Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jenssen: Steffy betalte 200,- i Sverige, mens boksen koster 500,- eller mer i Norge (i norske butikker). Det har ikke noe med at 200SEK = 500NOK. ;)

7337035[/snapback]

 

Aha. Nei, jeg syntes bare det var litt rart. Skjønte ikke helt hva han mente med...

 

Det billigste jeg har kjøpt fra PlayX var sesonger av 24, og da var det snakk om 199,- med noen kroner i frakt. Dette var med svenske cover, som mest sannsynlig forklarer prisforskjellen (500+ enkelte steder i Norge).

7329544[/snapback]

 

Menmen.

Lenke til kommentar

Så akkurat Jarhead. Sånn film du sitter og koser deg med, egentlig. Gjorde ikke noe for meg at det ikke var mye action. Hvorfor trenger man det når man lever seg så inn i handlingen? Absolutt en bra film.

 

Hva mener dere andre om den filmen? Jake Gyllenhaal spiller igjen bra, og Sam Mendez fortsetter sitt gode rulleblad ...

Lenke til kommentar

Er det noen andre enn meg som har lagt merke til en ny trend i Hollywood? En trend hvor de får kjente komikere til å lage dramafilmer med en dose komedie, men promoterer filmene som rene komedier?

 

Trailere og reklame har aldri vært helt å stole på, men jeg kan ikke huske å ha blitt lurt så ofte og i så stor grad av Hollywood før. Og jeg kan ikke fatte hvordan dette kan være godt for filmene? Folk som vil se dramafilmer ser dramafilmer. Folk som vil se komedier ser komedier. Får man drama når man vil ha komedie må jo 'buzzen' om filmen synke drastisk.

 

Eller har de gjort dette hele tiden og jeg har bare ikke lagt merke til det før nå?

 

The Weather Man

You, Me and Dupree

The Break-Up

Click

In Her Shoes

The Ice Harvest

 

Kan også nevne Nobody Knows, den er japansk men den amerikanske traileren får filmen til å virke som en utrolig kjekk og morsom film om 4 barn som har den største opplevelsen i livet deres. Mens filmen egentlig er en lang og deprimerende film om 4 barn som har det kjempe kjedelig og fælt.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Hollywood gjør undersøkelser om hvilke grupper de mener filmen treffer og hva slags trailere som fanger disse gruppene til å komme i premierehelga. Det er veldig viktig for Hollywood å ha et stort besøkstall ved premieren. Hvis de klarer det, har de truffet riktig seergruppe med trailerne sine. Hva som skjer med besøkstall etter det bestemmes ofte av jungeltelegrafen. Filmer tas ofte av plakaten etter 3-4 uker i USA (i alle fall i 2003), så det er mao veldig viktig å fange det store publikumstallet på starten. Studioene får mesteparten av inntektene fra visningene de første ukene, mens kinoene får større og større del av kaka etter hvert. Men ingen av dem tjener noe særlig på å la en film kjøre lenge på kino, så det er også en grunn til å satse det meste på en knallåpning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...