? Greit nok med trykket, men det er jo ikke akkurat som om det er så fryktelig kalt der nede. Hvorfor klarer ikke transformersene å lande skikkelig, men opptrer som rene meteoritter? De ville ikke ha "mass-shifting" som i tegneserien, men allikevel så mass-shifter The Allspark. Hva var poenget med det? Hvor ble Brawl av? Scorponok? Hvorfor måtte Bumblebee støye såpass når han skulle "snike" seg ut for å sende signal til resten av Autobots?

And the list goes on.....

Men slik er det i denne typer filmer. Det ødelegger ikke filmen på noen som helst måte for min del. Det blir som å overanalysere Jurassic Park. Hvorfor la slikt ødelegge en fantastisk opplevelse?

Lenke til kommentar

Lurer på hva denne filmen heter. Det handler om ei jente som er ganske åpen på nettet. Søker eldre gutter. Hun finner til slutt en som virker interessant. De møtes, men hun opplever at han ikke er helt god i hodet. Han holder henne skjult og stenger henne inne. Han jobber for en fyr som er ute etter jenter som de selger på internett..

Mulig litt dårlig forklart, men husker ikke helt filmen. Hva er navnet på denne filmen? Den har gått noen ganger på tvnorge..

Lenke til kommentar
hva fikk Hollywood til å kaste millioner av dollar på ham, og hvordan visste de at han kom til å lage den mest storslagne fantasyfilmen noensinne, på forhånd?

8984691[/snapback]

De jobbet ganske lenge med tilrettelegging av manuset og slet oprinnelig med finansieringen. Det var oprinnelig meningen å lage 2 filmer, men Miramax var ikke villeg til å finansiere mer en en. Først når de fikk kontakt med New Film Cinema Kom finansene på gli og da fikk de spørsmålet om hvorfor i alle dager de bare ville lage to filmer, Er ikke dette en triologi?

Men hvorfor hadde New Film tro på prosjektet? LOTR hadde lenge vært et ønskeprosjekt for Jackson og han hadde jobbet mye med tilrettelegging av manus, så det var vel hans visjoner om hva denne filmen kunne bli som overbeviste dem.

Pluss at vi er inne i en periode der fantasi er en lettsolgt sjanger.

Og selvom Jackson er mest kjent for splatter så viser "the forgotten silver" at mannen kan regissere mer enn blod og gørr.

Lenke til kommentar
hva fikk Hollywood til å kaste millioner av dollar på ham, og hvordan visste de at han kom til å lage den mest storslagne fantasyfilmen noensinne, på forhånd?

8984691[/snapback]

De jobbet ganske lenge med tilrettelegging av manuset og slet oprinnelig med finansieringen. Det var oprinnelig meningen å lage 2 filmer, men Miramax var ikke villeg til å finansiere mer en en. Først når de fikk kontakt med New Film Cinema Kom finansene på gli og da fikk de spørsmålet om hvorfor i alle dager de bare ville lage to filmer, Er ikke dette en triologi?

Men hvorfor hadde New Film tro på prosjektet? LOTR hadde lenge vært et ønskeprosjekt for Jackson og han hadde jobbet mye med tilrettelegging av manus, så det var vel hans visjoner om hva denne filmen kunne bli som overbeviste dem.

Pluss at vi er inne i en periode der fantasi er en lettsolgt sjanger.

Og selvom Jackson er mest kjent for splatter så viser "the forgotten silver" at mannen kan regissere mer enn blod og gørr.

8986654[/snapback]

Det er seks bøker og tre deler. Syns heller kanskje det burde vært seks filmer også. Grunnen til at Jackson fikk jobben som regissør var at han virkelig var LOTR-fan. Han elsket boka og ba om å få regissere filmen.

Lenke til kommentar

8984814[/snapback]

Hehe, er det bare en ting du lurer på? Det er så mange ulogiske ting man kan lure på om den filmen der, men jeg finner det best å bare nyte det. Men la meg prøve å svare på akkurat det;

Det er nok fordi den inneholdt alt for mye kraft slik at han rett og slett kortsluttet. Om han da virkelig døde av det da.... ;)

Ting jeg fort kan lure på;

Hvorfor kunne Bumblebee med ett snakke? Hvordan kan Frenzy overleve å miste hodet, mens Jazz ikke tåler å bli revet i to? Skaden på Jazz var jo ikke så forksjellig fra hva Bumblebee ble utsatt for. Hvorfor tåler de ikke kulde, når de reiser gjennom det iskalde verdensrommet? Hvorfor senke dem ned i havet på slutten? Greit nok med trykket, men det er jo ikke akkurat som om det er så fryktelig kalt der nede. Hvorfor klarer ikke transformersene å lande skikkelig, men opptrer som rene meteoritter? De ville ikke ha "mass-shifting" som i tegneserien, men allikevel så mass-shifter The Allspark. Hva var poenget med det? Hvor ble Brawl av? Scorponok? Hvorfor måtte Bumblebee støye såpass når han skulle "snike" seg ut for å sende signal til resten av Autobots?

And the list goes on.....

Men slik er det i denne typer filmer. Det ødelegger ikke filmen på noen som helst måte for min del. Det blir som å overanalysere Jurassic Park. Hvorfor la slikt ødelegge en fantastisk opplevelse?

8985987[/snapback]

Kom plutselig på svaret på spørsmålet mitt:

Å la allspark komme i kontakt med robot-sparken ville drepe dem, slik som med optimus prime. For å faktisk bruke den så må Megatron holde den...

Måtte bare si det

Lenke til kommentar

Dancer in the Dark overgår Fargo på alle måter, selv om de to filmene ikke er helt sammenliknbare. Dancer... er mye tristere og mer gjennomført på både det historie-, stil- og formmessige nivået enn den middelmådige Fargo. Go for Dancer...! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...