Nimrad Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Dubious skrev (11 timer siden): Men ikke realisitisk i det hele tatt. Enormt mye tull. Vis skjult innhold Viss de har så mye ressurser som de sier at de har i filmen, og de har koblet seg på alle kameraena på flyplassen, så har de koden, og kan dermed bare bære kofferten inn i sikkerhetssonen, uten å involvere noen andre. Da bør du ikke se La Palma ref serietråden. Spoiler Carry-on er hvertfall realistisk nok på det som skjer og det de gjør hvis man ikke lar tankene spinne til hva de kanskje heller burde/kunne gjort. For min del går grensen et sted mellom Carry-on og La Palma. Sistnevnte ble for mye ulogiske friheter. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Gouldfan skrev (30 minutter siden): de gamle gode filmene til feks Tony Scott Takk for påminnelsen, har noe å catche up der. Har bare sett(?)/rangert 3 sålangt, alle med bra rangering. Enemy of the State (8/10)- Crimson Tide (8/10)- Man on Fire (7/10). Har flere på watchlista. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Delvis skrev (7 minutter siden): Takk for påminnelsen, har noe å catche up der. Har bare sett(?)/rangert 3 sålangt, alle med bra rangering. Enemy of the State (8/10)- Crimson Tide (8/10)- Man on Fire (7/10). Har flere på watchlista. Taking of Pelham 123 er en film av Scott som minner litt med øretelefon og terrorist osv. Deja Vu var vel også en Tony film. Jeg likte alle filmene hans og synes han er/var en av de beste action regissørene, nesten på høyde med broren sin Ridley Scott. Og Tony fikk alltid med seg de største film stjernene... Litt av greia med en klassisk action er jo at det er litt over the Top. Der er jo også Die hard helt uti det blå. Men 911 eller Oklahoma var jo ganske usannsynlig det også selv om de hendelsene ikke endte bra som ofte alle action rullene gjør minus at en helt av og til dør. Endret 2 timer siden av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Den beste Tony filmen som jeg planlegger i steelbook på 4k er den skrivd av Tarantino og regissert av Tony. True Romance, makan til replikker og karakterer finnes ikke maken til... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Gouldfan skrev (8 minutter siden): Taking of Pelham 123 er en film av Scott som minner litt med øretelefon og terrorist osv. Deja Vu var vel også en Tony film. Jeg likte alle filmene hans og synes han er/var en av de beste action regissørene, nesten på høyde med broren sin Ridley Scott. Bumpet begge på lista.👍 Leste om han nå. Har visst ikke fått med meg at han var bror til Ridley. Tragisk skjebne for han da. Synd, kunne sikkert kommet mye mer bra fra han. Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) "Adams Epler", en god film med en god dose humor. Da må selvsagt samtidig nevne "I Kina Spiser De Hund". Begge er for meg gode filmer med et innslag av mørk humor. Endret 2 timer siden av Alfred_A Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Alfred_A skrev (12 minutter siden): "Adams Epler", en god film med en god dose humor. Da må selvsagt samtidig nevne "I Kina Spiser De Hund". Begge er for meg gode filmer med et innslag av mørk humor. Ja, det er Olsen Banden på steroider med dynamitt, så sinnsykt komisk. 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Delvis skrev (15 minutter siden): Taking of Pelham 123 er en film av Scott Jeg får vel trå til og minne om noe... The Taking of Pelham One Two Three fra 1974 (Director Joseph Sargent) er altså hva den The Taking of Pelham 123 fra 2009 (Director Tony Scott) er basert på. Ikke alle har fått med seg det tydeligvis! Den opprinnelige liker jeg BEDRE enn etterfølgeren, gav den første 8/10 mens den siste 6/10 på IMDb og siden de får karakterer av meg betyr det at jeg da har begge på plate. Endret 2 timer siden av Woff 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Alfred_A skrev (16 minutter siden): nevne "I Kina Spiser De Hund". Har en tendens til forvirring mellom den og den norske "Folk flest bor i Kina" pga av den litt lignende tittelen . Bra den også, men en sær film for noen kanskje. Har 8/10 på den. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Woff skrev (7 minutter siden): Jeg får vel trå til og minne om noe... The Taking of Pelham One Two Three fra 1974 (Director Joseph Sargent) er altså hva den The Taking of Pelham 123 fra 2009 (Director Tony Scott) er bassert på. Ikke alle har fått med seg det tydeligvis! Hadde den på lista faktisk, men har nok blitt glemt. Ikke så rart når det er passert over 3700 titler på lista. Bumpet 👍 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Hva synes dere om Filmpolitiets topp 10 liste egentlig? https://p3.no/filmpolitiet/2024/12/2024-arets-beste-filmer/ Endret 2 timer siden av Nimrad 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Delvis skrev (5 minutter siden): Ikke så rart når det er passert over 3700 titler på lista Gjør som meg: ta lista og begynn å kjøpe inn! 😁 Etterhvert som du får filmene så SE de! (Jada jeg har sett alle mine 8200 filmer, mange av de flere ganger..) Lenke til kommentar
Woff Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Nimrad skrev (Akkurat nå): Hva synes dere om Filmpolitiets topp 10 liste egentlig? Rotete.. Står for mye om hver film.. Og nei, har ikke sett alle enda.. 😉 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 2 minutes ago, Nimrad said: Hva synes dere om Filmpolitiets topp 10 liste egentlig? https://p3.no/filmpolitiet/2024/12/2024-arets-beste-filmer/ En del bra på den listen, "Håndtering av de døde" var spesiell og jeg likte den. "Konvoi" er innenfor og leverer karakterutvikling. Når det kommer til "Mufasa - Løvenes Konge" er jeg skuffet over meg selv som ikke har sett den enda. Den går rett i listen. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Woff skrev (45 minutter siden): Jeg får vel trå til og minne om noe... The Taking of Pelham One Two Three fra 1974 (Director Joseph Sargent) er altså hva den The Taking of Pelham 123 fra 2009 (Director Tony Scott) er basert på. Ikke alle har fått med seg det tydeligvis! Den opprinnelige liker jeg BEDRE enn etterfølgeren, gav den første 8/10 mens den siste 6/10 på IMDb og siden de får karakterer av meg betyr det at jeg da har begge på plate. Jo jeg viste den var en remake, men beklageligvis har jeg aldri sett hele den fra70 tallet... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Nimrad skrev (27 minutter siden): Hva synes dere om Filmpolitiets topp 10 liste egentlig? https://p3.no/filmpolitiet/2024/12/2024-arets-beste-filmer/ Om det er Birger Vestmo så synes jeg alle anmeldelsene hans suger ræv. Nrk er ofte elendige på å anmelde filmer.. Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden "Blindpassasjer" er for meg en undervurdert film. Ser man på intro av "Alien" som er et år senere kan man se likheter. Ønsker virkelig en reboot av Blindpassasjer. Norsk film har de siste årene blitt meget bra internasjonalt. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 51 minutter siden Del Skrevet 51 minutter siden 1 hour ago, Nimrad said: Hva synes dere om Filmpolitiets topp 10 liste egentlig? https://p3.no/filmpolitiet/2024/12/2024-arets-beste-filmer/ Endel bra der, men vanskelig å si helt da det er flere filmer i listen jeg ikke har sett. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 48 minutter siden Del Skrevet 48 minutter siden 1 hour ago, Alfred_A said: "Adams Epler", en god film med en god dose humor. Hvis du likte den bør du se alle filmene til Anders Thomas Jensen. Det er veldig gode filmer med den samme stilen og humoren og alle har vel Mads Mikkelsen i hovedrollen. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 41 minutter siden Del Skrevet 41 minutter siden Nimrad skrev (1 time siden): Hva synes dere om Filmpolitiets topp 10 liste egentlig? https://p3.no/filmpolitiet/2024/12/2024-arets-beste-filmer/ Synes det er ganske meningsløst å lage en liste over årets beste filmer når nesten halvparten er fra året før, men likevel havner på lista fordi de ikke gikk på kino her før i januar. Og som vanlig får norske filmer altfor mye skryt. Bortsett fra Ibelin da. Den er virkelig fantastisk og hadde fortjent førsteplassen mye mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå