Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Kjøleskap said:

Jeg synes bare ikke filmen var bra nok. Helt grei, men vil nok gå like fort i glemmeboka som Nomadland og CODA. Prisen bør gå til noe mer spesielt og minneverdig som folk vil snakke om i mange år fremover, sånn som Parasite og Oppenheimer. 

Tja husker Nomadland bedre enn Oppenheimer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøleskap skrev (2 timer siden):

Jeg synes bare ikke filmen var bra nok. Helt grei, men vil nok gå like fort i glemmeboka som Nomadland og CODA. Prisen bør gå til noe mer spesielt og minneverdig som folk vil snakke om i mange år fremover, sånn som Parasite og Oppenheimer. 

Husker både CODA og Nomadland bedre enn Oppenheimer. Oppenheimer var da ikke særlig spesiell. Den var god, men ikke mer enn det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (4 timer siden):

Men hvis tråden skal leve opp til å kvalifisere til en prat om film, er det vel nødvendig gjøre en analyse som går litt dypere enn å bare erklære at man ikke likte en film, og etter å bli spurt hvorfor, bare gjenta at man ikke synes den var bra.

Jeg sier ikke det for å være kranglete, bare for å oppmuntre til litt mer refleksjon hvorfor man synes noe er bra eller dårlig.

Du sier det ikke for å være kranglete, men det føles nesten sånn. Har du sett filmen enda? Hvis ikke så er det jo litt rart at du blir så defensiv over den bare fordi jeg ikke syntes den fortjente å vinne beste film. Jeg har jo egentlig ikke sagt noe negativt om filmen engang. Det lages hundrevis av filmer hvert år, og de aller fleste vil ikke fortjene å vinne årets film, selv om det er gode filmer. For meg fremstår Anora som en helt gjennomsnittlig film, som er helt ålreit underholdning der og da, men for meg er det ingenting ved den som gjør at den skiller seg ut såpass at den fortjener å vinne årets gjeveste pris. Jeg vet ikke hva annet det er jeg kan si for at det skal være aksepterende. 

Lenke til kommentar

Husker ikke om jeg nevnte det her, men 'A Real Pain' synes jeg var en veldig fin filmopplevelse. Mulig Kieran Culkin tar med mye av seg selv i rollene sine da jeg synes mye av karakteren hans her minte om rollen i Succession. Ser han fikk Oscar for rollen også.

Og filmen er noe så sjeldent i dag som en 90 minutter lang film. For en glede! 

Må innrømme at jeg synes den nye standarden med 2 timer eller mer lengde på filmer er i overkant. Ja til kortere filmer. Selvsagt er det noen filmer som må være lange og bærer det fint, men tror mange filmer hadde hatt godt av å presse seg ned mot 90 minutter.

Om jeg ikke husker feil var 90 minutter rimelig standard på 90-tallet, men nå synes jeg nesten det er sjeldent å finne noe som ikke nærmer seg eller bikker 2 timer. Skyt meg om jeg tar feil.

image.thumb.png.287cb42994da6f176ef85ef63cce9960.png

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...