Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Og The Warriors er konge :thumbup:

8940462[/snapback]

Second. Herlig film. :)

8940798[/snapback]

Den falt i smak hos flere, ja? Anbefaler spillet til alle som likte den og eier en ps2/psp. Ekstramaterialet på dvd'n var forøvrig også strålende. Liker godt når de tar seg bryet med å lage noe gjennomført til nyere utgivelser av eldre filmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, du får kose deg. Hører rykter om at det er førpremiere for filmen her i Bergen, men har ikke fått det bekreftet.

 

Det er noe eget ved at det nå blir film av noe jeg har drømt om i over 20 år. Ungene er blitt hjernevasket også og de bønnfaler meg om å smugle dem med inn på kinoen for å se filmen. Det er det eneste negative med å se den på kinoen, jeg kan ikke ta med guttene på 4 (straks 5) og 7 år.

 

Må si jeg er smålig forundret over den enorme mengden med klipp fra filmen som ligger ute. Men samtidig sier anmelderne at det er smuler i forhold til hva vi vil få se i filmen.

 

Det kommer til å bli en dyr kinosommer. Har vi noensinne sett lignende når det kommer til antall storfilmer på så kort tid?

Lenke til kommentar
Nettopp sett Death proof. Den ene tanken jeg satt med etter filmen var at det var hvertfall for meg den beste filmen av Tarantino etter Pulp fiction, den andre var at om Tarantino hadde hatt regi på F&F filmene hadde det blitt nydelig. Bilscenene i denne filmen overgår det meste jeg har sett på film, er vel kun The Bourne supremacy som har like råe bilscener.

8937355[/snapback]

 

Beste av Tarantino etter Pulp Fiction? Hva med Reservoir Dogs da? Er Death Proof bedre enn den?

Lenke til kommentar
Nettopp sett Death proof. Den ene tanken jeg satt med etter filmen var at det var hvertfall for meg den beste filmen av Tarantino etter Pulp fiction, den andre var at om Tarantino hadde hatt regi på F&F filmene hadde det blitt nydelig. Bilscenene i denne filmen overgår det meste jeg har sett på film, er vel kun The Bourne supremacy som har like råe bilscener.

8937355[/snapback]

 

Beste av Tarantino etter Pulp Fiction? Hva med Reservoir Dogs da? Er Death Proof bedre enn den?

8941714[/snapback]

I mine øyne er Death Proof den svakeste av de der han har hatt regissøransvaret alene.

Lenke til kommentar
Nettopp sett Death proof. Den ene tanken jeg satt med etter filmen var at det var hvertfall for meg den beste filmen av Tarantino etter Pulp fiction, den andre var at om Tarantino hadde hatt regi på F&F filmene hadde det blitt nydelig. Bilscenene i denne filmen overgår det meste jeg har sett på film, er vel kun The Bourne supremacy som har like råe bilscener.

8937355[/snapback]

 

Beste av Tarantino etter Pulp Fiction? Hva med Reservoir Dogs da? Er Death Proof bedre enn den?

8941714[/snapback]

De over tok den. Men fant mer underholdning i denne.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Jeg syns Reservoir Dogs og Pulp Fiction er ca like bra, klarer ikke helt å trekke ut hvem av de som er best. Men de to er nok de beste Tarantino har laget (min mening). Når det kommer til Jackie Brown, så er det en bra film som er verdt å se ;)

 

Edit:

 

Skal jeg se M:I 2 i kveld eller mer av "Ut i vår Hage" eller Saw 1?

Har sett M:I 1 i dag og sett saw 1 før, men er også i litt barnselig humør, derfor fristet også ut i vår hage

8943349[/snapback]

Om du har sett M:I 1 tidligere i dag og er fornøyd med den, ville jeg kansje ha valgt M:I 2.

Endret av Mr. Bakke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Har det kommet noen gode filmer fra Peru opp gjennom åra? Har gjort det til vane å kjøpe souvenirfilmer fra land jeg besøker, men jeg kommer liksom ikke på noen kjente filmer fra Peru...

Lenke til kommentar
Har det kommet noen gode filmer fra Peru opp gjennom åra? Har gjort det til vane å kjøpe souvenirfilmer fra land jeg besøker, men jeg kommer liksom ikke på noen kjente filmer fra Peru...

8943847[/snapback]

Imdb>Search - more>Power Search>Country=Peru, + hvilket nivå du vil legge deg på (7 - 10?), evt fjerne TV-produskjoner. Du vil også få med koproduksjoner med andre land (Diarios de motocicleta).

 

Ikke veldig mange.

Lenke til kommentar

Spørs jo også hvor mange som er lett tilgjengelig som kjøpefilm, for ikke ¨å snakke om med forståelige undertekster.

Har riktignok diverse familie (som attpåtil jobber i filmbransjen) som ganske nettopp har vært på lang ferie i Peru (og ellers i Sør-Amerika), men tror ikke lokal film var noe de var all verdens opptatt av.

Lenke til kommentar
Spørs jo også hvor mange som er lett tilgjengelig som kjøpefilm, for ikke ¨å snakke om med forståelige undertekster.

Har riktignok diverse familie (som attpåtil jobber i filmbransjen) som ganske nettopp har vært på lang ferie i Peru (og ellers i Sør-Amerika), men tror ikke lokal film var noe de var all verdens opptatt av.

8944023[/snapback]

Synd for dem, da de kunne fått med seg perler som denne og denne. Lages mye god film utenfor Hollywood, vettu.

De ovennevnte kan skaffes herfra

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Et Imdb-søk holder ikke når man skal sjekke utenlandsk film som ikke er totalt mainstream - bare se på Bollywood. Lokalfilm rettet mot lokalbefolkningen alene har en tendens til å være helt forferdelig, så det styrer jeg unna (fransk-franske komedier er en lidelse). De to filmene du nevnte, Montag, skal jeg derimot prøve å få fatt på. Egentlig er det liksågreit at jeg ikke vet om for mange Peruanske filmer, Italiaturen i fjor endte med kjøp av alt for mye gialli. ;)

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...