Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Dubious skrev (11 timer siden):

Men ikke realisitisk i det hele tatt.

Enormt mye tull. 

Vis skjult innhold

Viss de har så mye ressurser som de sier at de har i filmen, og de har koblet seg på alle kameraena på flyplassen, så har de koden, og kan dermed bare bære kofferten inn i sikkerhetssonen, uten å involvere noen andre.

Da bør du ikke se La Palma ref serietråden.

Spoiler

Carry-on er hvertfall realistisk nok på det som skjer og det de gjør hvis man ikke lar tankene spinne til hva de kanskje heller burde/kunne gjort. For min del går grensen et sted mellom Carry-on og La Palma. Sistnevnte ble for mye ulogiske friheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (30 minutter siden):

de gamle gode filmene til feks Tony Scott

Takk for påminnelsen, har noe å catche up der. Har bare sett(?)/rangert 3 sålangt, alle med bra rangering. Enemy of the State (8/10)- Crimson Tide (8/10)- Man on Fire (7/10). Har flere på watchlista.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (7 minutter siden):

Takk for påminnelsen, har noe å catche up der. Har bare sett(?)/rangert 3 sålangt, alle med bra rangering. Enemy of the State (8/10)- Crimson Tide (8/10)- Man on Fire (7/10). Har flere på watchlista.

Taking of Pelham 123 er en film av Scott som minner litt med øretelefon og terrorist osv.

Deja Vu var vel også en Tony film. Jeg likte alle filmene hans og synes han er/var en av de beste action regissørene, nesten på høyde med broren sin Ridley Scott.

Og Tony fikk alltid med seg de største film stjernene...

Litt av greia med en klassisk action er jo at det er litt over the Top. Der er jo også Die hard helt uti det blå.

Men 911 eller Oklahoma var jo ganske usannsynlig det også selv om de hendelsene ikke endte bra som ofte alle action rullene gjør minus at en helt av og til dør.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (8 minutter siden):

Taking of Pelham 123 er en film av Scott som minner litt med øretelefon og terrorist osv.

Deja Vu var vel også en Tony film. Jeg likte alle filmene hans og synes han er/var en av de beste action regissørene, nesten på høyde med broren sin Ridley Scott.

Bumpet begge på lista.👍
Leste om han nå. Har visst ikke fått med meg at han var bror til Ridley. Tragisk skjebne for han da. Synd, kunne sikkert kommet mye mer bra fra han.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (15 minutter siden):

Taking of Pelham 123 er en film av Scott

Jeg får vel trå til og minne om noe... 
The Taking of Pelham One Two Three fra 1974 (Director Joseph Sargent) er altså hva den The Taking of Pelham 123 fra 2009 (Director Tony Scott) er basert på.
Ikke alle har fått med seg det tydeligvis!
Den opprinnelige liker jeg BEDRE enn etterfølgeren, gav den første 8/10 mens den siste 6/10 på IMDb og siden de får karakterer av meg betyr det at jeg da har begge på plate.

Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (7 minutter siden):

Jeg får vel trå til og minne om noe... The Taking of Pelham One Two Three fra 1974 (Director
Joseph Sargent) er altså hva den The Taking of Pelham 123 fra 2009 (Director Tony Scott) er bassert på. Ikke alle har fått med seg det tydeligvis!

Hadde den på lista faktisk, men har nok blitt glemt. Ikke så rart når det er passert over 3700 titler på lista. Bumpet 👍   

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (5 minutter siden):

Ikke så rart når det er passert over 3700 titler på lista

Gjør som meg: ta lista og begynn å kjøpe inn! 😁 Etterhvert som du får filmene så SE de! (Jada jeg har sett alle mine 8200 filmer, mange av de flere ganger..)

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Nimrad said:

Hva synes dere om Filmpolitiets topp 10 liste egentlig?

https://p3.no/filmpolitiet/2024/12/2024-arets-beste-filmer/

En del bra på den listen, "Håndtering av de døde" var spesiell og jeg likte den. "Konvoi" er innenfor og leverer karakterutvikling. Når det kommer til "Mufasa - Løvenes Konge" er jeg skuffet over meg selv som ikke har sett den enda. Den går rett i listen.

Lenke til kommentar
Woff skrev (45 minutter siden):

Jeg får vel trå til og minne om noe... 
The Taking of Pelham One Two Three fra 1974 (Director Joseph Sargent) er altså hva den The Taking of Pelham 123 fra 2009 (Director Tony Scott) er basert på.
Ikke alle har fått med seg det tydeligvis!
Den opprinnelige liker jeg BEDRE enn etterfølgeren, gav den første 8/10 mens den siste 6/10 på IMDb og siden de får karakterer av meg betyr det at jeg da har begge på plate.

Jo jeg viste den var en remake, men beklageligvis har jeg aldri sett hele den fra70 tallet...

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Hva synes dere om Filmpolitiets topp 10 liste egentlig?

https://p3.no/filmpolitiet/2024/12/2024-arets-beste-filmer/

Synes det er ganske meningsløst å lage en liste over årets beste filmer når nesten halvparten er fra året før, men likevel havner på lista fordi de ikke gikk på kino her før i januar. Og som vanlig får norske filmer altfor mye skryt. Bortsett fra Ibelin da. Den er virkelig fantastisk og hadde fortjent førsteplassen mye mer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...