Atib Azzad Skrevet 4. september Rapporter Del Skrevet 4. september 1 hour ago, VifteKopp said: Jeg har vel aldri hevdet at en oppfølger kan ødelegge en forløper man i utgangspunktet likte - jeg har i hvert fall aldri hatt den opplevelsen - snarere påpekte jeg at oppfølgere faktisk har kraften til å påvirke det som kom før, enten positivt eller negativt. Filmer i en serie eksisterer ikke i vakuum. (Jeg synes heller ikke Mona Lisa-eksempelet er spesielt godt, da billedkunst og film ikke forholder seg til narrativ på samme måte) Det er en grunn til at en dårlig oppfølger ofte plager publikum mer enn en dårlig enkeltstående film. Og det er ikke bare fordi vi kommer inn med høye forventninger skapt av forløperen, men også fordi vi føler oppfølgeren tilsmusset det som kom før på ulike måter. Jeg forstår som sagt mekanismen bak når folk føler de får filmen sin ødelagt, jeg foreslår bare at man kan isolere filmen man liker fra de andre, og føler ikke jeg har mer å si om det. Du må gjerne ignorere mitt råd slik jeg ignorerer filmer dersom de oppleves som ødeleggende for tidligere filmer jeg likte. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. september Rapporter Del Skrevet 4. september DukeNukem3d skrev (1 time siden): Aliens slår CGI-helvete alle dager i uka. Jeg skrev ikke CGI. Selv i 4k så er bildet utdatert. Skuespillerne er også så som så. Lenke til kommentar
""" Skrevet 5. september Rapporter Del Skrevet 5. september Alien er nok inne på min topp 10 hva det visuelle gjelder, og Aliens er ikke langt unna. Helt nydelige å se på. En ren glede for øynene. 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 5. september Rapporter Del Skrevet 5. september Atib Azzad skrev (13 timer siden): Jeg forstår som sagt mekanismen bak når folk føler de får filmen sin ødelagt, jeg foreslår bare at man kan isolere filmen man liker fra de andre, og føler ikke jeg har mer å si om det. Du må gjerne ignorere mitt råd slik jeg ignorerer filmer dersom de oppleves som ødeleggende for tidligere filmer jeg likte. Jeg ville bare utfordre påstanden om at det er magisk tenkning at en oppfølger kan påvirke en forløper. Men all inntak av film innebærer en form for magisk tenkning; vi tar inn noe falskt som om det er ekte. Det er jo den som gjør fiksjon så fantastisk. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 5. september Rapporter Del Skrevet 5. september 1 hour ago, VifteKopp said: Jeg ville bare utfordre påstanden om at det er magisk tenkning at en oppfølger kan påvirke en forløper. Men all inntak av film innebærer en form for magisk tenkning; vi tar inn noe falskt som om det er ekte. Det er jo den som gjør fiksjon så fantastisk. Ja, evnen til å konsumere en film som om det var noe viktig innebærer sikkert en form for magisk tenkning også. Men det jeg kritiserer er å automatisk akseptere at et studio forteller deg at to helt urelaterte ting hører sammen i den graden at denne koblingen ødelegger noe en tidligere holdt kjært, det virker som man gir helt fremmede studiohoder mer makt enn hva som er sunt når det kommer til å definere verk som betyr noe for en. 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 5. september Rapporter Del Skrevet 5. september CGI er bra når du ikke kan se at det er CGI. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 15. september Rapporter Del Skrevet 15. september Ser ut som Ibelin har fått streaming release 25. oktober. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september Spent på denne Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september On 16.9.2024 at 10:35 AM, Comma Chameleon said: Spent på denne Da trenger jeg ikke å se den, for traileren avslørte jo omrent alt 🙄 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Ahh, jeg så ikke hele. Når det kommer til trailere så ser jeg som regel kun nok til å bestemme meg om jeg skal se filmen eller ei. Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Jeg så Parasite her om dagen. Den har vært på watchlisten min veldig lenge. Unnskyld meg, men hva var dette? 8.5 på imdb? Den var jo megakjedelig! Jeg har sett noe koreansk film, ikke mye, men litt. Og jeg digget Squid Game. Men Parasite var en snooze-fest uten like. Kan noen forklare meg hva som gjør at den fortjener å være på 33. plass over tidenes beste filmer? Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Godt skuespill, kul historie. Den presenterer sosial ulikhet og klasseproblematikk på en god måte. Den er både morsom og spennende. Den er uforutsigbar (om du ikke har lest for mye om den på forhånd), med plottvist som også endrer vårt forhold til karakterene. Likte også hvordan den er filmet, men her får dyktigere folk enn meg eventuelt forklare utsnitt, farger og sånt. 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september 38 minutes ago, Tomeito said: Godt skuespill, kul historie. Den presenterer sosial ulikhet og klasseproblematikk på en god måte. Den er både morsom og spennende. Den er uforutsigbar (om du ikke har lest for mye om den på forhånd), med plottvist som også endrer vårt forhold til karakterene. Likte også hvordan den er filmet, men her får dyktigere folk enn meg eventuelt forklare utsnitt, farger og sånt. Den var kompetent filmet, men jeg syns ikke skuespillet var noe bra. Spesielt dattera da hun var full var av en slik art at jeg fikk andrehåndsflauhet av å se på det. Ekstremt dårlig. Jeg så ikke plottvisten komme, men det var også det eneste som overrasket meg etter 45-60 minutter med kjedsommelig møl. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Gargantua skrev (1 time siden): Den var kompetent filmet, men jeg syns ikke skuespillet var noe bra. Spesielt dattera da hun var full var av en slik art at jeg fikk andrehåndsflauhet av å se på det. Ekstremt dårlig. Jeg så ikke plottvisten komme, men det var også det eneste som overrasket meg etter 45-60 minutter med kjedsommelig møl. Tror rett og slett at vi må konkludere med at du har dårlig smak 4 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Fikk sett Longlegs. Jeg hadde litt forventninger utfra sammenlikningen med filmer som Nattsvermeren og Seven, men den nådde ikke opp der. Den eneste likheten jeg kunne se var at det handlet om en ung kvinnelig FBI etterforsker som kanskje liknet litt på Jodie Fosters rolle i nattsvermeren. Helt grei thriller med litt skuffende overnaturlig skurk. Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september 4 minutes ago, Reg2000 said: Fikk sett Longlegs. Jeg hadde litt forventninger utfra sammenlikningen med filmer som Nattsvermeren og Seven, men den nådde ikke opp der. Den eneste likheten jeg kunne se var at det handlet om en ung kvinnelig FBI etterforsker som kanskje liknet litt på Jodie Fosters rolle i nattsvermeren. Helt grei thriller med litt skuffende overnaturlig skurk. Veldig terningkast 4-film. I motsetning til de to du nevner, som er klare 6-ere! Men skurken var herlig ekkel, syns jeg. Men jeg skjønte faktisk ikke hva Spoiler de metallhjernene inni dukkene var. Noen som kan forklare? Bruk spoiler-greie her i teksten, i så fall. Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september 24 minutes ago, Nimrad said: Tror rett og slett at vi må konkludere med at du har dårlig smak Rett og slett 😁 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. september Rapporter Del Skrevet 19. september Rebel moon ass...... Holder på å se den med ujevne mellomrom. Ikke vanskelig å legge dette fra seg og ta pause Sukk.... Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 19. september Rapporter Del Skrevet 19. september Håper virkelig den nye animerte serien til Snyder er bedre enn Rebel Moon. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 23. september Rapporter Del Skrevet 23. september Gargantua skrev (På 18.9.2024 den 6:40 PM): Jeg så Parasite her om dagen. Den har vært på watchlisten min veldig lenge. Unnskyld meg, men hva var dette? 8.5 på imdb? Den var jo megakjedelig! Jeg har sett noe koreansk film, ikke mye, men litt. Og jeg digget Squid Game. Men Parasite var en snooze-fest uten like. Kan noen forklare meg hva som gjør at den fortjener å være på 33. plass over tidenes beste filmer? Helt grei film, men mer 6,5 for min del. VIrker som den har fått høyt fordi den ikke er amerikansk. Asiatiske filmer ligger veldig ofte langt over det de normalt ville fått om den var amerikansk. Har begynt å slå av et par karakterer når jeg sammenligner filmer på imdb for å finne ut av hva jeg skal se. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå