Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Fikk sett førpremiere på The Apprentice på kino i går. Kanskje ikke det letteste temaet å lage film om i disse dager, men jeg ble positivt overrasket. Det jeg føler gjorde filmen verdt å se for min del var skuespillerne, som gjorde en bra jobb, og estetikken (film grain, formatet, settingen osv). Fikk, ikke overraskende, en god del Succession-vibes fra filmen. Høna og egget osv.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Adrax skrev (På 6.10.2024 den 10:43 PM):

Flere som har sett Speak No Evil? Det må være den mest WOKE filmen som har kommet ut i år.

Svak mann som er helt ubrukelig i krise-scenarioer, en kone som er woke, vegeterianer og "sterk og selvstendig kvinne".

En datter som har fått puter sydd under armene og får det som hun vil.. Fy faen for noe søppel.

Du har misforstått filmen. Hele poenget med Speak No Evil er at hovedpersonene er veike og ikke klarer å stå opp for seg selv, og at det er det som gjør dem til lette ofre. 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (1 time siden):

 

Tidligere i uken ble det et gjensyn med The Prestige. Virkelig en strålende film med flere av mine favorittskuespillere (og artister). :) 

Samme her!

Fantastisk stykke film. Topp 10 lett 🙂

Hadde også et gjensyn med American History X i dag. Meget sterk.

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
oOF skrev (1 time siden):

Og der syns jeg omtrent alle Marvel-filmer mer eller mindre svikter fullstendig, med mindre de tar et bevisst valg på at man skal se at de bruker CGI. Det ser ikke så bra ut.

Det varierer så klart veldig fra film til film hvilket budsjett de har, men i filmer som Marvel så er det umulig få alt til å se ekte ut. Nettopp fordi de gjør så mye greier som man vet ikke går an og som må bryte mot fysikken. Men samtidig så kan jeg garantere at det sikkert er hundrevis av ting i hver Marvel-film som er CGI uten at du legger merke til det. Det er bare at det er så mye at du blir å legge til en del av det uansett. 

Edit: Når vi er inne på det, så passer det seg å poste disse igjen. En fantastisk liten samling av deep dives rundt det med CGI vs "no cgi". Anbefales for alle som synes det er litt interessant.

 

 

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Et annet problem med CGI, som Corridor Crew og andre med peiling har tatt opp ekstremt mange ganger, er jo at de som jobber med CGI sjeldent får nok tid til å gjøre det ordentlig.

Selskap X får spørsmål om de kan ta på seg en jobb som vanligvis tar 50 folk rundt fire uker å fullføre, men det må fullføres med en gjeng på 30, på halvannen til to uker. De kan ta på seg den jobben og gjøre det beste ut av det (som ofte ikke er i nærheten av bra nok), eller så går jobben til et av de andre selskapene som garantert takker ja (og som ville levert et produkt som ikke er i nærheten av bra nok.

Det er en helt håpløs måte å jobbe på, og det sier seg selv at man ofte ender opp med et underveldende resultater av sånt.

Stuntmenn og action-koreografer prater jo ofte om  liknende problemer, da hovedsakelig i Hollywood. Scener de ville fått 6 uker til å koreografere og trene på før innspilling i f.eks Hong Kong og Japan, skal koreograferes, øves inn og spiller inn på 2,5 uker i Hollywood. Igjen så er det ikke veldig overraskende at vi ender opp med et produkt som skuffer på mange måter.

Og det er synd at det er sånn, for det er jo ikke sånn at det er mangel på ekstremt dyktige stuntmenn, action-koreografer og selskaper som holder på med VFX i Hollywood som kunne gjort ting tusen ganger bedre enn hva de ofte får lov til.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...